تاثیر خرابی کابل تلویزیون در مشکلات صدا
تلویزیون های ایکس ویژن هنگام خرابی کابل ممکن است دچار مشکل صدا شوند. مشکلات صدا می تواند از تنظیمات، اتصالات تلویزیون یا ارائه دهنده کابل ناشی شود.
راهکار رفع خرابی کابل
با تنظیم تنظیمات تلویزیون، بررسی اتصالات و آزمایش تلویزیون برای اینکه ببینید آیا مشکل از ارائه دهنده کابل است، اغلب می توانید مشکل را پیدا کرده و برطرف کنید.
کنترل صدا
هنگامی که در تلویزیون ایکس ویژن خود با مشکلات صوتی روبرو می شوید، ابتدا بررسی کنید که تلویزیون بی صدا نیست و صدا زیاد شده است. برای افزایش صدا، دکمه “Volume” را روی کنترل از راه دور یا تلویزیون فشار دهید. اگر تنظیمات تنظیم صدا بر روی صفحه نمایش افزایش یابد، اما تلویزیون بلندتر نشود، تلویزیون مشکل صوتی دیگری دارد. هنگامی که مشکل را برطرف می کنید، دوباره صدا را کاهش دهید تا بلندگوها زیاد بلند نباشند.
اتصالات
تلویزیون های ایکس ویژن از طریق مجموعه ای از جک های پشت تلویزیون به دستگاه های دیگر مانند جعبه کابل و دستگاه پخش DVD متصل می شوند. کابل های مورد استفاده برای اتصال دستگاه های جانبی به تلویزیون دارای کد رنگی هستند تا با جک ها مطابقت داشته باشد.
کابل های صوتی را به جک هایی با رنگ های یکسان متصل کرده و آنها را به تلویزیون و دستگاه جانبی محکم کنید. از کابل های آسیب دیده استفاده نکنید ؛ آنها می توانند کیفیت صدای ضعیفی را ایجاد کنند. کابل کواکسیال مورد استفاده برای اتصال کابل یا جعبه ماهواره ای نیز سیگنال صوتی را حمل می کند. بررسی کنید که به درستی وصل شده باشد و کابل آسیب نبیند.
گزینه های صوتی
بسیاری از ایستگاه های کابلی با برنامه نویسی خود بیش از یک سیگنال صوتی پخش می کنند. دومین سیگنال صوتی اغلب به زبان دیگری است. تلویزیون های ایکس ویژن به شما این امکان را می دهند که هنگام تماشای برنامه به کدام سیگنال صوتی گوش دهید.
اگر برنامه ای که مشاهده می کنید به زبان مناسب پخش نمی شود، “Menu” را در کنترل از راه دور فشار دهید تا منوی اصلی باز شود و سپس گزینه های “Audio” را انتخاب کنید. برای تغییر زبان، “Stereo” را در “Audio Setup” یا منوی مشابه آن انتخاب کنید.
کانال
مسائل صوتی در تلویزیون های ایکس ویژن گاهی اوقات ناشی از مشکل در پخش است. کانال را عوض کنید تا ببینید آیا مشکل روی ایستگاه های دیگر تأثیر می گذارد یا خیر. اگر مشکل فقط در یک کانال وجود دارد، اغلب مشکل توسط ارائه دهنده کابل شما در مدت زمان کوتاهی حل می شود. در صورت برطرف نشدن مشکل صدا، با ارائه دهنده کابل تماس بگیرید تا مشکل را گزارش دهید.