نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکلات رایج مانیتور

رفع مشکلات رایج مانیتور

در این مقاله از ایکس ویژن صفر تا صد رفع مشکلات رایج مانیتور به شما توضیح می دهیم. برخی از رایج‌ترین مشکلات مانیتور ایکس ویژن رایانه عبارتند از: صفحه‌های خالی، روشن نشدن مانیتور ایکس ویژن، و نمایش تصاویر در اندازه اشتباه یا تار شدن. این اتفاق می افتد حتی اگر یک مانیتور ایکس ویژن رده بالا برای Macbook Pro یا PC خود داشته باشید. خوشبختانه، چندین مرحله آسان وجود دارد که می توانید برای عیب یابی این مشکلات و سایر مشکلات انجام دهید که به طور کلی مشکل را حل می کند.

رفع مشکلات رایج مانیتور

 مانیتور ایکس ویژن را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد وسایل الکترونیکی همیشه بهترین مکان برای شروع هنگام عیب یابی یک مشکل است. اگر مشکلی در مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر مورد علاقه شما وجود دارد، آن را کاملا خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اکثر نمایشگرها دارای چراغ نشانگر قدرت هستند که با روشن شدن روشن می شود. اگر این چراغ پس از فشار دادن دکمه روشن/خاموش روشن نشد، نمایشگر شما یا خاموش است یا برق دریافت نمی کند. اگر صفحه نمایش شما روشن می شود اما همچنان مشکل دارد، همان فرآیند راه اندازی مجدد را با رایانه ای که آن را به آن وصل می کنید انجام دهید.

نکته: راه اندازی مجدد وسایل الکترونیکی همیشه بهترین مکان برای شروع عیب یابی یک مشکل است

هشدار: اگر این چراغ پس از فشار دادن دکمه روشن/خاموش روشن نشد، نمایشگر شما یا خاموش است یا برق دریافت نمی کند.

 اتصالات را بررسی کنید

گام بعدی در رفع هرگونه مشکل صفحه نمایش و عملکرد صفحه نمایش، بررسی همه اتصالات است. شما می خواهید مطمئن شوید که کابل برق و کابل اتصال کامپیوتر هر دو به طور ایمن در جای خود قرار دارند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که صفحه نمایش را از منبع تغذیه و از مانیتور ایکس ویژن به طور کامل جدا کنید. همین کار را با سیم به کامپیوتر انجام دهید. سپس، هر دو سیم را محکم در درگاه های ورودی صحیح محکم کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  8 راه حل مطمئن برای رفع دائمی هنگی و خرابی PS5

 برای آسیب فیزیکی بازرسی کنید

اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، صفحه، سیم‌ها و ورودی‌ها را برای هر گونه نشانه آسیب فیزیکی بررسی کنید. برای نمایشگر، به دنبال هرگونه ترک در بدنه مانیتور ایکس ویژن یا صفحه نمایش باشید. هنگام بازرسی کابل ها، به دنبال هرگونه چین و چروک در سیم، بریدگی یا فرسودگی باشید. ورودی های مربوطه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شل یا آسیب دیده نیستند.

 تنظیمات را تنظیم کنید

اگر تصاویر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شوند اما اندازه آنها اشتباه است یا تار هستند، باید به تنظیمات صفحه نمایش رایانه خود بروید تا تنظیمات را انجام دهید. اگر تصویر دسکتاپ شما برای اندازه مانیتور ایکس ویژن خیلی کوچک یا خیلی بزرگ است، تنظیمات رزولوشن نمایشگر را تا زمانی که تصویر واضحی متناسب با اندازه کامل نمایشگر خود دریافت کنید، تنظیم کنید. در اینجا، همچنین می توانید مطمئن شوید که رایانه به درستی مانیتور ایکس ویژن را تشخیص می دهد.

نکته: اگر تصاویر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شوند اما اندازه اشتباه یا تار هستند، باید به تنظیمات نمایشگر رایانه خود بروید تا تنظیمات را انجام دهید.

 به روز رسانی ها را نصب کنید

برخی از مانیتور ایکس ویژن ها برای عملکرد صحیح به درایور نصب شده روی رایانه شما نیاز دارند. در برخی موارد، نصب یا به‌روزرسانی درایور مانیتور ایکس ویژن می‌تواند مشکلات اتصال و تصویر را حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درایور نمایشگر خود و دانلود آخرین نسخه، به وب سایت سازنده برای نمایشگر خود بروید و مدل نمایشگر خود را جستجو کنید. دفترچه راهنمای کاربر همراه با صفحه نمایش باید دستورالعمل هایی در مورد نصب صحیح درایور نیز داشته باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تغییر رزولوشن مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =