نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تداخل با رادیو، تلویزیون و سیگنال تلفن بی سیم

تداخل با رادیو، تلویزیون و سیگنال های تلفن بی سیم

تداخل زمانی رخ می دهد که سیگنال های فرکانس ناخواسته رادیویی در استفاده از تلویزیون، رادیو یا تلفن بی سیم شما اختلال ایجاد می کنند. تداخل ممکن است به طور کلی از دریافت جلوگیری کند، ممکن است فقط باعث از بین رفتن موقت سیگنال شود یا بر کیفیت صدا یا تصویر تولید شده توسط تجهیزات شما تأثیر بگذارد. دو علت شایع تداخل، فرستنده ها و تجهیزات الکتریکی هستند.

تداخل فرستنده

سیستم های ارتباطی که سیگنال هایی را منتقل می کنند که می توانند تداخل ایجاد کنند شامل رادیوهای آماتور، CB و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی است.

نقص های طراحی مانند فیلتر ناکافی، محافظ ناکافی، یا سیم های فرسوده یا خورده ممکن است تجهیزات را مستعد تداخل فرستنده کند.

برای تعیین اینکه آیا تداخل ناشی از فرستنده یا تجهیزات الکتریکی است، هر بار یک دستگاه برق خانگی را از برق بکشید تا ببینید آیا می توانید منبع تداخل را جدا کنید یا خیر.

اگر تجهیزات شما نسبت به فرستنده های مجاور مانند رادیو آماتور یا نصب CB واکنش نشان می دهند، فقط زمانی که اپراتور رادیو صحبت می کند تداخل خواهید داشت و ممکن است فقط نیمی از مکالمه را بشنوید. اگر چنین است، ممکن است بتوانید منبع تداخل را در صورت مشاهده آنتن نصب شده روی خانه یا ماشین مجاور تأیید کنید.

تلفن های بی سیم از فرکانس های رادیویی استفاده می کنند و هیچ گونه محافظتی در برابر تداخل ندارند. اگر با تلفن بی سیم خود تداخل دارید، باید از سازنده تجهیزات برای کمک تماس بگیرید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  انواع پردازشگرهای کامپیوتر

تداخل برق و تلویزیون شما

در صورت وجود تداخل الکتریکی، ممکن است هنگام مشاهده برنامه های تلویزیونی روی صفحه، تصاویر منجمد یا صدای متناوب را تجربه کنید. این تداخل ممکن است ناشی از تجهیزات موجود در خانه شما باشد، مانند سشوار، چرخ خیاطی، دریل برقی، ترانسفورماتور زنگ در، کلیدهای روشنایی، شارژرهای تلفن هوشمند، منبع تغذیه، دستگاه های محاسباتی، ماشین لباسشویی، خشک کن لباس، چراغ های فلورسنت، چراغ های LED یا درب بازکن های گاراژ

تداخل الکتریکی همچنین ممکن است توسط خطوط برق ایجاد شود. تداخل ناشی از تجهیزات الکتریکی شرکت برق شما معمولاً مداوم است و باید به شرکت برق شما اطلاع داده شود.

یک روش ساده برای تعیین محل تداخل الکتریکی استفاده از رادیوی AM قابل حمل با باتری است که در فرکانس آرام در انتهای پایین صفحه تنظیم شده است. وقتی به منبع تداخل نزدیک می شوید باید صدای ایستا یا وزوز را بشنوید. هرچه نزدیکتر شوید، استاتیک شدیدتر خواهد بود.

اگر نمی توانید منبع تداخل را در خانه خود پیدا کنید، با همسایگان خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها نیز دچار تداخل می شوند یا خیر. منبع ممکن است در خانه آنها باشد.

اگر نمی توانید منبع تداخل الکتریکی را تعیین کنید، با بخش خدمات مشتری شرکت برق محلی خود تماس بگیرید. اکثر شرکت های برق این مشکل را بررسی کرده و اقداماتی را برای اصلاح آن انجام می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »