نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های تشخیص خرابی فن کامپیوتر ایکس ویژن

خرابی فن کامپیوتر ایکس ویژن / فن خراب می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کامپیوتر شما و آسیب به اجزای داخلی مانند CPU، کارت گرافیک، هارد دیسک و مادربرد شود. فن های کامپیوتر معمولا سرعت خود را بسته به گرمای تولید شده توسط کامپیوتر تنظیم می کنند. به عنوان مثال، اگر از کامپیوتر ایکس ویژن خود برای رندر کردن ویدیو استفاده می کنید، کامپیوتر ایکس ویژن به احتمال زیاد گرمای زیادی تولید می کند که باعث می شود سرعت فن افزایش یابد و هوای گرم را جابجا کند. اگر فن کامپیوتر شما کار نمی کند، هوای گرم ممکن است جایی برای رفتن نداشته باشد.

بررسی کلی دستگاه در خرابی فن کامپیوتر ایکس ویژن

سریعترین راه برای تشخیص اینکه آیا فن کامپیوتر شما کار نمی کند یا خیر، بازرسی بصری آن است. اگر کامپیوتر ایکس ویژن رومیزی باشد، معمولاً می‌توانید چرخش فن را در پشت کیس ببینید. اگر فن حرکت نمی کند، قبل از استفاده بیشتر از کامپیوتر ایکس ویژن، باید فوراً آن را تعویض کنید. اگرچه اکثر فن های جدید کامپیوتر بسیار کم صدا هستند، اما باید بتوانید حرکت آن را بشنوید، به خصوص زمانی که با سرعت بالا کار می کنید. پنکه‌ای که به‌طور غیرمعمول بلند است یا صداهای غیرعادی می‌دهد احتمالاً باید تعویض شود. در صورت شک، دست خود را روی دریچه های هوای کامپیوتر ایکس ویژن خود قرار دهید و احساس کنید که آیا هوا از کامپیوتر ایکس ویژن خارج می شود یا خیر.

خرابی فن کامپیوتر ایکس ویژن

علائم را بررسی کنید

اکثر CPU ها دارای محافظ حرارتی داخلی هستند که در صورت داغ شدن بیش از حد کامپیوتر را خاموش می کند. اگر متوجه شدید که کامپیوتر شما دائما خاموش می شود یا به درستی بوت نمی شود، ممکن است نشان دهنده خرابی کیس یا فن CPU باشد. برای جلوگیری از آسیب دائمی به اجزای داخلی کامپیوتر ایکس ویژن، باید فوراً فن را تعویض کنید. فن روی کیس کامپیوتر را بررسی کنید و در صورت امکان، کیس کامپیوتر را باز کنید تا مطمئن شوید فن CPU به درستی کار می کند. در کامپیوتر ایکس ویژن رومیزی، تعویض هر دو فن ارزان است و می‌توانید آن را در فروشگاه تعمیر کامپیوتر ایکس ویژن محلی یا خرده‌فروش آنلاین خود پیدا کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه روشنایی مانیتور ایکس ویژن را تغییر دهیم

دما را بررسی کنید

اگر نمی توانید فن را به صورت بصری بررسی کنید، باید دمای CPU خود را بررسی کنید. کامپیوتر ایکس ویژن خود را مجدداً راه اندازی کنید و با فشار دادن دکمه مربوطه که در هنگام راه اندازی روی صفحه نمایش شما نشان داده شده است، تنظیمات بایوس را وارد کنید. معمولاً یک بار در بایوس یک گزینه منو پیدا می کنید که دمای CPU را نشان می دهد. حداکثر دما برای اکثر پردازنده ها 80 درجه سانتیگراد است، بنابراین هر خوانشی باید بسیار کمتر از این عدد باشد. اگر دمای CPU شما بالای 80 درجه است، از کسی بخواهید به فن ها نگاه کند تا ببیند آیا نیاز به تعویض دارند یا خیر و برای جلوگیری از آسیب، کامپیوتر را خاموش کنید.

چیزها را تمیز نگه دارید

می توانید عمر فن کامپیوتر خود را با تمیز نگه داشتن آن از آلودگی و زباله افزایش دهید. گرد و غبار موجود در قسمت بیرونی کامپیوتر ایکس ویژن خود را با یک پارچه پاک کنید و از یک قوطی هوای فشرده برای پاک کردن گرد و غبار یا کثیفی که ممکن است باعث مسدود شدن فن و جلوگیری از چرخش آن شود، استفاده کنید. برای کامپیوتر ایکس ویژن های رومیزی، کیس را باز کنید و مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری مانع از کارکرد صحیح فن CPU نمی شود. می‌توانید از هوای فشرده برای دور کردن گرد و غبار موجود در کامپیوتر ایکس ویژن و از یک پارچه برای پاک کردن قسمت داخلی کیس استفاده کنید. سعی کنید بدون استفاده از تسمه اتصال به زمین مستقیماً به هیچ جزء دست نزنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  وصل نشدن تبلت ایکس ویژن به رایانه

تعمیر انواع کامپیوتر در نمایندگی تعمیرات ایکس ویژن توسط کارشناسان حرفه ای این مرکز انجام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »