نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کویل صدا در PS5 چیست؟

چطور کویل صدا در PS5 را درست کنیم؟

کویل صدا در PS5 / بسیاری از دارندگان PS5 از مشکلات صدا بلند سیم پیچ شکایت داشتند. بسیاری از سوالات مربوط به صدا های سیم پیچ بی پاسخ مانده است، اما سونی همچنان صریح است. بدون بحث بیشتر، بیایید بررسی کنیم که صدا سیم پیچ چیست، چه عواملی باعث می شود و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

صدا سیم پیچ PS5 چیست؟

هنگامی که برق از پردازنده گرافیکی PS5 شما عبور می کند، سیم پیچ می لرزد و صدای وزوز یا سوت شنیدنی را ایجاد می کند که به آن صدا سیم پیچ می گویند. مطمئن باشید، صدای کویل برای کنسول PS5 شما مضر نیست و بر عملکرد یا طول عمر آن تأثیر نمی گذارد.

در حالی که PS5 به طور قابل توجهی ساکت تر از نسخه قبلی خود است، بسیاری از کاربران صدای صدا سیم پیچ را بسیار آزاردهنده می دانند. این به این دلیل است که هنگام اجرای بازی های گرافیکی سخت مانند Fortnite، Valhalla، Call of Duty: Black Ops Cold War، Demon’s Souls و غیره صدای آن بلندتر می شود.

کویل صدا در PS5

صدای سیم پیچ PS5 چگونه است؟

صدای سیم پیچ می تواند از صدای زمزمه، وزوز یا صدا تا صدایی شبیه به سنگ زنی متغیر باشد. می تواند مانند زمزمه ای کم و مداوم شبیه صدای زنبور باشد. سایر گیمرهای PS5 صدای سیم پیچ را به عنوان صدایی بسیار آزاردهنده توصیف می کنند. اگر یک انگشت مرطوب را دور لبه لیوان شراب بکشید، صدای آن تقریباً شبیه صدای PS5 است که توسط بسیاری از گیمرها توصیف شده است. سایر کاربران این نویز را شبیه به یک مینی ژنراتور یا یک ماشین اصلاح الکتریکی توصیف می کنند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  بهترین زمان تعویض باتری تبلت

این تجربه برای هر گیمر بسته به تنظیمات کنسول فعلی شما و بازی هایی که انجام می دهید متفاوت است. برخی از شما ممکن است نسخه با صدای بلند آن را تجربه کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است صدایی شبیه صدای یک یخچال قدیمی را بشنوند.

به گفته کاربران، صدای سیم پیچ PS5 بدتر و مزاحم تر از طرفداران PS4 است، یا صدای سیم پیچ در پردازنده گرافیکی رایانه شخصی.

وزوز وزوز گوش نیست. متأسفانه، وزوز گوش شما ممکن است پس از خاموش کردن کنسول شروع به تقلید آن کند.

کویل در PS5 چقدر طول می کشد؟

صدای های سیم پیچ PS5 باید از لحظه ای که بازی های گرافیکی سخت شما را ببندید متوقف شود. اما برخی از کاربران شکایت داشتند که این صدا برای چند دقیقه حتی در حالت استراحت یا زمانی که در صفحه اصلی هستند ادامه دارد. با این حال، سه یا چهار دقیقه پس از خروج از بازی خود، دیگر صدای سیم پیچی شنیده نمی شود.

چگونه بفهمم که PS5 من صدای سیم پیچ دارد؟

برای بررسی اینکه آیا PS5 شما صدای ناهنجاری دارد یا خیر، به کنسول خود بروید و به صدای زمزمه یا وزوز گوش دهید. حدود 20 درصد از کاربران PS5 گفتند که شراب سیم پیچ حتی در حالت استراحت نیز شنیده می شود، در حالی که بیش از 60 درصد از آنها تأیید کردند که صدای در هنگام بازی بلندتر می شود.

برخی از گیمرها شکایت کردند که هنگام اجرای بازی های خاص PS5، صدای گاهی اوقات می تواند به همان حجم بازی باشد. خبر خوب این است که این نوع گزارش ها نادر است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه باز کردن قفل تبلت ایکس ویژن در صورت فراموش کردن رمز عبور

صدای سیم پیچ PS5 است یا صدای فن؟

صدای کویل و صدای فن یکی نیستند. اگرچه کاربران PS5 از مشکلات صدای فن بلند و درایو دیسک بلند شکایت داشتند، نویز مربوط به فن چند ثانیه طول می کشد تا بسته به سطح گرما تغییر کند. از سوی دیگر، وقتی از بازی‌های سخت‌گیرانه ویدیویی خارج می‌شوید، صدای فوراً متوقف می‌شود. به عنوان مثال، اگر بازی خود را متوقف کنید و به منوی اصلی بروید، صدای سیم پیچ باید متوقف شود در حالی که صدای فن برای چند ثانیه یا چند دقیقه بیشتر باقی می ماند.

در واقع، صدای سیم پیچ زمانی اتفاق می افتد که توان بیشتری مصرف می شود، و این نیز زمانی است که معمولاً سرعت فن افزایش می یابد.

آیا همه کنسول‌های PS5 صدای دارند؟

اکثر کنسول‌های PS5 صدای دارند و اکثر گیمرها از این نویز شکایت داشتند. فرقی نمی‌کند که کویل صدا می‌کنید یا نه، به عملکرد، FPS و تنظیمات گرافیکی و همچنین بازی‌هایی که اجرا می‌کنید بستگی دارد.

جالب اینجاست که سونی از مدل های مختلف فن از دو سازنده مختلف استفاده می کند. اگر نسخه فن بلندتر را دریافت کنید، فن در واقع ممکن است صدای سیم پیچ را پنهان کند. اما اگر نسخه‌ی فن ساکت‌تر را دریافت کنید، ناگهان صدای کویل بیشتر به چشم می‌آید.

آیا صدای سیم پیچ PS5 طبیعی است؟

کنسول های PS5 سرعت ساعت بالاتری دارند و حالت Game Boost به طور پیش فرض فعال است. تنظیم تنظیمات PS5 خود بر روی حالت عملکرد بالا و اجرای یک بازی قدرتمند با نرخ فریم بالا، به این معنی است که کنسول برای رفع نیازهای شما به قدرت بیشتری نیاز دارد. به عبارت ساده، اجرای بازی های گرافیکی با نرخ فریم بالا کنسول PS5 را مجبور می کند تا قدرت بیشتری جذب کند. قدرت بیشتر به معنای فرز بیشتر است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  7 مشکل اصلی یخچال و فریزر

سونی نمی تواند از صدا های سیم پیچ جلوگیری کند و از نظر فنی به هیچ وجه نشان نمی دهد که “مشکل” یا “نقص” در سخت افزار وجود دارد. این صدا زمانی رخ می دهد که کنسول شما قدرت بیشتری مصرف کند و اجزای جداگانه با فرکانس یکسان تنظیم شوند.

در واقع، صدا کردن سیم پیچ ممکن است نشان دهنده استفاده سونی از قطعات با کیفیت بالاتر برای PS5 باشد. همچنین، این شرکت نمی‌تواند هر یک از کنسول‌ها را در خط تولید آزمایش کند تا سطوح غیرعادی بالای صدا سیم پیچ را تشخیص دهد.

1 دیدگاه دربارهٔ «کویل صدا در PS5 چیست؟»

  1. ممنون که از نگرانی درم اوردید
    برای منم تو بازی های مختلف صدا های مختلفی میده حتی توی کالاف دیوتی مدرن 2 وقتی به منوی استوپ میرم صداش ضعیف تر میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سه =