نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل متوقف شدن کار یخچال ایکس ویژن

چه عواملی باعث می شود کار یخچال ایکس ویژن متوقف شود؟

در حالی که صاحبان خانه به ندرت به آن فکر می کنند، یخچال احتمالاً مطمئن ترین دستگاهی است که ما داریم. چه چیز دیگری به طور مداوم برای سالها، گاهی اوقات دهها سال، بدون خرابی اجرا می شود؟ خوب، شاید شما کار خود را ترک کرده اید، اما ممکن است به این فکر کنید که تا چه مدت برای شما کار می کرد.

در هر صورت، اکنون باید دلیل ترک آن را دریابید. به طور کلی، مشکلات یخچال می تواند راهنمای عیب یابی بزرگی باشد، اما در اینجا ما بر علت احتمالی واحد که به سادگی خراب شده تمرکز می کنیم. شاید چراغ کار کند، شاید اینطور نباشد. اما یخچال مطمئناً غذای شما را خنک یا منجمد نمی کند.

نحوه کار یخچال ها

یخچال و فریزر بر روی سیستم اصلی مشابه کولر گازی در خانه یا اتومبیل شما کار می کند. یک حلقه بسته مبرد گرما و رطوبت را از محفظه های ذخیره سازی داخلی (بیشتر در فریزر) جذب می کند و از طریق یک سری سیم پیچ ها عبور می کند و گرما را در هوا پخش می کند. کمپرسور با تغییر مبرد از حالت گازی به مایع، انتقال حرارت را ممکن و قابل تکرار می کند. وقتی یخچال شما روشن می شود، چیزی که می شنوید موتور کمپرسور است که کمپرسور را کار می کند.

چه عواملی باعث می شود کار یخچال متوقف شود؟

یخچال ها همچنین دارای اجزای متعددی مانند ترموستات، تایمر، سوئیچ های اضافه بار و فن هستند تا روند خنک سازی را تسهیل کرده و همه چیز را به درستی کار کند. واحدهای یخ زدایی خودکار شامل بخاری هایی هستند که به طور خودکار برای جلوگیری از ایجاد یخبندان روشن و خاموش می شوند. خرابی هر یک از این اجزا یا سیستم ها می تواند باعث شود کار یخچال شما متوقف شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  قیمت و عملکرد پردازشگر

اگر یخچال شما متوقف شده و چراغ خاموش است

هر چقدر هم که واضح به نظر برسد، اغلب یخچال به طور کامل خاموش می شود زیرا به سادگی برق نمی گیرد. اولین چیزی که باید بررسی کنید، قطع کننده مدار (در صفحه سرویس برق منزل شما) مدار یخچال است. اکثر خانه ها دارای یک مدار 20 آمپر اختصاصی برای یخچال هستند، در حالی که خانه های قدیمی ممکن است آن را روی یک مدار عمومی آشپزخانه داشته باشند. در صورت مشاهده خرابی قطع کننده، آن را دوباره روشن کنید (یا فیوز را تعویض کنید).

اگر یخچال به پریز وصل است (که احتمالاً پشت یخچال است) اگر شکن نیست، یا یک کلید قطع شده را بازنشانی کرده اید و هنوز برق ندارد. برای آزمایش لامپ را به دو طرف پریز وصل کنید. احتمالاً هیچ قدرتی نشان نمی دهد که پریز خراب است یا سیم مدار شل شده است.

در نهایت، سیم برق یخچال را از نظر آسیب بررسی کنید. مطمئن شوید که دستگاه ابتدا از برق جدا شده است.

اگر یخچال شما متوقف شده است اما چراغ هنوز کار می کند

اگر چراغ روشن شود، حداقل می دانید که یخچال در حال تغذیه است. قبل از تماس با تعمیرکار چند نکته را می توانید امتحان کنید:

  1. تنظیم دمای فریزر را کم کنید تا ببینید یخچال روشن می شود یا خیر. کاهش دما در محفظه یخچال آزمایش خوبی نیست، زیرا بسیاری از یخچال ها از طریق دریچه های فریزر سرد می شوند.
  2. مطمئن شوید که جریان هوای کافی در اطراف یخچال وجود دارد. شما باید حداقل 3 اینچ فضای هوا در پشت و 1 اینچ در بالا داشته باشید تا به دفع گرما از کویل ها کمک کند. فضای کافی نمی تواند کمپرسور را بیش از حد گرم کند و باعث خاموش شدن یخچال شود.
  3. سیم پیچ های بیرونی را مطابق دستورالعمل سازنده تمیز کنید – این نیز برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد است.
این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیر مانیتور ایکس ویژن

4- کمپرسور را با خاموش کردن یخچال به مدت 2 ساعت و سپس وصل کردن مجدد به آن آزمایش کنید.

فراتر از آزمایش این آزمایشات تشخیصی، احتمالاً باید با یک تکنسین تعمیر تماس بگیرید، که ممکن است دستگاه های زیر را آزمایش کند: رله کمپرسور و محافظ اضافه بار، کنترل دما، تایمر یخ زدایی و فن اواپراتور.

اگر موتور را می شنوید اما یخچال سرد نمی شود

اگر به نظر می رسد موتور کمپرسور در حال کار است، یا صدای جیغ می زند یا نوعی سر و صدا ایجاد می کند، اما یخچال به هیچ وجه سرد نمی شود، وقت آن است که با یک سرویس حرفه ای تماس بگیرید. حتماً بپرسید که آیا بهتر است یخچال را در حالی که منتظر تماس سرویس هستید، از برق بکشید.

اگر همه چیز عادی به نظر می رسد اما عملکرد خنک کننده ضعیف است، مواردی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کرده و احتمالاً خودتان آنها را برطرف کنید. برای این موارد، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + بیست =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »