نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا پلی استیشن دیسک را وارد دستگاه نمی کند؟

علیرغم اینکه اکنون تمامی بازی ها به صورت آنلاین قابل خرید و دانلود هستند، گیمرهای پلی استیشن هرگز روش سنتی نصب بازی های جدید را رها نکرده اند. دیسک ها هنوز به طور گسترده توسط گیمرهای PS3 و پلی استیشن مورد استفاده قرار می گیرند. اما گاهی اوقات، پلی استیشن دیسک های شما را قبول نمی کند. در اکثر مواقع مشکل بسیار کوچک است و با تلاش کم یا بدون تلاش قابل حل است. اما اگر حل مشکل شما دشوار است، ما همچنین شما را راهنمایی می کنیم که چگونه آن را تشخیص دهید و چه زمانی با یک متخصص تماس بگیرید.

چرا پلی استیشن من دیسک را قبول نمی کند؟

یا مشکل فیزیکی در سخت افزار وجود دارد یا یک اشکال در سیستم عامل، که مانع از شناسایی، پذیرش یا خواندن دیسک پلی استیشن 3 یا پلی استیشن شما می شود.

برخی از دلایل رایج عدم پذیرش دیسک توسط پلی استیشن 3 یا 4 عبارتند از:

  1. دیسک کثیف یا آسیب دیده

دیسک ممکن است از قبل آسیب دیده باشد یا باید پوشیده از گرد و غبار باشد. نوری را روی دیسک بتابانید و به دنبال خراشیدگی باشید. یک خراش عمده یا بیش از حد جزئی قابل مشاهده است، دیسک ممکن است مشکل اصلی باشد. در غیر این صورت، آن را همانطور که در زیر توضیح داده شده است تمیز کنید یا دیسک های مختلف را امتحان کنید.

  1. دیسک خوان کثیف یا آسیب دیده

اگر دیسک تمیز باشد، احتمال کثیف شدن ریدر وجود دارد. اما شما نباید بدون راهنمایی آن را تمیز کنید. به دنبال یک راهنمای سریع آنلاین باشید و سعی کنید پارچه میکروفیبر تهیه کنید.

  1. سیستم معیوب

انواع مختلفی از اشکال وجود دارد که می تواند سیستم شما را از خواندن یا حتی تشخیص اینکه آیا دیسکی در آن قرار داده شده است جلوگیری کند. مشکلات نرم افزاری راه حل های بالقوه آسان تری دارند.

  1. اشکال در دکمه خروج

سنسورهای دکمه بیرون انداختن معمولاً خطا دارند و از بیرون انداختن دیسک جلوگیری می کنند. اما شما می توانید به سادگی دیسک را به صورت دستی با استفاده از “پیچ خروج دستی” خارج کنید. اما باید بعداً این دکمه را توسط یک متخصص تعمیر کنید، در غیر این صورت برخی از مشکلات به سخت افزارهای دیگر سرایت می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  پاکسازی کامپیوتر از ویروس به صورت رایگان

گاهی اوقات مشکل نیز در اجزای داخلی آلوده است. بنابراین اولین قدم در رفع دیسک نگرفتن پلی استیشن این است که علت آن را از فهرست دلایل بالا محدود کنید. فقط پس از آن می توانید به قسمت واقعی که تعمیر دیسک عدم پذیرش پلی استیشن است بروید.

اینها دلایل رایج مشکلات مربوط به دیسک پلی استیشن هستند. اگر ایده ای از مشکلات دارید، می توانید سعی کنید آنها را برطرف کنید.

چگونه مشکل دیسک نگرفتن پلی استیشن را برطرف کنیم؟

تعدادی چیز وجود دارد که می تواند تمام مشکلات رایج را حل کند. در اینجا لیستی از اقدامات مؤثری است که می توانید در صورت عدم استفاده از دیسک پلی استیشن انجام دهید. قبل از اینکه از یک متخصص کمک بگیرید، باید تمام این روش ها را برای حل این مشکل امتحان کنید.

  1. دیسک بازی را تمیز کنید

دیسک ممکن است پوشیده از گرد و غبار یا کثیفی باشد، بنابراین سعی کنید دیسک را با یک پارچه میکروفایبر خشک در خطوط مستقیم از مرکز تا لبه بیرونی تمیز کنید و اگر مطمئن هستید دیسکی از قبل در آن وجود ندارد، دوباره دیسک را وارد کنید. (هرگز از پارچه خیس یا مایعی برای تمیز کردن دیسک استفاده نکنید)

  1. یک دیسک از قبل موجود در پلی استیشن خود را بررسی کنید

این احتمال وجود دارد که فراموش کرده باشید دیسک قبلی را که مدتها پیش درج کرده اید بیرون بیاورید، یا ممکن است دوست شما دیسکی را بدون اطلاع شما وارد کرده باشد. دکمه خروج را فشار دهید تا ببینید آیا دیسکی خارج شده است یا خیر.

  1. داخل درایو دیسک پلی استیشن خود را تمیز کنید

می توانید گرد و غبار موجود در درایو دیسک پلی استیشن را با استفاده از هوای کنسرو شده تمیز کنید. اگر مدت زیادی است که پلی استیشن را تمیز نکرده اید، ممکن است مجبور شوید پنل بالایی پلی استیشن را بردارید تا گرد و غبار به طور کامل پاک شود.

  1. کنسول پلی استیشن خود را راه اندازی مجدد کنید

یکی دیگر از دلایل رایج عدم مصرف دیسک پلی استیشن، وجود یک اشکال جزئی و موقت در پلی استیشن است. شما می توانید با خاموش کردن کامل پلی استیشن و اجازه دادن به آن برای چند ثانیه با این مشکل مقابله کنید. پس از چند ثانیه، پلی استیشن را روشن کنید و اگر پلی استیشن شما قبول کرد، دیسک را بدون وقفه می خواند و خارج می کند.

  1. پیچ خروج دستی

اگر دکمه خروج روی کنسول کار نمی کند، می توانید دیسک را با روش پیچ بیرون انداختن دستی خارج کنید. مراحل استفاده از “پیچ خروج دستی” عبارتند از:

  • پلی استیشن را خاموش کنید و تمام کابل های متصل به کنسول پلی استیشن را جدا کنید.
  • اکنون درپوش بالایی را که به عنوان پوشش HDD نیز شناخته می شود، با احتیاط بردارید تا به راحتی پیچ خروج دستی را پیدا کنید.
  • پیچ بیرون را در جهت عقربه های ساعت با نگه داشتن پلی استیشن به گونه ای ببندید که شکاف دیسک رو به پایین باشد که این روند پیچیده را قابل کنترل تر می کند و دیسک به سرعت بدون هیچ مشکلی خارج می شود.
  • پس از خارج کردن دیسک، پنل HDD را دوباره در بالا قرار دهید و کنسول پلی استیشن را وصل کنید تا شروع به بازی کنید.
  1. دیسک های مختلف بازی را امتحان کنید

شما باید مطمئن شوید که آیا مشکل در سیستم یا دیسک است. برای تأیید اینکه آیا دیسک آسیب دیده است، چندین دیسک بازی را یکی یکی وارد کنید. اگر دیسک بازی دیگری کار می کند، از این طریق می توانید بررسی کنید که مشکل از کنسول است یا خود دیسک.

  1. پایگاه داده پلی استیشن را در حالت امن بازسازی کنید

اگر راه حل های بالا جواب ندادند، احتمال زیادی وجود دارد که مشکل در سیستم عامل باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کنسول خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید و گزینه «Rebuild Database» را انتخاب کنید. با این حال، اگر بازسازی پایگاه داده پلی استیشن در حالت ایمن کار نمی کند، گزینه «نصب مجدد سیستم نرم افزار» را در حالت ایمن انتخاب کنید.

  1. آسیب های موجود در درایو دیسک پلی استیشن را پیدا کنید

حتما متوجه برچسب های روی دیسک شده اید. گاهی اوقات برچسب دیسک در درایو دیسک پلی استیشن گیر می کند که مانع از برداشتن دیسک دیگر توسط پلی استیشن می شود. بنابراین، باید پانل بالایی را بردارید و جسم خارجی مانند نوار یا برچسب دیسک را در درایو دیسک بررسی کنید. اگر جسم خارجی دیدید، آن را با احتیاط با موچین بردارید بدون اینکه به قسمت های بیشتری از پلی استیشن آسیبی وارد شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  9 مشکلی اصلی تلویزیون

اما باید بدانید که اگر پلی استیشن شما تحت گارانتی است، باز کردن آن به پایان می رسد. بنابراین در این مورد، فقط از یک سشوار معمولی استفاده کنید و هوا را از طریق توری های توری وارد کنید.

مقالات مرتبط:

ضبط بازی در کنسول PS4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =