بیشترین خرابی تلویزیونها در کدام برند
یکی از سوالاتی که از متخصصین تعمیر تلویزیون زیاد پرسیده می شود این است که بیشترین خرابی تلویزیون ها در کدام برند اتفاق می افتد؟ در ادامه راجع به این سوال و تعدادی از سوالات دیگر که در هنگام خرید تلویزیون مطرح می شود توضیح بیشتری می دهیم.
مقایسه برندهای مختلف در تعمیر تلویزیون
مهمترین نکته ای که باید در میزان خرابی در برندهای مختلف و مقایسه آنها با هم در نظر بگیرم میزان فروش آنها است. نمی توانیم برند ال جی را میزان تبلیغات و فروش آن با برندی مثل مارشال قابل رقابت نیست، مقایسه کنیم. در طی یک دوره 10 ساله سامسونگ رکورد فروش تلویزیون های مختلف را در دست داشته اما در طی سال های گذشته ال جی از سامسونگ سبقت گرفته و در حال حاضر میزان فروش ال جی (حداقل در کشور ما )چند برابر سامسونگ است.
تعمیر تلویزیون
بعد از سامسونگ، سونی در رتبه سوم فروش تلویزیون قرار دارد. میزان بالاتر قیمت تلویزیون های سونی باعث می شود تا بسیاری از خریداران تلویزیون های سونی توان خرید خود را از دست بدهند در عین حال که کیفیت قابل مقایسه محصولات شرکت های دیگر این موضوع را تقویت می کند.
بیشترین آما ورودی مجموعه تعمیر تلویزیون در بخش تلویزیون های ال سی دی مربوط به برند سامسونگ است که البته همانطور که گفتیم و با توجه به میزان فروش بالای سامسونگ در طی سالهای تولید این تلویزیون ها قابل توجیه است.
ایرادات شایع در تعمیر انواع تلویزیون
در بین تلویزیون های ال ای دی هم ال جی پیشرو است. تلویزیون های ال ای دی ال جی و در بسیاری از مدل های این برند ایرادهای اپیدمی و شایع وجود دارد به نحوی که همه دستگاه های یک نمونه و مدل به یک ایراد ثابت دچار می شوند. مثلا تلویزیون های ال جی سری LN دچار خرابی بک لایت می شوند. این اپیدمی در حدی است که حدود 99% تلویزیون های ال جی سری LN که به مراکز تعمیرات تلویزیون مراجعه کرده اند در بخش بک لایت مشکل داشته اند.
تلویزیون پلاسما
در بین تلویزیون های پلاسما باید میزان خرابی را در رتبه اول بین ال جی و پاناسونیک تقسیم کرد. میزان فروش بالا و کیفیت قابل تحسین تلویزیون های پلاسمای پاناسونیک و کیفیت متوسط و رو به پایین تلویزیون های پلاسمای ال جی باعث شده است تا در هر دو برند میزان مراجعه تلویزیون های پلاسما در یک دوره زمانی ( ولی با فاصله حداقل 10 ساله از زمان تولید ) به بخش تعمیرات تلویزیون تقریبا یکسان باشد.