نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت چشمک زدن مانیتور

چه چیزی باعث چشمک زدن مانیتور ایکس ویژن می شود؟

سوسو زدن مانیتور کامپیوتر، که اغلب به دلیل تنظیمات معیوب یا معیوب بودن سخت افزار ایجاد می شود، می تواند مزاحمتی ظریف باشد که بر چشم کاربر فشار وارد کرده و تجربه محاسبات را مختل می کند. تنظیمات نامناسب معمولاً از طریق تنظیم تنظیمات مانیتور ایکس ویژن و به روزرسانی نرم افزار ویدیویی رایانه حل می شود. با این حال، قطعات معیوب یا خراب باید تعمیر یا تعویض شوند تا از سوسو زدن صفحه جلوگیری شود.

افزایش نرخ تازه سازی تجدید

لرزش مانیتور ایکس ویژن اغلب می تواند با افزایش نرخ تازه سازی مانیتور ایکس ویژن خاموش شود – به این معنی که هر چند وقت یکبار صفحه نمایش به روز می شود. مانیتور ایکس ویژن بر اساس اطلاعاتی که کامپیوتر برای آن ارسال می کند، نمایشگر خود را چندین بار در ثانیه به روز می کند: در واقع همیشه به یک معنا چشمک می زند، اما معمولاً این امر آنقدر سریع اتفاق می افتد که چشم انسان متوجه آن نمی شود.

هرچه میزان تازه سازی کمتر باشد، احتمال اینکه شخص سوسو زدن صفحه را درک کند بیشتر است. نرخ تازه سازی توسط سیستم عامل کنترل می شود. با توجه به مجله PC، سوسو زدن ممکن است در یک اتاق روشن تر بیشتر به چشم بیاید.

مشکلات کابل

شل یا معیوب بودن کابل مانیتور ایکس ویژن می تواند با ارسال یک ویدئو ناسازگار و مختل شده به مانیتور، باعث چشمک زدن مانیتور شود. می توانید یک کابل شل را دوباره وصل کنید تا مشکل حل شود. اگر پین های اتصال کابل خم شده باشند، صاف کردن آنها ممکن است اتصال را دوباره برقرار کرده و سوسو زدن را متوقف کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  هنگ کردن کامپیوتر

اگر کابل خود شکسته باشد، تعویض کابل با کابل جدید مشکل را برطرف می کند. برخی از رایانه ها و مانیتورها ایکس ویژن دارای چندین پورت اتصال هستند: سعی کنید از پورت های مختلف در هر دو دستگاه برای تشخیص پورت آسیب دیده استفاده کنید. وقتی اتصال داخلی مادربرد به مانیتور شل شده یا آسیب دیده باشد، صفحه نمایش لپ تاپ می تواند چشمک بزند.

میدانهای مغناطیسی

هر وسیله الکترونیکی دیگری در نزدیکی مانیتور ایکس ویژن ممکن است یک میدان مغناطیسی ایجاد کند که باعث چشمک زدن صفحه می شود. با جابجایی وسایل الکترونیکی مجاور مانند فن ها و تلفن ها از رایانه خود می توانید این تداخل را متوقف کنید. علاوه بر این، زمین نادرست و تداخل الکتریکی از پریز برق می تواند باعث چشمک زدن مانیتور شود. سعی کنید مانیتور ایکس ویژن را به پریز دیگری وصل کنید تا ببینید آیا پریز فعلی باعث چشمک زدن می شود یا خیر.

مشکلات نرم افزاری

گاهی اوقات کارت های ویدئویی خاص به دلیل خطاهای برنامه نویسی درایورها یا نرم افزاری که سخت افزار را اجرا می کند، در مانیتورهای خاص چشمک می زند. اجرای Windows Update یا نصب آخرین درایورهای کارت گرافیک از وب سایت سازنده دستگاه ممکن است هرگونه خطای برنامه نویسی که باعث اختلال می شود را برطرف کند. با توجه به مجله PC، یک مورد قابل توجه درایورهای خراب منجر به چشمک زدن صفحه نمایش مربوط به دسته ای از iMacs در سال 2010 بود.

خرابی سخت افزار

لرزش صفحه می تواند نشانگر خرابی کارت گرافیک یا مانیتور ایکس ویژن باشد. سعی کنید مانیتور را در رایانه با کارت گرافیک متفاوت برای آزمایش آن استفاده کنید. اگر این مشکل را حل نکرد، ممکن است نشان دهد که مانیتور خود خراب است. شما همچنین می توانید CPU را با آزمایش آن با مانیتور ایکس ویژن دیگری آزمایش کنید. اگر در این حالت چشمک می زند، ممکن است نشان دهد که کارت گرافیک باید تعویض شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  8 مشکل رایج برای مشاهده PS5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »