نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون

رفع مشکلات کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون

گاهی ممکن است در حال تغییر کانال یا می‌خواهید تلویزیون را روشن کنید، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد یا به عبارتی هیچ سیگنالی از سمت ریموت به چشم تلویزیون منتقل نمی‌شود یا اصطلاحاً کنترل تلویزیون از کار افتاده است. البته دقت کنید، همیشه انجام هیچ کاری و عدم مشاهده عکس‌العملی در Tv نشان دهنده خرابی ریموت نیست و شاید دلایل دیگری داشته باشد که فقط با بررسی کارشناسان قابل شناسایی و برطرف می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به دلایل کار کردن ریموت کنترل صحبت کنیم تا واکنش صحیحی برای رفع این این مشکل داشته باشید.

علت کار نکردن ریموت کنترل تلویزیون

ریموت کنترل یک وسیله کاربردی و البته نه چندان پیچیده جهت استفاده از امکانات تلویزیون محسوب می‌شود و خرابی آن تا حد زیادی ما را از بسیاری از امکانات جزء تغییر کانال و روشن و خاموش کردن نمایشگر که از مقابل دستگاه ممکن است، محروم می‌کند. زمانی که شما ریموت را سمت تلویزیون برده و با فشردن دکمه‌ای، اتفاقی نمی‌افتد. خواهید پرسید چرا این گونه شده است. دلیل عدم کارایی ریموت شامل موارد زیر هستند.

پایان عمر باتری ریموت کنترل

پیش از آنکه کلافه شده و کنترل را به در و دیوار بکوبید تا کار کند، بهتر است باتری‌های آن را با عوض کردن چک کنید. ممکن است مدت طولانی از این باتری‌ها استفاده می‌کنید و الآن عمر آن‌ها به پایان رسیده و باید تعویض شوند. پیشنهاد می‌کنیم از باتری‌های نو به جای باتری ساعت یا سایر وسایل استفاده کنید چون این منابع تغذیه کار کرده‌اند و شاید نتوانند مدت بیشتری دوام بیاورند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نداشتن تصویر یا خرابی تصویر مانیتور ایکس ویژن

خرابی ریموت کنترل

اگر بعد از امتحان باتری جدید، هیچ نتیجه‌ای نگرفتید، باید از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل و نسبت به تست آن به دو روش زیر کنید:

  • رادیویی را روشن کرده و ریموت را به سمت آن بگیرید، سپس یکی از دکمه‌ها را فشرده تا صدای نویز از بلندگوی رادیو شنیده شود، در این صورت مطمئن می‌شویم که کنترل سالم است. در غیر این صورت ممکن است خراب شده باشد.
  • راه دیگری استفاده از دوربین است. بدین صورت که چشمی کنترل را روبروی دوربین گوشی قرار داده و دکمه‌ای را می‌زنید تا نور بنفش رنگی که از Remote ساطع می‌شود را مشاهده کنید که نشان از سلامت آن است.

خرابی برد تلویزیون یا مدار و دکمه‌های ریموت

چناچه روش‌های تست سالمی Control را انجام دادید و از خرابی آن مطمئن شدید، به احتمال فراوان این ایراد ناشی از دو بخش حاصل می‌گردد. در اولین حالت، شاید چشمی دستگاه مشکل داشته و ببینید لکه‌ یا آلودگی مانع رسیدن سیگنال مادون قرمز به تلویزیون نشده باشد. اما در حالت دوم احتمالاً صفحه مدار و دکمه‌های کنترل آسیب دیده و قادر به پردازش و ارسال سیگنال نیست. اما در مواردی مین برد تلویزیون قادر به دریافت سیگنال دریافتی نبوده و نمی‌تواند پردازش و اجرا نماید.

در هر صورت لازم است با یک نمایندگی تعمیرات تماس گرفته تا این مورد را بررسی کرده و مشکل را ریشه‌یابی و سپس برطرف نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پانزده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »