نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقایسه PlayStation Plus در مقابل Xbox Game Pass

مقایسه PlayStation Plus در مقابل Xbox Game Pass. سرویس‌های همه‌چیز که می‌توانید پخش کنید مانند نتفلیکس و اسپاتیفای تا حد زیادی جایگزین مالکیت رسانه در حوزه فیلم و موسیقی شده‌اند و بازی‌های ویدیویی نیز به آرامی به سمت این استاندارد جدید پیش می‌روند.

هر دو سونی و مایکروسافت خدمات اشتراک بازی خود را به ترتیب در قالب PlayStation Plus و Xbox Game Pass ارائه می دهند. بیایید PS Plus و Xbox Game Pass را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک ارزش پولی بهتری دارند. با رواج بیشتر این خدمات، آنها می توانند عامل تعیین کننده ای باشند که در آن کنسول تصمیم به خرید دارید.

مقایسه PlayStation Plus در مقابل Xbox Game Pass

اصول اولیه پلی استیشن پلاس

پیشنهاد اشتراک بازی سونی با تغییراتی روبرو شده است. PlayStation Now که در اوایل سال 2015 راه اندازی شد، اولین فرم بود. این یک اشتراک مستقل بود که به شما امکان می داد صدها عنوان را بر روی کنسول های مدرن از سراسر تاریخ پلی استیشن پخش کنید و بسیاری از بازی های جدیدتر را نیز دانلود کنید.

در ژوئن 2022، پلی استیشن پلاس برای ارائه سه سطح گسترش یافت: Essential، Extra و Premium. Essential همان طرح قبلی PS Plus است، در حالی که Extra شامل دسترسی به صدها عنوان PS4 و PS5 است که می‌توانید دانلود و بازی کنید. PS Plus Premium شامل استریم بازی است که بخشی از PlayStation Now بود، به این معنی که سرویس اصلی دیگر در دسترس نیست. به عنوان یک مزیت اضافی، در ژوئن 2023، سونی اعلام کرد که در حال آزمایش بتا استریم بازی PS5 برای اعضای Premium است.

اصول اولیه پلی استیشن پلاس

برای اطلاع از اصول اولیه، راهنمای ما در مورد سطوح جدید پلی استیشن پلاس را ببینید. برای اهداف این مقایسه، ما فقط عناصر دانلود و پخش بازی را در نظر می گیریم که با Xbox Game Pass رقابت می کنند. این بدان معنی است که ما از PS Plus Essential صرف نظر خواهیم کرد زیرا با Xbox Live Gold قابل مقایسه است.

تمام سطوح جدید پلی استیشن پلاس برای کسانی که PS4 یا PS5 دارند در دسترس هستند. اگر PS Plus Premium را انتخاب می‌کنید، می‌توانید بازی‌های سازگار را نیز روی رایانه شخصی خود پخش کنید.

PS Plus Extra و Premium هر دو شامل دسترسی به صدها بازی PS4 و PS5 از طریق کاتالوگ بازی هستند. Ubisoft+ Classics نیز گنجانده شده است و به شما امکان می دهد برخی از عناوین برتر یوبی سافت را بدون هزینه اضافی بازی کنید. اینها همه قابل دانلود هستند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  7 مشکل اصلی یخچال و فریزر

اگر PS Plus Premium را انتخاب کنید، به کاتالوگ کلاسیک نیز دسترسی خواهید داشت که عناوینی از PS3 و پیش از آن را در خود دارد. بسیاری از این ها برای دانلود در دسترس هستند، اگرچه شما باید بازی های PS3 را استریم کنید زیرا کنسول های جدیدتر پلی استیشن با معماری PS3 سازگار نیستند. Premium همچنین به شما امکان می دهد تا برخی از بازی های دیگر کاتالوگ را استریم کنید، اگر ترجیح می دهید آنها را دانلود نکنید.

برای پخش جریانی، به یک اتصال اینترنتی نیاز دارید که بتواند این کار را انجام دهد – سونی حداقل سرعت 5 مگابیت در ثانیه را توصیه می کند. پخش جریانی اغلب عملکرد بدتری نسبت به دانلود بازی ها دارد. برای وضوح و/یا نرخ فریم کمتر، تاخیر ورودی و گزینه های صوتی کمتر آماده باشید.

دانلود با پلی استیشن پلاس

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر بازی های همراه پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم برای دانلود در دسترس هستند. این به شما امکان می دهد از بازی ها لذت ببرید، درست مانند زمانی که آنها را به طور معمول خریداری کرده بودید. شما می توانید غنائم کسب کنید، و بازی چند نفره آنلاین در دسترس است.

وقتی یک بازی را دانلود می کنید، با وضوح کامل خروجی خواهد داشت. می‌توانید DLC بازی خریداری کنید، از هر حالت PS VR موجود استفاده کنید و به ویژگی‌های اضافی مشابه دسترسی داشته باشید.

می‌توانید به تعداد بازی‌هایی که فضا دارید دانلود کنید، اما سیستم شما هر هفت روز یک بار با PSN بررسی می‌کند تا مطمئن شود که اشتراک شما همچنان معتبر است. اگر بیش از حد طولانی بدون اتصال سپری کنید، نمی‌توانید از بازی‌های دانلود شده‌تان استفاده کنید تا زمانی که دوباره آنلاین شوید.

پلی استیشن پلاس پریمیوم روی رایانه شخصی

PlayStation Plus Premium بر روی رایانه های شخصی ویندوز نیز کار می کند، صرف نظر از اینکه کنسول پلی استیشن دارید یا خیر. اگر هم روی رایانه شخصی و هم کنسول بازی می‌کنید، به لطف فضای ذخیره‌سازی ابری، می‌توانید به داده‌های ذخیره‌شده خود در هر دو دسترسی داشته باشید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  ماندن پودر روی لباس در ماشین لباسشویی

برای شروع به یک حساب PSN و برنامه رایگان PS Plus PC نیاز دارید. می توانید این را در صفحه رایانه شخصی پلی استیشن پلاس سونی دانلود کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد نیازهای سیستم به پایین این صفحه نگاهی بیندازید. اگر بازی‌های دیگری را روی رایانه شخصی خود بازی می‌کنید، مشکلی برای دیدار با آنها ندارید.

در حالی که سونی توصیه می کند که بازی رایانه شخصی به کنترلر DualShock 4 نیاز دارد، مردم گزارش داده اند که سایر گیم پدهای سازگار با رایانه شخصی مانند کنترلر Xbox One نیز کار می کنند. با این حال، نمی‌توانید از عملکردهای خاص DS4 مانند پد لمسی یا کنترل‌های حرکتی استفاده کنید. اگر می خواهید یکی را انتخاب کنید، ما بهترین کنترلرهای PS4 را بررسی کرده ایم.

به خاطر داشته باشید که نمی توانید بازی های PS Plus را روی رایانه شخصی خود دانلود کنید. PS Plus Premium همچنین از پخش عناوین PS5 پشتیبانی نمی کند.

اصول Xbox Game Pass

Xbox Game Pass برای Xbox One و Xbox Series X|S در دسترس است. در رایانه های شخصی ویندوز 10 و 11، به آن PC Game Pass می گویند. این شبیه به PlayStation Plus Extra و Premium است، اما دارای برخی تمایزات است.

برای مدتی، عناوین Game Pass فقط برای دانلود بودند. با این حال، اکنون می توانید بسیاری از بازی های Xbox Game Pass را استریم کنید تا بدون نصب فایل و اشغال فضای کنسول خود از آنها لذت ببرید.

Game Pass برای Xbox بسیار ساده است، به خصوص در مقایسه با سطوح تا حدودی گیج کننده پلی استیشن پلاس. این عناوین از هر نسل ایکس باکس را ارائه می دهد. تا زمانی که سیستم شما فضای کافی داشته باشد، می توانید هر تعداد عنوان که می خواهید دانلود کنید. در صورت نیاز به فضای بیشتر، فضای ذخیره سازی را به Xbox خود اضافه کنید.

کنسول شما باید هر 30 روز یک بار با Xbox Live چک کند تا مطمئن شود که اشتراک Game Pass شما هنوز معتبر است. بازی‌ها مرتباً به Game Pass می‌پیوندند و از آن خارج می‌شوند، اما به عنوان مشترک، اگر بخواهید یک بازی را در کاتالوگ (یا DLC آن) بخرید، تخفیف دریافت می‌کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  داغ شدن بیش از حد تبلت ایکس ویژن

به خاطر داشته باشید که برای بازی آنلاین بازی‌های Game Pass همچنان به Xbox Live Gold یا Game Pass Ultimate (در زیر مراجعه کنید) نیاز دارید.

Xbox Game Pass برای کامپیوتر

وقتی برای Game Pass ثبت نام می کنید، باید انتخاب کنید که آیا می خواهید مشترک سرویس کنسول یا رایانه شخصی شوید یا هر دو. برخلاف PS Plus، لزوماً با یک اشتراک به این سرویس در هر دو پلتفرم دسترسی کامل ندارید. Xbox Game Pass Ultimate گران‌تر برای دسترسی به کتابخانه در کنسول و رایانه شخصی مورد نیاز است.

کاتالوگ بازی ها بسته به پلتفرم متفاوت است. برخی از بازی ها هم بر روی ایکس باکس و هم برای رایانه شخصی در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر فقط از یک پلتفرم یا پلتفرم دیگر پشتیبانی می کنند. در غیر این صورت، PC Game Pass درست مانند Xbox Game Pass کار می‌کند—دسترسی نامحدود برای دانلود تا جایی که می‌توانید در رایانه خود جا دهید، با پخش جریانی نیز پشتیبانی می‌شود.

برای استفاده از Game Pass در رایانه شخصی، باید برنامه Xbox را برای ویندوز دانلود کنید. بر خلاف PS Plus، برای انجام این بازی ها نیازی به کنترلر ندارید. نسخه های رایانه شخصی برای رایانه شخصی ساخته شده اند، نه پخش جریانی، بنابراین با ماوس و صفحه کلید کنترل می شوند. ممکن است این روش بهینه برای همه بازی‌ها مانند پلتفرمرها نباشد، بنابراین بسیاری از بازی‌ها پشتیبانی کامل از کنترلر را نیز ارائه می‌کنند.

بازی ایکس باکس ابری

اگر Xbox Game Pass Ultimate دارید، همچنین می‌توانید بخش زیادی از کاتالوگ Game Pass را استریم کنید. این روی کنسول‌های iPhone و iPad، Android، PC و Xbox کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد نحوه بازی را انتخاب کنید.

برای جزئیات بیشتر درباره دستگاه‌هایی که سازگار هستند و چگونه کار می‌کند، به معرفی بازی Xbox Cloud ما مراجعه کنید. در بیشتر موارد، برای بهترین نتایج به یک کنترلر نیاز دارید، اگرچه برخی از بازی ها از کنترل های لمسی پشتیبانی می کنند. همچنین به یک اتصال شبکه قوی نیاز دارید—مایکروسافت یک اتصال Wi-Fi با فرکانس 5 گیگاهرتز یا داده تلفن همراه را توصیه می کند که حداقل 10 مگابیت در ثانیه کاهش داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: افزایش عمر کنسول بازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »