نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خرابی بازی در ویندوز 10

رفع خرابی بازی در ویندوز 10: میلیون ها گیمر در پلتفرم ویندوز وجود دارند و از آنجایی که اکثر کاربران به ویندوز 10 آپدیت کرده اند. به جرات می توان گفت که ویندوز 10 در حال حاضر محبوب ترین سیستم بازی است.

روش های رفع خرابی بازی در ویندوز 10

علیرغم محبوبیت، به نظر می رسد که بازی ها در ویندوز 10 خراب می شوند، بنابراین بیایید ببینیم که آیا می توانیم این مشکل را به نحوی برطرف کنیم. با ما همراه باشید تا بهترین راه حل ها را پیدا کنید.

درایورهای نمایشگر خود را به روز کنید

بسته به نوع کارت گرافیکی که استفاده می کنید، همیشه خوب است درایورهای خود را به روز نگه دارید. برای انجام این کار، باید مدل کارت گرافیک خود را پیدا کنید و به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

اگر درایورهای ویندوز 10 موجود است، مطمئن شوید که آنها را دانلود کرده اید. اما اگر سازنده شما هنوز درایورهای ویندوز 10 را منتشر نکرده است، می توانید به جای آن، آخرین درایورها را برای ویندوز 8 دانلود کنید.

همه درایورهای شما باید به روز شوند، اما انجام آن به صورت دستی زمان بر است. بنابراین توصیه می کنیم از یک راه حل شخص ثالث برای به روز رسانی خودکار درایورهای خود استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی پیش می رود و از هر نوع خطای درایور GPU جلوگیری می کند. حتما از یک دستیار به روز رسانی کامل درایور استفاده کنید که تنها با چند کلیک مشکلات شما را حل می کند و ما به شدت DriverFix را توصیه می کنیم. برای به روز رسانی ایمن درایورهای خود این مراحل آسان را دنبال کنید:

  1. DriverFix را دانلود و نصب کنید.
  2. نرم افزار را راه اندازی کنید.
  3. منتظر بمانید تا DriverFix تمام درایورهای معیوب شما را شناسایی کند.
  4. این برنامه اکنون تمام درایورهایی را که مشکل دارند را به شما نشان می دهد. شما فقط باید درایورهایی را که دوست دارید رفع شوند انتخاب کنید.
  5. منتظر بمانید تا برنامه جدیدترین درایورها را دانلود و نصب کند.
  6. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.
این مطلب توصیه شده برای شما :  تست ویروسی شدن رایانه

رفع خرابی بازی در ویندوز 10

رفع خرابی بازی در ویندوز 10 با به روز رسانی

اگر این یک مشکل ویندوز 10 است، همیشه خوب است که ویندوز 10 خود را به روز نگه دارید. به نظر می رسد این یک مشکل بزرگ است. بنابراین به احتمال زیاد مایکروسافت این مشکل را با به روز رسانی بعدی ویندوز 10 برطرف خواهد کرد.

اگر درایورهای شما و همچنین ویندوز 10 شما به روز شده باشند، در بیشتر موارد این برای رفع خرابی بازی کافی است. اگر مشکل برطرف نشد، احتمالاً با جدیدترین به روز رسانی ویندوز 10 برطرف خواهد شد.

رفع خرابی بازی در ویندوز 10

بازی های خود را در حالت پنجره اجرا کنید

همانطور که احتمالاً می دانید اکثر بازی ها را می توان در حالت پنجره ای یا تمام صفحه اجرا کرد. اگر با خرابی بازی های خود در ویندوز 10 مواجه شدید، اجرای آنها در حالت پنجره ای ضرری ندارد. برای این کار باید به تنظیمات ویدیو در بازی خود بروید و گزینه اجرای آن را در حالت پنجره پیدا کنید.

بسیاری از بازی ها دارای برنامه ای هستند که به شما امکان می دهد قبل از اجرای بازی تنظیمات نمایش را تنظیم کنید. بنابراین اگر نمی توانید بازی خود را شروع کنید، می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر به نحوه حل مشکلات بازی در حالت تمام صفحه علاقه مند هستید، این راهنمای مفید را بررسی کنید.

سخت افزار خود را بررسی کنید

بسیاری از کاربران گزارش دادند که بازی ها روی رایانه شخصی خود خراب می شوند و گاهی اوقات این مشکل می تواند ناشی از سخت افزار شما باشد. یک ماژول حافظه معیوب می تواند باعث این مشکل شود، بنابراین حتما حافظه خود را بررسی کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که تمام حافظه ها به جز یک حافظه را از رایانه خود جدا کنید و بررسی کنید که آیا مشکل رخ داده است یا خیر. اگر می خواهید یک بررسی دقیق انجام دهید، ممکن است بخواهید از MemTest86+ استفاده کنید.

به سادگی این ابزار را دانلود کنید، یک درایو قابل بوت بسازید و کامپیوتر خود را از آن بوت کنید. اکنون اسکن را برای یک ساعت یا بیشتر اجرا کنید تا RAM شما اسکن شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه اسکن کانال تلویزیون

به خاطر داشته باشید که برای یافتن ماژول معیوب باید هر یک از مموری ها را به صورت جداگانه با MemTest86+ به مدت یک ساعت یا بیشتر اسکن کنید، بنابراین این روش ممکن است کمی طول بکشد.

پس از یافتن ماژول معیوب، آن را بردارید یا آن را جایگزین کنید تا مشکل برطرف شود. اگر در حال حاضر به دنبال بهترین ابزارهای معیارسنجی موجود هستید، این لیست را با برگزیدگان برتر ما بررسی کنید.

تعمیر ویندوز

برای رفع خرابی بازی در ویندوز 10 آنتی ویروس خود را بررسی کنید

اگر بازی ها در رایانه شخصی ویندوز 10 شما خراب می شوند، ممکن است مشکل مربوط به آنتی ویروس شما باشد.

برخی از ابزارهای آنتی ویروس می توانند با بازی های شما تداخل داشته باشند و باعث بروز این خطا شوند. با این حال، می توانید به سادگی با بررسی تنظیمات آنتی ویروس خود مشکل را برطرف کنید.

ابتدا به دنبال ویژگی Gaming Mode باشید و آن را فعال کنید. بسیاری از برنامه های آنتی ویروس این ویژگی را دارند و با استفاده از آن، مطمئن خواهید شد که آنتی ویروس شما به هیچ وجه در بازی های شما تداخلی ندارد.

اگر کار نکرد، دایرکتوری بازی را به لیست موارد استثنا در آنتی ویروس خود اضافه کنید و بررسی کنید که آیا این کمک می کند یا خیر.

اگر مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است بخواهید غیرفعال کردن آنتی ویروس خود را به عنوان یک راه حل موقت در نظر بگیرید. در آخرین حالت، ممکن است مجبور شوید آنتی ویروس خود را حذف کنید.

تعمیر ویندوز

تنظیمات اورکلاک را حذف کنید یا کارت گرافیک خود را آندرکلاک کنید

بسیاری از کاربران تمایل دارند سخت افزار خود را اورکلاک کنند تا عملکرد بهتری در بازی ها داشته باشند. با این حال، گاهی اوقات سیستم شما ممکن است به دلیل اورکلاک ناپایدار شود.

اگر بازی‌ها روی رایانه شخصی شما خراب می‌شوند، ممکن است مربوط به اورکلاک باشد، بنابراین اگر اخیراً سیستم خود را اورکلاک کرده‌اید، مطمئن شوید که تنظیمات اورکلاک را حذف کرده‌اید.

چندین کاربر گزارش دادند که مشکل را به سادگی با آندرکلاک کردن پردازنده گرافیکی خود برطرف کردند. به گفته آنها، آنها از EVGA Precision X16 برای کاهش GPU و هدف قدرت استفاده کردند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  پخش فایل های AVI در ایکس باکس 360

علاوه بر این، آنها هدف دمای GPU را کاهش دادند و Kboost را فعال کردند. به خاطر داشته باشید که اورکلاک و آندرکلاک می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد و می تواند منجر به بی ثباتی سیستم شود.

در بدترین حالت، اگر مراقب نباشید، می‌توانید به سخت‌افزار خود آسیب برسانید، بنابراین سخت‌افزار خود را با مسئولیت خود اورکلاک و آندکلاک می‌کنید.

رفع خرابی بازی در ویندوز 10 با  بررسی برنامه های شخص ثالث

گاهی اوقات بازی ها در ویندوز 10 به دلیل برنامه های شخص ثالث خراب می شوند. به گفته کاربران، مشکل توسط FRAPS ایجاد شده بود، اما پس از حذف آن، مشکل به طور کامل حل شد.

به نظر می رسد برنامه هایی که از DirectX استفاده می کنند می توانند باعث بروز این مشکل شوند، پس حتما آنها را حذف کنید.

راه های مختلفی برای حذف یک برنامه وجود دارد و بهترین راه استفاده از نرم افزار حذف نصب است. این ابزار تمام فایل‌ها و ورودی‌های رجیستری مربوط به برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید، حذف می‌کند.

قابل استفاده است و باید بتواند هر برنامه ای را بدون هیچ مشکلی از رایانه شما حذف کند. پس از حذف برنامه مشکل دار، مشکل باید به طور کامل حل شود.

با این وجود، می توانید برنامه های مشکوک را در چند دقیقه حذف کنید، بنابراین بهترین نرم افزار حذف نصب را برای رایانه شخصی خود انتخاب کنید و برنامه های ناخواسته را به طور کامل حذف کنید.

امیدواریم این راه حل ها به شما کمک کرده باشد و اکنون بتوانید بازی مورد علاقه خود را در ویندوز 10 بدون هیچ گونه خرابی یا خطای دیگری انجام دهید.

همچنین باید به پلتفرم Steam اشاره کنیم، بنابراین اگر مشکلی به طور خاص در رابطه با بازی‌های Steam دارید، می‌توانید راه‌حل آن را در راهنمای مشکلات Steam اختصاصی ما بیابید.

اگر نظر یا پیشنهادی دارید، فقط کافی است نظرات خود را در بخش نظرات در زیر بنویسید.

مقالات مرتبط:

تنظیم صدای صوتی / گپ بازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 11 =