نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یخچال ایکس ویژن

شناسایی مشکلات رایج یخچال ایکس ویژن

اگر به مسدود بودن خط انتقال آب مشکوک هستید، یخچال خود را از برق کشیده و آن را از دیوار دور کنید تا فضای آزاد داشته باشید. لازم است که خط انتقال آب را ببندید. برای این کار از شیری که در پایین یخچال قرار دارد، استفاده کنید.

در این مرحله لوله انتقال آب را از شیر برقی دستگاه جدا نمایید. سپس به دنبال پیچ خوردگی، انسداد با تکه های یخ و درواقع، هر عاملی که می تواند موجب انسداد جریان آب شده باشد، بگردید. لوله را صاف کنید و یا اجازه دهید یخ های درون آن ذوب شوند. سپس آن را دوباره به یخچال خود متصل گردانید.

لوله را پس از جدا کردن از شیر ورودی آب دستگاه، بر روی یک سطل گرفته و دوباره شیر کنترل کننده خط انتقال آب را باز کنید. اگر فشار آب کم است و یا آبی از لوله به داخل سطل نمی ریزد، مشکل گرفتگی لوله و یا فشار کم آب، باعث نرسیدن آب به یخساز می شود. مسلما در صورت عدم وجود آب، یخی هم ساخته نمی شود.

خرابی شیر برقی یا شیر ورودی آب

در صورت گرفتگی و یا خرابی شیر ورودی آب، هیچ گونه آبی به یخساز نخواهد رسید و درنتیجه یخی هم ساخته نخواهد شد. در این حالت، تعویض شیر برقی می تواند چاره کار باشد.

یخ زدن لوله کوچک انتقال آب

اگر لوله کوچکی که آب را از شیر برقی به یخساز و آبسردکن می برد، یخ بزند، این مشکل بروز خواهد نمود. این لوله از داخل فریزر عبور می کند، بنابراین احتمال یخ زدن آن وجود دارد. در این حالت باید از حرارت یک سشوار برای ذوب یخ های داخل لوله استفاده کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه تنظیم و استفاده از حافظه خارجی PS4

گرفتگی فیلتر

ممکن است مشکل بخاطر گرفتگی فیلتر یخچال باشد. دفترچه راهنمای سازنده یخچال خود را به دقت مطالعه نمایید، تا نوع فیلتری که مناسب با دستگاه شما می باشد را انتخاب نمایید. سپس طبق دستورالعمل آن را تعویض نمایید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، جای نگرانی نیست.

علت :

سیم بندی یخچال اشتباه است.

تعمیر :

اگر این عیب بعد از سیم بندی یخچال اتفاق بیافتد ممکن است در سیم بندی اشباه کرده باشید، دوباره به دقت سیم بندی را بررسی کنید.

با وجود عملکرد صحیح کمپرسور، اواپریتور دائما خیس بوده و قطرات آب از آن چکه می کند.

علت :

درجه ی مناسب برای ترموستات انتخاب نشده است.

تعمیر :

اگر ترموستات روی درجه ی کم تنظیم شده باشد نمی تواند پاسخگوی نیاز یخچال باشد و پرواضح است که باید ولوم ترموستات را در جهت عقربه های ساعت حرکت دهیم و به این طریق سرماسازی یخچال را افزایش دهیم.

با وجود عملکرد صحیح کمپرسور، اواپریتور دائما خیس بوده و قطرات آب از آن چکه می کند. علت :

ترموستات تنظیم نیست.

تعمیر :

ممکن است به دلیل ضعیف شدن فنر زیر اهرم کلید و یا تنظیم نامناسب، مدت زمان توقف ترموستات زیاد شود. که طبعا دمای اواپراتور افزایش پیدا می کند و ذوب برفک ها ریزش قطرات آب مشاهده می شود. برای رفع این مشکل نیاز به یک تعمیرکار مجرب است تا با حرکت ملایم پیچ تنظیم را در هت عقربه های ساعت حرکت دهد و مدت زمان توقف ترموستات کاهش یابد.

با وجود عملکرد صحیح کمپرسور، اواپریتور دائما خیس بوده و قطرات آب از آن چکه می کند.

علت :

این مطلب توصیه شده برای شما :  سوسو زدن تصویر در تلویزیون ایکس ویژن

دیفراست به طور دائم در مدار است.

تعمیر :

به دقت بررسی کنید که دیفراست دارای عملکرد صحیح است یا خیر، زیرا ممکن است به دلیل بروز مشکل در ترموستات دیفراست، شیر سولنوئیدی مدام عمل کند. در نتیجه گاز به اواپراتور وارد شده و یخ و برفک ها ذوب می شوند.

اواپراتور در فاصله زمانی کوتاه، پر از برفک می شود

علت :

پلاستیک دور درب خراب است.

تعمیر :

اگر پلاستیک دور درب خراب شود یعنی ضخامتش کم بشود باید آن را تعویض کنیم، زیرا بین درب و شاسی یخچال فاصله ایجاد می شود در نتیجه هوای گرم درون یخچال راه پیدا می کند. هوای سرد در برخورد با هوای گرم به صورت قطرات آب در آمده و مجددا یخ می بندد به این ترتیب درون یخچال توده های یخ و برفک شکل می گیرند.

اواپراتور در فاصله زمانی کوتاه، پر از برفک می شود

علت :

غذا بصورت گرم در یخچال قرار داده می شود.

راهکار :

زمانی که غذای گرم درون یخچال قرار می دهیم یعنی هوای گرم وارد یخچال شده است و همانطور که در مورد قبلی گفیم موجب بوجود آمدن قطرات آب و یخ زدن آنها می شود در نتیجه همیشه دمای غذا را در بیرون از یخچال به اندازه ی کافی پایین بیاورید و بعد درون یخچال قرار دهید.

اواپراتور در فاصله زمانی کوتاه، پر از برفک می شود

علت :

دیفراست اتوماتیک دچار مشکل شده است.

تعمیر :

گفته بودیم که سیستم ذوب برفک در بعضی از انواع یخچال توسط تایمر، در بعضی توسط شمارنده و در برخی دیگر توسط اتومات مخصوص دیفراست انجام می شود. در میان انواع مختلف یخچال این مدل آخر به برفک بسیار حساس است و در صورت از کار افتادن سیستم به سرعت دچار مشکل می شوند که معمولی ترین مشکل می تواند عدم اتومات یخچال باشد. در این مورد باید سیستم دیفراست یخچال را بررسی کنیم و عضو معیوب را تعویض و در صورت امکان تعمیر نماییم.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل روشن و خاموش نشدن تبلت

خرابی مدول یخساز

مدول یخساز دارای موتوری است که بازوی یخساز را به حرکت درمی آورد و قطعات یخ را از قالب یخساز به داخل سطل یا محفظه یخ ها می ریزد. زمانی که ترموستات یا سنسور یخساز به ۹- درجه می رسد، موتور می چرخد. پس از این مرحله، مدول یخساز با ارسال سیگنالی به شیر ورودی آب، برای تولید مجدد یخ دست به کار می شود. در صورت خرابی مدول، قالب یخساز از آب پر نشده و یخ جدید ساخته نمی شود. همچنین ممکن است موتور مدول معیوب بوده و در این حالت، یخ ها از یخ ساز خارج نشوند.

خرابی ترموستات قالب یخساز

ترموستات قالب یخساز بر روی دمای فرآیند درست کردن یخ کنترل دارد. با رسیدن دمای قالب به مقدار مشخص، دستور تخلیه قطعات به داخل سطل و بارگیری مجدد قالب از آب، که از سمت شیر ورودی تامین خواهد شد، صادر می شود. بنابراین، در صورت ایراد در ترموستات، قطعات یخ جدید ساخته نخواهند شد. به وسیله یک مولتیمتر ساده می توان از سالم بودن ترموستات یخساز مطمئن شد.

علت خارج نشدن یخ از یخساز (چرا یخ از یخساز بیرون نمی آید؟)

ممکن است یخچال شما دارای شیر ورودی آب سالمی بوده و در مرحله ساختن یخ مشکلی نداشته باشد و مشکل در بخش خروج یخ از یخساز باشد. در این مواقع عوامل زیر را می توان علت خارج نشدن یخ از یخساز دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =