نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خطوط عمودی صفحه تلویزیون ایکس ویژن

خطوط عمودی صفحه تلویزیون. حال که روی نمایشگر خود خطوطی را مشاهده کرده اید حتما به دنبال روش های برای رفع این مشکل می باشید. به همین دلیل به مقاله ی درستی مراجعه کرده اید. در این مقاله با روش های بسیار آسان به راحتی می توانید قبل از تماس با فردی متخصص تعمیرات را آغاز نمایید.

خطوط عمودی صفحه تلویزیون
خطوط عمودی صفحه تلویزیون

اتصالات کابل خود را بررسی کنید

اگر خطوط عمودی را روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن مشاهده می کنید، باید بررسی کنید که آیا تمام اتصالات کابل شما درست و محکم هستند یا خیر.

مهمترین آنها کابل منبع تغذیه شما است که معمولاً در پشت تلویزیون ایکس ویژن شما قرار دارد. باید مطمئن شوید که ایراد ندارد و محکم در پشت تلویزیون ایکس ویژن شما نصب نشده است. همچنین باید بررسی کنید که آیا کابل های دیگری مانند کابل HDMI به طور محکم به منابع ورودی و خروجی آن متصل شده اند یا خیر.

همچنین مطمئن شوید که HDMI شما معیوب نیست. شما می توانید این کار را با استفاده از کابل دیگری غیر از کابل اول انجام دهید، اما مطمئن شوید که همان دستگاه را در آزمایش خود حفظ کنید.

یک دستگاه خارجی مانند کنسول پلی استیشن که به تلویزیون ایکس ویژن شما متصل است ممکن است علت ایجاد خطوط عمودی باشد. بنابراین ممکن است بخواهید با برداشتن کنسول و اتصال دستگاه دیگری بررسی کنید که آیا دستگاه واقعاً معیوب است یا خیر.

Soft Reset تلویزیون ایکس ویژن خود

یک راه سریع‌تر برای عیب‌یابی این مشکل، راه‌اندازی مجدد تلویزیون ایکس ویژن است. می‌توانید با راه‌اندازی مجدد یا تنظیم مجدد نرم‌افزار تلویزیون ایکس ویژن خود را با موارد زیر انجام دهید:

  1. تلویزیون ایکس ویژن خود را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید.
  2. حدود دو دقیقه صبر کنید
  3. تلویزیون ایکس ویژن خود را به برق وصل کنید و تلویزیون ایکس ویژن خود را روشن کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  علت فریز کردن یا هنگی در تبلت ایکس ویژن

این باید به رفع خطوط عمودی روی صفحه شما کمک کند. در غیر این صورت، می توانید هر یک از نکات زیر را ادامه دهید.

تنظیمات تصویر را تنظیم کنید

همانطور که قبلاً گفتم، تنظیمات تصویر در تلویزیون ایکس ویژن شما باید با فرمت دستگاه های خارجی شما مطابقت داشته باشد تا خود را از تجربه خطوط عمودی یا افقی روی صفحه نجات دهید. برای انجام این کار، باید به دفترچه راهنمای کاربر دستگاه خارجی مراجعه کنید تا نسبت تصویر و وضوح تصویری که باید تلویزیون ایکس ویژن خود را روی آن تنظیم کنید، به دست آورید. حتی می توانید بین کانال ها جابجا شوید تا ببینید آیا خطوط عمودی در کانال های دیگر ظاهر می شوند یا خیر.

همچنین باید مطمئن شوید که منبع ورودی تلویزیون ایکس ویژن شما روی همان منبع دستگاه خارجی تنظیم شده است. سپس می توانید بین منابع ورودی مانند HDMI 1، HDMI 2 و HDMI 3 سوئیچ کنید تا ببینید آیا خطوط روی منابع دیگر ظاهر می شوند یا خیر.

نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن خود را به روز کنید

نرم افزارهای قدیمی تلویزیون ایکس ویژن اغلب باعث ایجاد خطا در صفحه نمایش شما می شوند. خطاها بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد و مشکلاتی مانند خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن شما ایجاد می کند.

بنابراین، نرم افزار تلویزیون ایکس ویژن خود را به طور منظم به روز کنید. دستورالعمل‌های به‌روزرسانی از تلویزیون ایکس ویژنی به تلویزیون ایکس ویژن دیگر متفاوت است، بنابراین ممکن است مجبور شوید برای دستورالعمل‌های آن به دفترچه راهنمای تلویزیون ایکس ویژن خود متوسل شوید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سیاه شدن تصویر مانیتور ایکس ویژن

اجزای سخت افزاری آسیب دیده را بررسی کنید

همانطور که گفتم، سخت افزاری مانند T-Con روی تصاویر تلویزیون ایکس ویژن شما تأثیر می گذارد. زمانی که کابل متصل به T-Con شل باشد، ممکن است با مشکل خطوط عمودی صفحه نمایش خود مواجه شوید. برای حل این مشکل، می توانید پشت تلویزیون ایکس ویژن خود را محکم بکوبید تا کابل سفت شود.

اگر خطوط عمودی پس از ضربه ناپدید شوند، احتمالاً کابل شل شده است. با این حال، اگر خطوط عمودی همچنان ادامه داشته باشند، کابل متصل به T-Con و نمایشگر یا قطع شده یا شکسته است.

در چنین شرایطی باید کابل را تعویض کنید. این ممکن است به تخصص یک تلویزیون ایکس ویژن نیاز داشته باشد زیرا شما نمی خواهید با تلاش برای تعویض کابل، چیز دیگری را در تلویزیون ایکس ویژن از بین ببرید.

گاهی اوقات، خود برد T-Con ممکن است جزء آسیب دیده باشد. ممکن است در نتیجه زنگ زدگی یا کثیفی آسیب دیده باشد. در این مورد همچنان به کمک یک تکنسین تلویزیون ایکس ویژن برای تعویض برد نیاز دارید.

تلویزیون ایکس ویژن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

گاهی اوقات، هیچ گزینه ای جز تنظیم مجدد تلویزیون ایکس ویژن به تنظیمات کارخانه باقی نمی ماند. این ممکن است یک رویکرد ناخوشایند باشد زیرا تمام داده های شما را پاک می کند. با این حال، باید جنبه روشن‌تر را در نظر بگیرید، جایی که شروعی تمیز برای شروع تجربه تلویزیون ایکس ویژنی خود دارید.

فقط در صورتی باید تلویزیون ایکس ویژن خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید که تمام نکات بالا کارساز نباشد و کاملاً مطمئن باشید که مشکل از تلویزیون ایکس ویژن شماست. این به این دلیل است که شما نمی خواهید داده ها یا تنظیمات خود را صرفاً با حدس و گمان از دست بدهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  Image Flicker در تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: اهمیت و کاربرد Ram در تبلت ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =

صفحه سیاه مرگ Xbox One
مقالات سایت
صفحه سیاه مرگ Xbox One

صفحه سیاه مرگ Xbox One . Xbox One یک سیستم کنسول خانگی عالی است که بسیاری از گیمرها از استفاده از آن لذت می برند.

ادامه مطلب »