نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون ایکس ویژن

ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون. تلویزیون ایکس ویژن ها نقش مهمی در سرگرمی های دیجیتال امروزی دارند، چه بخواهید فیلم، مستند، اخبار و غیره تماشا کنید، می توانید همه این کارها را در تلویزیون ایکس ویژن خود انجام دهید. بنابراین، آشفتگی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن با خطوط افقی می تواند خسته کننده باشد. اگر صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما بهم ریخته است و کنجکاو هستید که علت آن را بدانید، در جای مناسبی هستید.

خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. این خطوط ممکن است به دلیل نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن قدیمی، اتصالات کابل معیوب یا شل، T-con آسیب دیده، تداخل سیگنال و صفحه نمایش مرطوب باشد. برای رفع این موارد، باید نرم افزار خود را به روز کنید و سپس اجزای آسیب دیده تلویزیون ایکس ویژن خود را جایگزین کنید.

ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون
ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون

علت ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون ایکس ویژن

می‌توانید برخی از دلایل این خطوط افقی را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود برطرف کنید، در حالی که برای بقیه، باید با یک تکنسین مشورت کنید. در این مقاله، من نه تنها به دلایل ایجاد خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما می پردازم، بلکه نکاتی را نیز به شما ارائه می کنم تا در کوتاه ترین زمان این مشکل را برطرف کنید. بنابراین، اگر برای این کار آماده هستید، به پایین پیمایش کنید زیرا چیزهای بیشتری برای شما وجود دارد.

بنابراین، خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن می تواند برای بسیاری دردسرساز باشد. دلایل دریافت خطوط افقی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: دلایل نرم افزاری و سخت افزاری.

معمولاً برای مسائل مربوط به نرم‌افزار، مشکل ممکن است ناشی از نرم‌افزار قدیمی تلویزیون ایکس ویژن شما یا یک نقص نرم‌افزاری جزئی باشد. شما به راحتی می توانید خطوط افقی را به تنهایی با به روز رسانی نرم افزار برطرف کنید.

برای مسائل مربوط به سخت افزار، مشکل ممکن است ناشی از یک قطعه آسیب دیده در تلویزیون ایکس ویژن یا دستگاه های خارجی متصل به تلویزیون ایکس ویژن باشد. چنین مسائلی کاملاً فنی هستند، بنابراین برای رفع مشکل به کمک یک تکنسین حرفه ای نیاز دارید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راه اندازی Google Nearby Share برای دستگاه های ویندوز

به طور کلی، خطوط افقی به دلایل زیر روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما نمایش داده می شود:

  • برد LCD یا T-con آسیب دیده
  • نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن قدیمی
  • صفحه تلویزیون ایکس ویژن مرطوب
  • سیگنال ضعیف از جعبه کابل
  • اتصالات کابل معیوب یا شل شده است
  • تداخل الکترومغناطیسی

آسیب به برد T-Con یا LCD

برد کنترل زمان یا برد T-Con یکی از مهم ترین بردهای تلویزیون ایکس ویژن است. کاری که اساسا انجام می دهد کنترل ولتاژ منبع تغذیه و همچنین پردازش سیگنال های ویدئویی به LCD است. با این کار، آسیب جزئی به T-con قطعاً بر نحوه نمایش تصاویر در تلویزیون ایکس ویژن شما تأثیر می گذارد، گاهی اوقات خطوط افقی یا عمودی را نشان می دهد و در موارد دیگر هیچ تصویری را نشان نمی دهد. از آنجایی که برد T-con به LCD متصل است، در صورت گسترش زنگ زدگی قاب LCD به آن، ممکن است آسیب ببیند.

اگر خطوط افقی متعددی را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود مشاهده می کنید، LCD نیز می تواند مقصر باشد. ال سی دی که تا حد زیادی مسئول نمایش ویدئو است، اگر آسیب ببیند می تواند خطوط افقی آزار دهنده را عالی کند.

اگر به طور تصادفی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود را بسیار سفت کنید ممکن است ال سی دی آسیب ببیند. زنگ زدگی و گرما می تواند به ال سی دی نیز آسیب برساند.

نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن قدیمی

همه تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند امروزی از نرم افزار برای عملیات خود استفاده می کنند. این نرم افزار چیزی است که به تلویزیون ایکس ویژن شما اجازه می دهد فیلم ها را نمایش دهد و صدا را پخش کند.

مانند بسیاری از دستگاه های الکترونیکی، نرم افزار روی تلویزیون ایکس ویژن با گذشت زمان قدرت خود را از دست می دهد و بنابراین نیاز به به روز رسانی و ارتقاء مکرر دارد. اگر نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن شما قدیمی باشد، احتمالاً اشکالات جزئی ایجاد می شود و همچنین نمی تواند از ویژگی های جدیدتر پشتیبانی کند. اشکالات می تواند عملکرد سیستم تلویزیون ایکس ویژن شما را کند کند و باعث شود صفحه تلویزیون ایکس ویژن خطوط افقی ناخواسته را نشان دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعویض فلت پنل تلویزیون

اتصالات کابل معیوب یا شل

HDMI اساساً ساده ترین راه انتقال تصویر و صدا برای اکثر تلویزیون ایکس ویژن ها است. اگر پورت HDMI تلویزیون ایکس ویژن یا کابل HDMI که برای اتصال استفاده می‌کنید معیوب است، احتمالاً با نمایشگر ویدیوی خود مشکل دارید. مشکلات می توانند به شکل خطوط افقی روی صفحه نمایش شما ظاهر شوند.

به طور مشابه، اگر اتصال بین کابل‌های HDMI و پورت‌های HDMI آنقدر محکم نباشد، ممکن است کابل‌ها از پورت‌ها خارج شوند و باعث شود صفحه نمایش خطوط افقی تحریک‌کننده را نشان دهد.

سیگنال ضعیف از جعبه کابل

علاوه بر اینکه کابل HDMI دلیل خطوط افقی روی صفحه نمایش شما است، دلیل دیگری که ممکن است به راحتی متوجه آن نشوید، جعبه کابل یا گیرنده ماهواره در خانه شما است. دستگاه های خارجی مانند این ها که به تلویزیون ایکس ویژن خود متصل می کنید می توانند باعث شوند تلویزیون ایکس ویژن خطوط افقی را نشان دهد.

به عنوان مثال، اگر سیگنال جعبه کابل شما بسیار ضعیف است، به احتمال زیاد بهترین ویدیو را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود نخواهید داشت. اغلب، تصاویر مخدوش می شوند و به صورت خطوط افقی روی صفحه نمایش داده می شوند.

تداخل الکترومغناطیسی

این اساساً به برخورد سیگنال های الکتریکی مربوط می شود. هنگامی که ابزارهای الکترونیکی مانند روترهای وای فای، تلویزیون ایکس ویژن ها، مایکروویوها، گوشی های هوشمند و غیره استفاده می شوند، به نوعی تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع می کنند که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست.

هنگامی که دستگاه هایی مانند موارد فوق خیلی به یکدیگر نزدیک می شوند، سیگنال هایی که از آنها ساطع می شود با یکدیگر برخورد می کنند و در نتیجه اعوجاج هایی در سیگنال خروجی ایجاد می کنند، خواه تصویر باشد یا صدا.

وضعیت درست مانند صداهای تحریف شده ای است که یک گیرنده زمانی که تماس گیرنده تلفنی را به تلویزیون ایکس ویژن یا رادیو نزدیک می کند می شنود. این اساساً روی صدا تأثیر می گذارد زیرا یک تماس تلفنی است.

در مواردی که تلویزیون ایکس ویژن به یک روتر وای فای یا تلفن هوشمند نزدیکتر است، ممکن است خروجی ویدیو به دلیل تداخل الکترومغناطیسی تحت تأثیر قرار گیرد و تلویزیون ایکس ویژن خطوط افقی را نشان دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  کاربرد مین برد تلویزیون

صفحه تلویزیون ایکس ویژن مرطوب

یکی دیگر از دلایل ایجاد خطوط افقی در صفحه تلویزیون ایکس ویژن، وضعیت خود صفحه تلویزیون ایکس ویژن است. اگر صفحه تلویزیون ایکس ویژن خیس است یا با مقداری آب تماس پیدا کرده است، این احتمال وجود دارد که تلویزیون ایکس ویژن خطوط افقی را نشان دهد. دلیلش هم ساده است. همانطور که آب به طور منظم به صفحه نمایش شما می رسد، مقداری از آب در پشت صفحه نمایش LCD جمع می شود. اگرچه ممکن است شما به راحتی از بیرون متوجه آنها نشوید، اما آنها وجود دارند و با گذشت زمان، کاری که انجام می دهند این است که تصاویری که در تلویزیون ایکس ویژن تولید می شود را محو می کنند.

این وضعیت در مناطقی که رطوبت زیاد است و بخار آب به راحتی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن متراکم می شود، رایج است. آب انباشته شده با گذشت زمان باعث می شود تلویزیون ایکس ویژن خطوط افقی را نشان دهد.

نحوه رفع خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن

اکنون که دلایل وجود خطوط افقی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود را می دانید، بیایید به سرعت به این موضوع بپردازیم که اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید چگونه می توانید مشکل را حل کنید. اگر تلویزیون ایکس ویژن شما خطوط افقی را نشان می دهد و می خواهید آن را تعمیر کنید، در اینجا چند راه حل سریع برای شما وجود دارد:

  • تلویزیون ایکس ویژن را دوباره راه اندازی کنید
  • اتصالات کابل را بررسی کنید
  • دستگاه های خارجی را بررسی کنید
  • به پشت تلویزیون ایکس ویژن ضربه بزنید
  • به روز رسانی نرم افزار
  • سخت افزار آسیب دیده را بررسی کنید
  • از تداخل الکترومغناطیسی خلاص شوید
  • تماس با پشتیبانی مشتریان

به راحتی می توانید با روش های گفته شده در قسمت بالا، تعمیرات را در منزل انجام دهید. اما اگر با مشکل سخت افزاری مواجه شده اید حتما با فردی حرفه ای تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه دانلود و به روزرسانی درایورهای مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =