نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گاز یخچال ایکس ویژن

چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده است؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که با باز کردن درب یخچال متوجه خنک نبودن داخل یخچال شده اید. می دانیم که یکی از دلایل خنک نکردن یخچال تمام شدن گاز یخچال است اما باید بدانید همیشه هم علت این موضوع نیست. بنابراین لازم است برای مطمئن شدن ابتدا بفهمیم گاز یخچال تمام شده یا خیر ؟

شاید شما هم شنیده اید که برخی می گویند با باز گذاشتن درب یخچال گاز دستگاه تمام می شود ! بهتر است بدانید این باور اشتباه است و این اتفاق هرگز رخ نمی دهد اما باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال هم می تواند منجر به یکسره کار کردن یخچال شود.

گاز یخچال درون لوله های پشت یخچال قرار دارد که در صورت نشتی و سوراخ شدن این گاز ممکن است تمام شود. البته که یکی از دلایل یکسره کار کردن یخچال و یا اتومات نکردن آن خالی شدن گاز یخچال می باشد زیرا با خالی شدن گاز یخچال دستگاه به دمای مناسب نخواهید رسید در نتیجه شما شاهد اتومات نکردن یخچال و یا یخ زدگی لوله های پشت یخچال خواهید بود.

چگونه نشتی گاز یخچال را پیدا کنیم ؟

اگر سال هاست از یخچال خود استفاده می کنید و این مدت زمات بالای 10 سال می باشد و به تازگی متوجه سرد نشدن یخچال شده اید باید به دنبال نشتی گاز یخچال باشید زیرا یکی از دلایل نشتی گاز سرد نشدن داخل یخچال است.

گاز یخچال چیست ؟

همان طور که می دانید یخچال یک وسیله سرمایشی است که به منظور خنک سازی از آن استفاده می شود. گاز به کار رفته در یخچال فریون می باشد که پس از فشرده شدن به وسیله موتور یخچال داخل کندانسور خنک شده و به مایع تبدیل می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر تلویزیون در دهکده المپیک

اگر گاز یخچال زیاد باشد چه میشود؟

استفاده بیش از حد گاز یخچال هم می تواند در عملکرد دستگاه تاثیر منفی داشته باشد و عملکرد یخچال را مختل نماید اگر گاز یخچال زیاد باشد کمپرسور برای راه اندازی زمان زیادی صرف می کند و نتیجه آن می تواند به سوختن موتور یخچال بیانجامد.

این موارد می تواند به شما خبر از خالی شدن گاز یخچال را بدهد بنابراین همه این موارد را جدی بگیرید و در صورت مشاهده هر یک از این موارد با ما تماس بگیرید تا برای برطرف کردن مشکل مراجعه نمایند. هنگامی که گاز یخچال به دلایل مختلف خالی شود موتور یخچال به صورت یکسره کار می کند که نتیجه این اتفاق داغ شدن بیش از حد لوله های اواپراتور خواهد بود و این اتفاق می تواند فشار زیادی به موتور یخچال وارد نماید و ممکن است منجر به سوختن موتور یخچال شود.

آیا نشت گاز یخچال خطرناک است ؟

یکی از سوالاتی که بارها در اینترنت جستجو شده و از کارشناسان ما می شود خطرناک بودن گاز یخچال است. همان طور که می دانید فریون گازی است که درون محفظه ای بسته قرار دارد و اگر بنا به هر دلیل دچار نشتی شود می تواند به یخچال شما آسیب برساند اما آیا برای شما هم استشمام این گاز خطرناک است یا خیر ؟

باید بگوییم استشمام این گاز برای افرادی که دارای بیماری های قلبی و یا آلرژیک هستند می تواند خطرناک باشد. اگر در خانه حیوان خانگی دارید بهتر است آن را از مکانی که گاز فریون نشت می کند خارج کنید و یا کودکانتان را در معرض استشمام این گاز قرار ندهید زیرا مقاومت پایین تری دارند و ممکن است دچار مشکل شوند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر تلویزیون منطقه 11

این گاز برای محیط زیست بسیار خطرناک می باشد زیرا دلیل اصلی آسیب رساندن به لایه اوزون می باشد و نتیجه آن گرم تر شدن کره زمین خواهد بود. بنابراین لازم است اگر متوجه هر گونه مشکلی که مربوط به خالی بودن گاز یخچال می باشد شده اید سریعا برای برطرف کردن آن اقدام نمایید و برای نجات سلامتی خود و اطرافیانتان این مشکل را جدی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »