نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ویژگی تلویزیون ایکس ویژن

آشنایی با ویژگی های تلویزیون ایکس ویژن

ویژگی تلویزیون ایکس ویژن تلویزیون‌های ایکس ویژن یکی از مدل‌های جدیدی است که طی سال‌های اخیر در بازار عرضه شده است. اگر در منزلتان یکی از تلویزیون‌های ایکس ویژن را دارید خواهید دید که در ادامه به بررسی انواع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خواهیم پرداخت.

تاریخچه شرکت ایکس ویژن

بازار اولیه این دسته از تلویزیون‌ها در ایران و خاورمیانه است. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در یک کمپین در ماه آگوست سال ۲۰۰۶ به شرکت توزیع ماد ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران راه اندازی شد. جهت بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن در ابتدا باید تمامی ویژگی‌های این دسته از تلویزیون‌ها را بشناسیم. قبل از اینکه در مورد معایب و مزایایی تلویزیون ایکس ویژن صحبت کنیم در ابتدا اجازه دهید در مورد این سوال که قطعات تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟

علت خرابی تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

در بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن قطعات به کار رفته شرکت‌های تولیدی از همه نکات مهم‌تر است. بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن از پنل‌هایی تشکیل شده‌اند که قطعات آن دارای بخش‌های لایت برد و تیکان هستند. این پنل‌ها شباهت زیادی به قطعاتی دارند که برندهای ایرانی و شرکت‌های داخلی آن‌ها را تولید می‌کنند. خرابی تلویزیون ایکس ویژن در این زمینه را می‌توان با بررسی این پنل‌ها برطرف کرد.

ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن

در جواب سوال اینکه آیا تلویزیون ایکس ویژن خوب است؟ از ویژگی‌های تلویزیون‎های ایکس ویژن که آن‌ها را از دیگر تلویزیون‌ها مجزا می‌کند می‌توان به این چند مورد اشاره کرد:

  • مجهز به پانل LED با درجه کیفی +A
  • دارای DVBT داخلی با کیفیت  HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD یا رزولوشین ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید بسیار وسیع ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت‌های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی PVR حتی در حالت آماده به کار (استندبای)
  • قابلیت نمایش عکس‌ها با فرمت‌های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم‌ها و موزیک از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌ای
  • خرابی های رایج تلویزیون ایکس ویژن
این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکل کار نکردن مدیا پلیر ویندوز 11

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

گزینه دیگر که در خرابی تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند رخ دهد روشن نشدن تلویزیون است. در برخی مواقع با روشن نشدن تلویزیون به بروز مشکل پی می‌بریم. این عیب به طور معمول مربوط به قسمت پاور تلویزیون می‌شود.

با تعویض قطعه خراب پاور سوپلای به احتمال قوی مشکل پاور برطرف خواهد شد، ولی در صورتی که مشکل برطرف نشد خرابی تلویزیون ایکس ویژن شما با تعویض کلی پاور  برطرف می‌شود. بیشتر مواقع این قطعه سه ماه گارانتی دارد که اگر شامل گارانتی باشید می‌توانید از این خدمات برای رفع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خود استفاده کنید.

خارج نشدن از حالت استند بای به چه دلیل است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند در لیست خرابی تلویزیون ایکس ویژن به حساب آید خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای است. حتی ممکن است تلویزیون از حالت استند بای خارج شود ولی صدا و تصویر نداشته باشد و حتی کنترل تلویزیون نیز کار نکند. مشکل و خرابی تلویزیون ایکس ویژن در این حالت مرتبط با بخش مین برد است که این بخش نیز به طور معمول شامل سه ماه گارانتی است که می‌توان در صورتی که در تاریخ مقرر قرار گرفته باشید از این خدمات استفاده کنید.

روشن و خاموش شدن پشت سر هم

در برخی مواقع ممکن است تلویزیون روشن شود لوگو مشاهده شود و مجدد خاموش شود. تکرار این حالت یا در حقیقت reboot شدن مکرر تلویزیون از خرابی بخش مین برد است. برای رفع این مشکل باید از نرم افزارهای مخصوص مدل تلویزیون خود استفاده کنید. این ایراد در بیشتر مدل‌های سری LED و LB به وفور رخ می‌دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل هنگی کامپیوتر ایکس ویژن

قطعی تصویر هنگامی که صدا وجود دارد

این مشکل و خرابی تلویزیون‌های ایکس ویژن در بیشتر مدل‌های بدون گارانتی رخ می‌دهد. حالتی که تصویر تلویزیون قطع می‌شود در حالی که صدا به طور کامل و واضح در حال پخش شدن است.

یک بخش به نام LN در این رده تلویزیون‌ها دچار ضعف کارخانه‌ای است که می‌تواند سبب خرابی تلویزیون ایکس ویژن شود. تلویزیون‌های سایز ۴۷ اینچی دارای دو سری الی ای دی هستند که بیشتر از دیگر مدل‌ها دچار این مشکل می‌شود چرا که LN در برد این مدل‌ها بیشتر پروتکت کرده و این عمل منجر به قطعی تصویر می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »