نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن

رفع خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون. به دنبال راه حلی برای خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود هستید؟ تلویزیون ایکس ویژن‌ها، مانند بسیاری از تجهیزات الکترونیکی، هر چند وقت یک‌بار مستعد ایرادات فنی هستند، بنابراین غیرعادی نیست که تلویزیون ایکس ویژن شما چنین ایرادی داشته باشد.

خوشبختانه، خطوط روی تلویزیون ایکس ویژن شما لزوماً به این معنی نیست که تلویزیون ایکس ویژن شما کاملاً خراب شده یا نیاز به تعویض دارد زیرا راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل و خلاص شدن از شر خطوط روی صفحه وجود دارد. می‌توانید با بررسی اتصالات کابل، راه‌اندازی مجدد تلویزیون ایکس ویژن و به‌روزرسانی نرم‌افزار تلویزیون ایکس ویژن، خطوط عمودی روی صفحه‌نمایش را برطرف کنید.

ممکن است مجبور شوید تنظیمات تصویر خود را تغییر دهید و در صورت لزوم بین ورودی های تلویزیون ایکس ویژن خود جایگزین کنید. رسیدگی به مشکلات نرم افزاری برای شما بسیار آسان تر است، بنابراین به خواندن این مقاله ادامه دهید زیرا در مورد برخی از دلایل این مشکل و نحوه رفع آنها صحبت می کنیم.

رفع خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون
رفع خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون

علت خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن

خطوط عمودی در تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است ناشی از چندین مشکل اساسی باشد. همانطور که قبلاً گفتم، مشکلات شامل سخت افزار و نرم افزار می شود. در زیر فهرستی از برخی از دلایل رایج وجود خطوط عمودی در صفحه تلویزیون ایکس ویژن را مشاهده می کنید:

  • اتصال کابل معیوب
  • سخت افزار تلویزیون ایکس ویژن آسیب دیده
  • نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن قدیمی
  • تنظیمات تصویر اشتباه است
  • قرار دادن صفحه تلویزیون ایکس ویژن در معرض آب
  • تلویزیون ایکس ویژن برای مدت طولانی روشن است
این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل نخواندن دیسک خوان ایکس باکس وان

اتصال کابل معیوب

اتصالات کابلی معیوب و شل می تواند خطوط عمودی را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما ایجاد کند. کابل برق معیوب به تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است باعث شود منبع تغذیه سیستم تلویزیون ایکس ویژن به آرامی از کار بیفتد و در نتیجه باعث شود خطوط عمودی روی صفحه نمایش شما ظاهر شود.

همچنین زمانی که بین برد پردازشی که به عنوان T-Con تلویزیون ایکس ویژن شما و صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن نیز شناخته می شود، اتصال ضعیفی وجود داشته باشد یا هیچ ارتباطی وجود نداشته باشد، این مشکل را تجربه خواهید کرد.

اتصال ضعیف کابل های HDMI به تلویزیون ایکس ویژن نیز یکی از دلایل رایجی است که باید مراقب آن باشید تا از شر خطوط روی صفحه خلاص شوید.

سخت افزار تلویزیون ایکس ویژن آسیب دیده

کنترل زمان آسیب دیده دلیل اصلی ایجاد خطوط عمودی در صفحه تلویزیون ایکس ویژن است. کنترل زمان، همچنین T-Con نامیده می شود، چیزی است که سیگنال های ویدئویی را به صفحه LED یا LCD شما پردازش می کند.

اگر برد T-Con آسیب ببیند یا به خوبی به پنل LED و LCD متصل نشود، با مشکلاتی مانند خطوط عمودی روی صفحه نمایش خود مواجه خواهید شد. T-Con ممکن است در اثر زنگ زدگی قاب LED آسیب ببیند زیرا قاب فلزی است و به راحتی می تواند با گذشت زمان زنگ بزند.

اگر تصادفاً با یک جسم سخت به صفحه نمایش خود برخورد کنید، ممکن است خود پنل LED یا LCD نیز آسیب ببیند. این در نهایت باعث می شود که آن خطوط عمودی روی صفحه نمایش شما ظاهر شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  فضای بیشتر در ایکس باکس وان

نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن قدیمی

استفاده از نرم افزار منسوخ شده در تلویزیون ایکس ویژن می تواند شما را به مشکل خطوط عمودی روی صفحه نمایش بکشاند. این همچنین از استفاده از برنامه های دیگر در تلویزیون ایکس ویژن و همچنین کاهش کیفیت تصویر روی صفحه شما جلوگیری می کند.

تنظیمات تصویر اشتباه است

تصاویر روی صفحه نمایش شما معمولاً تحت تأثیر تنظیماتی مانند نسبت تصویر و وضوح تصویر هستند. اگر تنظیمات تصویر را به درستی برای مطابقت با تصویر دستگاه های خارجی که به تلویزیون ایکس ویژن خود متصل کرده اید تنظیم نکنید، ممکن است خطوط عمودی را روی صفحه نمایش خود تجربه کنید.

قرار دادن صفحه تلویزیون ایکس ویژن در معرض آب

هنگامی که صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود را با تمیز کردن آن با یک پارچه مرطوب در معرض آب قرار می دهید، به خصوص زمانی که روشن است، ممکن است در واقع صفحه تلویزیون ایکس ویژن را اتصال کوتاه کنید. سپس اتصال کوتاه باعث می شود خطوط عمودی روی صفحه ظاهر شوند.

روشن بودن تلویزیون ایکس ویژن برای مدت طولانی

برای ما بسیار رایج است که تلویزیون ایکس ویژن خود را برای ساعت ها و روزها روشن بگذاریم حتی زمانی که فعالانه تماشا نمی کنیم. با این حال، تلویزیون ایکس ویژن ها برای استفاده به این صورت طراحی نشده اند و باید برای مدت زمان طولانی خاموش باشند. اگر معمولاً تلویزیون ایکس ویژن را تا چند روز بدون خاموش کردن روشن نگه دارید، احتمالاً خطوط عمودی را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود تجربه خواهید کرد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه عیب یابی فلش چشمک زن تلویزیون ایکس ویژن

پیشنهاد مطالعه: کار نکردن دکمه همگام سازی Xbox

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 8 =

صفحه سیاه مرگ Xbox One
مقالات سایت
صفحه سیاه مرگ Xbox One

صفحه سیاه مرگ Xbox One . Xbox One یک سیستم کنسول خانگی عالی است که بسیاری از گیمرها از استفاده از آن لذت می برند.

ادامه مطلب »