نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا پلی استیشن به اینترنت وصل نمی شود؟

یکی از تفریحات گیمر هایی که از پلی استیشن 4 استفاده می کنند، انجام بازی های چند نفره به صورت آنلاین است و اگر به دلیل خطای اتصال به اینترنت نتوانید این کار را انجام دهید، خسته کننده است. نگران نباشید زیرا با این مقاله شما را راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید مشکل قطع شدن اتصال اینترنت خود را در کنسول پلی استیشن برطرف کنید.

اکنون برای رفع مشکلات اتصال اینترنت خانگی خود به دانش فنی یا کمک حرفه ای خاصی نیاز ندارید. در این مقاله، ما موثرترین راه حل هایی را به اشتراک می گذاریم که می تواند خطای خرابی اتصال اینترنت کنسول پلی استیشن شما را برطرف کند. قبل از بحث در مورد راه حل ها، باید در مورد مشکلات واقعی که منجر به قطع اتصال اینترنت پلی استیشن شما می شود بیشتر بدانید.

چرا پلی استیشن من به WIFI وصل نمی شود؟

شما باید با بررسی برخی از عناصر، دلایل این مشکل را محدود کنید. اگر برای اولین بار با این مشکل مواجه شده اید و برای شما رایج نیست، ممکن است مشکل از این موارد باشد:

  1. محدودیت WIFI

یکی از رایج ترین دلایل این است که محدودیت اتصال WIFI به یکباره رسیده است. حتی اگر از کابل اترنت برای اتصال خود استفاده می کنید، اتصالات زیاد دیگر می تواند سرعت شبکه شما را به شدت مختل کند.

  1. مودم

ممکن است مودم اینترنت به اینترنت متصل نباشد. باید بررسی کنید که آیا دستگاه های متصل دیگر به اینترنت دسترسی دارند یا خیر. به این ترتیب می توانید مشکل را محدود کنید تا بدانید که آیا پلی استیشن 4 شما این مشکل را دارد یا غیره.

  1. مشکل با PSN

شبکه پلی استیشن (PSN) معمولاً به اندازه کافی مرده است که در لیست مشکلات مشکوک قرار می گیرد. هر راه اندازی بزرگ می تواند ترافیک کافی برای بارگذاری بیش از حد سرورها را به همراه داشته باشد و در گذشته دلایل امنیتی باعث شده بود که PSN برای حدود 23 روز از کار بیفتد. سرورهای سونی از آن زمان تا کنون بسیار بهبود یافته اند، اما قطعی های چند ساعته امری رایج است و سونی گاهی اوقات پاسخگوی آنها نیست. منابع ادعا می کنند که دلایل آن تهدیدات امنیتی است.

  1. مشکل با ISP

شرایط بد آب و هوا یا تصادفات با اتصالات سیمی ISP شما می تواند دلیل قطع اتصال اینترنت شما باشد. در صورت امکان می توانید از Wifi های مختلف استفاده کنید و بررسی کنید که آیا مشکل از اتصال Wi-Fi شما است یا خیر.

  1. مشکل سیگنال

ممکن است مودم شما سیگنال های مناسبی را دریافت نکند. کمبود سیگنال ممکن است باعث خطای قطع اتصال به اینترنت شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر پورت شارژر خراب در تبلت ایکس ویژن

تنظیمات: پلی استیشن 4 ممکن است فرکانسی را که مودم شما روی آن کار می کند پشتیبانی نکند. همانطور که در راه حل شماره 3 توضیح داده شده است، باید گزینه های امنیتی را تغییر دهید.

اگر مشکل شما تکراری است و به نظر می رسد با سخت افزار فیزیکی است، باید مشکلی در سخت افزار وجود داشته باشد که منجر به قطع شدن اتصال پلی استیشن 4 می شود.

  1. رابط اتصال

به احتمال زیاد پلی استیشن 4 شما به دلیل نقص در رسانه اتصال به مودم وصل نمی شود. اگر از کابل اترنت استفاده می کنید، ممکن است سیم آسیب دیده باشد. اگر پلی استیشن شما از طریق اتصال وای فای به مودم وصل شده است، ممکن است فاصله یا دیوارهای زیادی بین این دو وجود داشته باشد.

اکنون که از برخی مشکلات رایج مرتبط با خطای اتصال به اینترنت آگاه شدید، خواهیم دید که چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد.

چگونه اتصال پلی استیشن به وای فای را برطرف کنیم؟

اگر برای این خطا استدلال کرده‌اید، می‌توانید این راه‌حل‌ها را پیاده‌سازی کنید، زیرا آنها در رفع این مشکل مؤثر هستند.

  1. مودم را ریستارت کنید

این مشکل می تواند به اندازه یک خطا در ارتباط با مودم جزئی باشد. شاید مودم خیلی وقته که کار میکنه. باید آن را به مدت 10 دقیقه خاموش کنید و دوباره اتصال را امتحان کنید.

  1. خارج از محدوده

اگر با استفاده از Wifi به اینترنت خود متصل هستید، پلی استیشن ممکن است خارج از محدوده Wifi شما باشد. یا فاصله خیلی زیاد است یا ممکن است دیوارهای زیادی بین آنها وجود داشته باشد. باید این مشکل را با نزدیک کردن مودم یا پلی استیشن به دیگری حل کنید. یک نقطه بالاتر یا قابل اعتمادتر برای مودم خود پیدا کنید یا می توانید از یک توسعه دهنده وای فای برای افزایش برد مودم خود استفاده کنید.

  1. تنظیمات DNS

به روز رسانی تنظیمات DNS این مشکل را برای بسیاری از کاربران برطرف کرده است. شما باید به تنظیمات بروید و سپس به شبکه بروید و اتصال اینترنت را تنظیم کنید. تنظیمات DNS را روی Manual قرار دهید. اکنون باید یک DNS اولیه و ثانویه اضافه کنید. شما فقط 8.8.8.8 را به عنوان اولیه و 8.8.4.4 را به عنوان DNS ثانویه اضافه کنید. اکنون حداکثر واحد انتقال (MTU) را روی Automatic قرار دهید.

  1. حالت انتقال WIFI

حالت انتقال Wi-Fi سرعت شبکه را تعیین می کند که می تواند بالاتر از آن چیزی باشد که پلی استیشن شما پشتیبانی می کند. باید تنظیمات را تغییر دهید و سعی کنید به اینترنت وصل شوید. به تنظیمات روتر خود بروید و به حالت انتقال Wifi بروید. در اینجا باید آن را به 54 مگابیت بر ثانیه کاهش دهید.

  1. حالت Wireless-N را خاموش کنید

به همین دلیل بالا، باید سعی کنید حالت Wireless-N را نیز خاموش کنید که یک افزونه برای Wifi Speed ​​است. اما می تواند با نرخی کار کند که توسط پلی استیشن شما پشتیبانی نمی شود. به تنظیمات Wifi مودم خود بروید تا حالت Wireless-N را خاموش کنید.

  1. مودم را ریست کنید

اگر اخیراً تنظیمات دیگری را تغییر داده‌اید، ممکن است اینها دلیل قطع اتصال اینترنت شما باشد و برای ادامه باید آنها را برگردانید. برای بازگرداندن تنظیمات پیش فرض، به سادگی می توانید مودم خود را ریست کنید. می توانید این کار را در تنظیمات یا با فشار دادن دکمه تنظیم مجدد به صورت فیزیکی روی مودم خود انجام دهید.

  1. نوع اتصال را تغییر دهید

اگر هیچ یک از موارد بالا کار نکرد، می توانید تنظیمات امنیتی را نیز تغییر دهید که می تواند باعث ایجاد این مشکل شود. به گزینه های امنیتی مودم خود بروید و آنها را از WPA-PSK AES 256 به WPA-PSK TKIP 256 بیتی یا برعکس تغییر دهید.

  1. Media Server را غیرفعال کنید

باید Media Server را غیرفعال کنید زیرا این برای رفع مشکل اتصال با پلی استیشن موثر بوده است. روش انجام آن به اندازه کافی ساده است. به تنظیمات پلی استیشن 4 خود بروید و Network را باز کنید. در آنجا می توانید Media Server Connection را پیدا کنید و از آنجا می توانید آن را غیرفعال کنید.

  1. کابل اترنت

یکی از رایج ترین دلایلی که پلی استیشن شما به اینترنت متصل نیست ممکن است اتصال اترنت معیوب باشد. باید بررسی کنید که آیا کابل روی دستگاه دیگری مانند لپ تاپ یا رایانه رومیزی کار می کند یا خیر. شما باید پورت هایی را که کابل اترنت مودم خود را در آنها وصل می کنید تغییر دهید. اگر ایراد دارد، باید یک کابل اترنت جدید تهیه کنید. اکثر مودم ها دارای کابل یدکی هستند و باید بسته بندی مودم خود را بررسی کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تست سریع صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

مقالات مرتبط:

عمل نکردن دکمه دسته پلی استیشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »