نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه کامپیوتر خود را ارتقا دهیم

قوانین ارتقای کامپیوترها

گرفتن بک آپ

تمام وسایل مورد نیاز را قبل از شروع کار در دسترس قرار دهید

ثبت موارد

تغییر یک چیز در یک زمان

اتصال خود به زمین به منظور جلوگیری از صدمه الکتریکی ایستا

تعیین موقعیت پیچ ها و سایر قطعات کوچک

استفاده از نیرو در صورت لزوم

چک کردن و چک کردن مجدد قبل از استفاده از برق

راه اندازی اولیه

برداشتن کاور برای اطمینان از کار کردن قطعات

 

  • بک آپ گرفتن

درصورت لزوم مطمئن شوید که بک آپ مطابق با هارد دیسک باشد. بک آپ باید قابل خواندن باشد. در صورت متصل نشدن به شیکه، حداقل اطلاعات خود و فایل های پیکربندی را در درایو شبکه کپی کنید. اگر درایو شبکه ظرفیت دارد، یک فولدر موقت ایجاد کرده و کل محتوای هارد دیسک دستگاه را کپی کنید. اگر شبکه ندارید اما CD یا DVD رایتر دارید، حداقل اطلاعات مهم و فایل های پیکربندی را در دیسک نوری بک آپ بگیرید.

 

تمام وسایل مورد نیاز را قبل از شروع کار در دسترس قرار دهید

تمام ابزارها، سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز را در دسترس قرار دهید. اگر سیستم از درایو نوری راه اندازی می شود، آن را پیکربندی کرده و قبل از پردازش تست کنید. در غیراینصورت، مطمئن شوید که دیسک راه اندازی با درایوهایی برای درایو نوری دارید و آن را قبل از پیاده کردن تست کنید. یک دیسک تعمیر جدید را بلافاصله قبل از شروع ارتقا ایجاد کنید. مطمئن شوید که دیسک توزیع، بسته سرویس، نرم افزار بک آپ و هر درایو مورد نیاز را برای سیستم عامل داشته باشید. در زمان پیاده کردن PC، هر درایو مورد نیاز را دانلود کرده و ورژن های قابل اجرا یا بدون زیپ را کپی کرده و یا آنها را قبل از پیاده کردن بر روی CD رایت کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل گرم شدن بیش از اندازه Xbox Series X

 

مطمئن شوید که جواب های مورد نیاز را بدست می آورید

ابتدا کتابچه راهنما را بخوانید. خواندن سریع اغلب مشکلات و نکات بالقوه را که می تواند ارتقا را بسیار هموار کند پوشش نمی دهد. وب سایت مربوط به هر مولفه ای که می خواهید نصب کنید چک کنید. اغلب سوالات متداول را پیدا کنید، فایل ها را خوانده، و درایوها را ارتقا دهید. در واقع، کیفیت وب سایتی که از یک مولفه پشتیبانی کرده عامل بزرگی در تصمیم خرید می باشد و پیشنهاد می شود تا اینکار را انجام دهید. قبل از بررسی خرید یک قطعه اصلی، وب سایت را چک کنید تا جواب های مربوطه را بدست آورید.

 

ثبت موارد

در طول ارتقا، این نکته مهم است که می توانید به نقطه شروع برگردید. درصورت یک ساعت کار کردن برای گذاشتن و خارج کردن قطعات و یا تغییر جامپرها، غیرممکن است که جای آنها را به یاد آورید. بنابراین، هر تغییر را ثبت کنید. از دوربین دیجیتالی برای شات کردن هر تغییر استفاده کنید، جزئیات هر تغییر را در رکوردر صدای دیجیتالی مشخص کرده و یا نکات را بنویسید.

 

تغییر یک چیز در یک زمان

در زمان تعویض قطعات مختلف، یک چیز در یک زمان تغییر می کند. در صورت تعویض کارت ویدئو و اضافه کردن حافظه بیشتر، کارت صدای قدیمی را برداشته تا اینکه حافظه جدید نصب شود و کار کند. اگر قطعات مختلف بطور همزمان برداشته می شوند، در اینصورت عیب یابی مشکلات سخت تر شده زیرا هرگز مطمئن نیستید که کدام تغییر به آن مشکل مربوط می شود.

 

اتصال خود به زمین به منظور جلوگیری از صدمه الکتریکی ایستا

این مطلب توصیه شده برای شما :  خرابی کمپرسور کولر گازی

بسیاری از قطعات کامپیوتر به خصوص پردازشگرها و حافظه به برق ایستا آسیب پذیر هستند. ساده ترین راه برای جلوگیری از صدمه به قطعات اینست که در زمان کار کردن بر روی سیستم، خود را به زمین متصل کرد. اینکار با لمس شاسی فلزی یا منبع برق امکان دارد (شکل ۱-۲). در زمان کار کردن با سیستم نیازی نیست تا سیستم را به برق متصل کرد؛ شاسی و منبع برق “سینک” کافی برای انتشار هر بار ایستا ایجاد می کند.

 

تعیین موقعیت پیچ ها و سایر قطعات کوچک

پیاده کردن کامپیوتر شامل برداشتن پیچ ها و سایر قطعات کوچک است. در زمان پیاده کردن دستگاه، این قطعات را بر روی سینی مشخصی قرار دهید. پیچ سمت چپ کف می تواند پاک کننده خلا را خراب کند و یا پیچ سمت چپ کیس حتی باعث قطع اتصال شده و مادربرد را خراب می کند. تمام قطعات کوچک را در زمان مونتاژ مجدد کامپیوتر در جای خود قرار دهید.

 

استفاده از نیرو در صورت لزوم

اغلب اوقات نباید فشار بر قطعات وارد شود اما در صورت لزوم به نیروی اضافی نیاز است. گاهی اوقات، هیچ جایگزینی برای اعمال نیرو وجود ندارد. برای مثال، کابل های برق درایو بسیار محکم می شوند و فقط یک راه برای خارج کردن آنها وجود دارد که باید آنها را مخکم گرفت و به سختی بیرون کشید. بعضی از ترکیبات کارت انبساطی و شیار بسیار سفت هستند که باید فشار زیادی برای جایدهی کارت اعمال کرد. در صورت مواجه با این موقعیت، هر چیز را همتراز کنید.

 

چک کردن و چک کردن مجدد قبل از استفاده از برق

تکنسین برق باتجربه قبل از انجام هر کاری بر روی کامپیوتر، از کل کامپیوتر اسکن سریع می گیرد. این مرحله را از دست ندهید و اهمیت آن را ناچیز ندانید. اکثر کامپیوترهای این مرحله را نادیده می گیرند. تا زمانی که تجربه نکرده اید، ممکن است چند بار امتحان کنید تا تمام قطعات را محکم کنید، و به درستی وصل کنید، هیچ پیچی نباید شل بوده، هیچ ابزار یا قطعات فلزی نباید قطع شده باشد. زمانی که کار کردن داخل کامپیوترها راحت است، این مرحله ۱۵ ثانیه طول می کشد. (معمولا کیس را بردارید و آن را تکان دهید، سپس آن را بصورت عمودی بچرخانید و به آرامی برگردانید تا هر چیز شل و قطع شده قابل مشاهده باشد).

این مطلب توصیه شده برای شما :  افزایش عمر باتری تبلت ایکس ویژن

 

راه اندازی اولیه

بیشترین خطر زمانی است که کامپیوتر برای اولین بار روشن می شود. درصورت نصب آداپتور ویدئوی جدید سریع و منبع برق جدید برای پشتیبانی از جریان فعلی بالا، ابتدا منبع برق جدید را نصب کنید. مطمئن شوید که به درستی کار می کند، سپس اداپتور ویدئوی جدید گرانی را نصب کنید.

 

برداشتن کاور برای اطمینان از کار کردن قطعات

ارتقا یا تعمیر را کامل کرده و سیستم را قبل از مونتاژ مجدد کیس تست کنید. مونتاژ و پیاده کردن کیس ممکن است تکرار شود. پس از تمام کار باید کاور کیس را بگذارید. کیس ها به گونه ای طراحی شده اند که هوای خنک را در قطعات تولید کننده گرما، پردازشگرها و درایوها جریان می دهند. به منظور جلوگیری از گرمای زیاد قطعات، کاور را تعویض کنید. علت دیگر تعویض کاور اینست که کار کردن سیستم بدون کاور باعث آزاد شدن پایه RF به محیط مجاور می شود. سیستم بدون کاور می تواند با قطعات الکترونیکی، تلویزیون ها، مانیتورها و رادیوها با شعاع وسیعی ارتباط برقرار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

توضیحات کامل PS5 Ray Tracing
مقالات سایت
توضیحات کامل PS5 Ray Tracing

توضیحات کامل PS5 Ray Tracing چیست؟ این مقاله به بررسی ردیابی پرتوهای PS5 می‌پردازد، از جمله هر آنچه که می‌خواهید در مورد ردیابی پرتو PS5،

ادامه مطلب »