نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا کامپیوتر من مدام خراب می شود؟

اگر رایانه شما اغلب از کار می افتد، ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. در برخی موارد، گرمای بیش از حد عامل اصلی چنین خرابی هایی است، اما سخت افزار معیوب نیز می تواند تاثیر باشد. در جمع بندی امروز، همه راه حل های ممکن را برای یک مشکل رایج که ممکن است باعث خرابی رایانه شما شود، ارائه خواهیم داد.

علت خرابی مداوم کامپیوتر

دلایل زیادی پشت از کار افتادن مداوم کامپیوتر شما وجود دارد. از درایورهای معیوب گرفته تا قطعات معیوب رم، قطعات متحرک زیادی در رایانه شما وجود دارد. و هر یک از آنها می تواند باعث خرابی و خرابی رایانه شما شود.

گرم شدن بیش از حد

هنگامی که پردازنده کامپیوتر شما به دمای بحرانی (بالای 90 درجه سانتیگراد) می رسد، از کار می افتد. این معمولا برای جلوگیری از هر گونه آسیب به سخت افزار اتفاق می افتد. گرمای بیش از حد معمولاً زمانی ایجاد می شود که خمیر حرارتی CPU شما خیلی قدیمی باشد یا هیت سینک با کثیفی مسدود شده باشد.

رم معیوب

اگر استیک های رم شما آسیب ببینند، اغلب باعث از کار افتادن رایانه شما می شوند. و در برخی موارد، حافظه های رم بد مانع از بوت شدن کامپیوتر می شوند. با گذشت زمان، استیک های رم فرسوده می شوند و گرمای بیش از حد نیز می تواند در آسیب رساندن به رم نقش داشته باشد.

درایورهای خراب

نصب دستی درایورهای ناسازگار می تواند هر از چند گاهی باعث خرابی رایانه شما شود. درایورهای ناکارآمد کامپیوتر را برای اجرای صحیح محدود می کنند. از این رو، کاربران باید با خرابی مواجه شوند. در بیشتر موارد، برگشت به درایوها می تواند مشکل را برای همیشه برطرف کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راهکار رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر

فایل های خراب

بدافزارها و ویروس‌های مختلف می‌توانند فایل‌های بوت ویندوز را خراب کنند که منجر به خرابی می‌شود. علاوه بر این، به روز رسانی سیستم و حذف فایل های ضروری نیز می تواند دلیل خرابی های مداوم باشد.

بخش های بد در هارد دیسک

با گذشت زمان، هارد دیسک ها و سایر دستگاه های ذخیره سازی ممکن است فرسوده شوند و بخش های بدی روی دیسک ایجاد می شود. بخش‌های بد ممکن است فایل‌های سیستم عامل را خراب کنند، که می‌تواند هر چند وقت یک‌بار منجر به خرابی رایانه شما شود. آنها همچنین رایانه شما را بسیار کندتر می کنند و در زمان های تصادفی از کار می افتند.

چگونه کامپیوتری را که مدام خراب می شود تعمیر کنیم؟

عیب یابی کامپیوتر شما یک کار چالش برانگیز است. و با تعداد زیادی قطعات متحرک، گاهی اوقات تقریباً غیرممکن است که علت اصلی خراب شدن رایانه شما را پیدا کنید. اما، راه حل های زیر احتمالاً هر مشکلی را که ممکن است باعث خرابی تصادفی شود، حل می کند.

تمیز کردن رم

کامپیوترهایی که بعد از سه بار صدای بوق خراب می شوند معمولاً زمانی ایجاد می شوند که مشکلی در حافظه شما وجود داشته باشد.

برای اینکه کامپیوتر خود را که بعد از سه بوق از کار می افتد، تعمیر کنید، باید حافظه رم خود را بیرون بیاورید، آن را کاملا تمیز کنید و دوباره آن را برگردانید. این باید مشکل کامپیوتر شما را برطرف کند. با این حال، اگر تمیز کردن مموری استیک کار نکرد، به یک حافظه رم جدید نیاز خواهید داشت.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن

راه‌اندازی سیستم به شدت به حافظه‌های رم متکی است، اما اغلب اوقات، کثیفی و سایر ذرات کوچک می‌توانند به حافظه‌های رم برسند. که گاهی اوقات باعث می شود کامپیوتر شما بوت نشود. اما، اگر استیک های رم را به طور کامل تمیز کنید، با هیچ خرابی تصادفی مواجه نخواهید شد.

حل مشکل گرمای بیش از حد

اگر کامپیوتر شما در هنگام بوت شدن از کار می افتد، شایع ترین علت به طور کلی داغ شدن بیش از حد است. گرد و غبار و سایر ذرات کوچک می توانند هیت سینک CPU شما را مسدود کنند و جریان هوا را محدود کنند. و باعث می شود CPU به دمای بالاتری برسد و به همین دلیل است که رایانه شما مدام خراب می شود.

برای رفع مشکل گرمای بیش از حد، باید کامپیوتر خود را جدا کرده و آن را تمیز کنید. به خصوص هیت سینک که روی CPU شما و تمام قسمت های اطراف آن نصب شده است. علاوه بر این، تغییر خمیر حرارتی در CPU شما همچنین باعث بهبود دما و رفع خرابی های تصادفی می شود.

افزودن فن‌های 120 میلی‌متری دیگر به کیس رایانه شخصی شما نیز می‌تواند جریان هوای کارآمدی را در داخل کیس ایجاد کند که دمای هوا را پایین نگه می‌دارد. با جریان هوای بهتر، قطعات خنک‌تر کار می‌کنند و احتمالاً با خرابی تصادفی رایانه مرتبط با گرمای بیش از حد مواجه نمی‌شوید.

برای کاربران لپ‌تاپ، جدا کردن همه چیز بسیار دشوار است. از این رو توصیه می شود برای انجام خدمات با کارشناسان تماس بگیرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چه زمانی نیاز به تعویض مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر دارید؟

تعویض دستگاه ذخیره سازی

برای تعمیر رایانه‌ای که دائماً یخ می‌زند و از کار می‌افتد، کاربران باید به دنبال فایل‌های سیستم عامل خراب یا بخش‌های بد در هارد دیسک خود بگردند. اگر بخش های بدی روی هارد دیسک وجود دارد که معمولاً مقصر این خرابی تصادفی هستند، کاربران می توانند سعی کنند با استفاده از CMD آنها را برطرف کنند.

با این حال، در برخی موارد، زمانی که آسیب دیدگی دیسک قابل تعمیر نیست، کاربران باید هارد دیسک خود را به طور کامل تعویض کنند تا مشکل را برای همیشه برطرف کنند.

افزایش حافظه

Google Chrome دوست دارد حافظه رایانه شما را بخورد و هنگامی که رایانه شما حافظه ندارد، رایانه اغلب از کار می افتد و صفحه آبی مرگ ظاهر می شود.

برای تعمیر رایانه‌ای که با باز کردن تب‌های جدید در Google Chrome دائماً خراب می‌شود، کاربران باید با نصب حافظه‌های رم جدید، حافظه رایانه خود را افزایش دهند. آخرین نسخه کروم به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد تا بتواند بدون نقص کار کند.

برای کسانی که با رم 2 گیگابایتی محدود کار می‌کنند، انتظار می‌رود تجربه‌ای با تأخیر با Google Chrome داشته باشید. به خصوص زمانی که بیش از چند تب را در Google Chrome باز می کنید. و هنگامی که کاربر صفحات وب را با تعداد زیادی کوکی باز می کند، انتظار می رود کامپیوتر از کار بیفتد.

مقالات مرتبط:

تست خرابی مانیتور کامپیوتر ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »