نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با 11 مشکل رایج PS4

راهکارهای رفع 11 مشکل رایج PS4

در این مقاله قصد داریم 11 مشکل رایج PS4 را به شما توضیح دهیم. این راهنما مشکلات رایج PS4 و رفع این مشکلات را توضیح می دهد که به شما کمک می کند بدون نیاز به تماس با سونی یا جستجوی جایگزین، سریعتر به بازی PlayStation 4 یا PS4 Pro خود بازگردید. ما در طول سال شاهد تعدادی از مشکلات جدید PS4 بوده ایم و مشکلات PSN با فراوانی بیشتری ظاهر می شوند.

بسیاری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار PS4 که ویژگی‌ها و گزینه‌های جدیدی را اضافه می‌کنند، مشکلاتی نیز وجود دارد که ممکن است قبل از رفع مشکل وجود نداشته باشند. برای بازگشت سریعتر به بازی، می توانید از این لیست از مشکلات رایج پلی استیشن 4 و رفع آنها استفاده کنید. هنوز هم ایده خوبی است که سونی را در مورد هر گونه اشکال و مشکلات احتمالی PS4 آگاه کنید و می توانید از بخش نظرات برای به اشتراک گذاشتن اصلاحات خود با سایر کاربران استفاده کنید.

11 مشکل رایج PS4

نحوه رفع خاموش شدن PS4

رایج ترین مشکل PS4 که می بینیم این است که PS4 به طور تصادفی در حالی که گیمرها از کنسول استفاده می کنند خاموش می شود. هنگامی که مالک دکمه پاور را فشار می دهد، ممکن است در کنار روشن نشدن کنسول ظاهر شود.

اگر این مشکل PS4 رخ دهد، کاربران به جای نور سفید، یک چراغ آبی چشمک زن یا چراغ قرمز چشمک زن را روی کنسول می بینند. این مشکل برای اولین بار در نوامبر 2013 ظاهر شد و سونی به زودی مجموعه ای از اصلاحات را برای این مشکل PS4 ارائه کرد، از جمله گزینه ای برای جایگزینی اگر هیچ کدام از آنها کار نکرد. از آنچه ما می توانیم بگوییم این موضوع بیشتر گذشته است، اما اگر این مشکل را دارید باید.

  • کابل HDMI را بررسی کنید
  • هارد دیسک را چک کنید
  • مطمئن شوید که PS4 تهویه دارد
این مطلب توصیه شده برای شما :  10 مشکل رایج کامپیوتر ایکس ویژن

سونی یک راهنمای عیب یابی برای این مشکل ارائه می دهد. اگر همه چیز شکست خورد، برای PS4 جایگزین با سونی تماس بگیرید.

چگونه مشکلات وای فای PS4 را برطرف کنیم

اگر مشکل WiFi PS4 دارید، باید روتر خود را جدا کنید، یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید. سپس در PS4 اتصال WiFi را حذف کنید و سپس دوباره به شبکه WiFi خود وصل شوید. این ممکن است مشکلات ساده را حل کند. شما باید موقعیت روتر خود را بررسی کنید و در صورت امکان آن را به مکان بالاتری که مانعی ندارد منتقل کنید.

کاربرانی که پس از نصب آپدیت PS4 4.5 کد خطای NW-31297-2 PS4 را مشاهده می کنند، می توانند با وارد کردن مجدد رمز عبور خود، سعی کنند دوباره به وای فای متصل شوند، اما برای بسیاری از کاربران، این مشکل برطرف نمی شود. شکایات زیادی در انجمن های پلی استیشن از سوی کاربرانی وجود دارد که نمی توانند این مشکل WiFi PS4 را برطرف کنند. با به‌روزرسانی PS4 5.0 و بالاتر، این دیگر نباید مشکلی ایجاد کند.

ممکن است به دلیل محل قرارگیری کنسول و تداخل در خانه شما همچنان با مشکلات وای فای PS4 مواجه شوید. در نهایت من یک کابل اترنت را از طریق دیوارها به PS4 خود زدم تا بتوانم بدون تاخیر بازی کنم.

در نهایت ممکن است نیاز داشته باشید که یک توسعه دهنده وای فای با یک پورت اترنت، یک آداپتور برق اترنت یا کابل اترنت را روی PS4 خود بخرید تا زمانی که سونی این مشکل را برطرف کند، به طور قابل اعتماد آنلاین بازی کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل بوق زدن PS4

چگونه مشکلات خواندن دیسک PS4 را برطرف کنیم

اکنون که سونی به‌روزرسانی را ارائه کرده است، این مسئله چندان مشکل ساز نیست، اما اگر دیسکی را در آن قرار دهید و PS4 آن را نخواند، همچنان می‌توانید همان توصیه را دنبال کنید.

مطمئن شوید که دیسک خارج شده است (اگر دیسک خارج شود) و سپس PS4 را کاملا خاموش کنید. شما باید مطمئن شوید که فقط خواب نیست. پس از خاموش کردن آن یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، می توانید آن را خاموش کرده و برای یک دقیقه آن را از برق بکشید.

چگونه مشکلات خروج PS4 را برطرف کنیم

اگر دیسکی وارد نکرده‌اید اما PS4 مدام سعی می‌کند دیسکی را خارج کند، یک راه حل ساده وجود دارد. ما هنگام تلاش برای بازی Assassin’s Creed با این مشکل مواجه شدیم و تنها نیستیم. در اینجا نحوه تعمیر PS4 که مدام در تلاش برای بیرون راندن یک بازی است، توضیح داده شده است.

  1. تمام سیم ها را از PS4 خود جدا کنید. این شامل HDMI، اترنت، صدا و برق است.
  2. حالا تا 10 بشمارید و سپس دکمه پاور را فشار دهید تا PS4 فقط برای نیم ثانیه روشن شود.
  3. بله، با قطع کابل برق کار می کند.
  4. پس از این اتفاق، تا 5 بشمارید و PS4 را دوباره وصل کنید و به بازی بازگردید.

کار عجیبی به نظر می رسد، اما این مشکل در کمتر از یک دقیقه برطرف شد، زمانی که منابع دیگر به ما گفتند که PS4 باید تعمیر شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش های شناسایی خرابی ps4

چگونه مشکلات صوتی و تصویری PS4 را برطرف کنیم

یکی دیگر از مشکلات رایج PS4 مربوط به صدا و تصویر است. در این گزارش شکایات مربوط به مفقود شدن صدای PS4، ناپدید شدن ویدیو یا ناپدید شدن هر دو مشخص شده است. PS4 با یک کابل HDMI که صدا و تصویر را حمل می کند و یک کابل نوری که فقط صدا را حمل می کند متصل می شود. اگر کاربران PS4 را نمی بینند یا نمی شنوند، به احتمال زیاد یک اتصال اشتباه تنظیم شده است.

اگر با این مشکل PS4 مواجه هستید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید.

  1. اطمینان حاصل کنید که کابل HDMI همسطح باشد و توسط یک قطعه فلز کوچک نگه نداشته شود.
  2. کابل HDMI جدید را امتحان کنید
  3. یک تلویزیون HD جدید را امتحان کنید

اگر سیستم روی تلویزیون HD جدید کار می‌کند، باید به تنظیمات -> صدا و صفحه -> به صورت دستی خروجی ویدئو را روی تلویزیونی که می‌خواهید استفاده کنید تنظیم کنید. کنسول را خاموش کنید و آن را به HDTV دیگر برگردانید و شروع به پخش کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل کار نکردن کنترلر PS4 ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − نوزده =