نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تست ویروسی شدن رایانه

چگونه تشخیص دهیم که رایانه شما ویروس دارد و در مورد آن چه باید بکنید؟

همه نگران (و باید باشند) نگران ویروس های رایانه ای هستند، مخصوصاً با تغییرات جدید این نرم افزار مخرب که هر ساله ظاهر می شود. اما اگر اطلاعات شما و دستگاه شما آلوده به ویروس شود، چه معنایی دارد و چه آسیبی می تواند وارد کند؟

ویروس رایانه ای مشابه ویروس آنفولانزا عمل می کند: بسیار مسری است، احساس می کنید از بین رفته اید، به خواب و استراحت بیشتری نسبت به حالت معمول نیاز دارید و حتی انجام ساده ترین کارهای روزانه نیز دشوار است. به همین ترتیب، یک ویروس رایانه ای با تکثیر خود و پخش شدن در سراسر سیستم عامل، عملکرد دستگاه شما را مختل می کند. ویروس می تواند به برنامه ها آسیب برساند، فایل ها را حذف کرده و هارد دیسک شما را مجدداً قالب بندی یا پاک کند، که منجر به کاهش عملکرد و یا حتی خرابی کامل سیستم شما می شود. هکرها همچنین می توانند از ویروس ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما برای سرقت یا از بین بردن داده های شما استفاده کنند.

با وابستگی بیشتر جامعه به فناوری، آموزش خود، خانواده، دوستان، کارکنان و همکاران در مورد پیمایش ایمن در اینترنت بسیار مهم است. در اینجا یک راهنمای سریع در مورد همه چیزهایی که باید در مورد ویروس های رایانه بدانید – از آنچه هستند و نحوه تشخیص ویروس تا آنچه دستگاه شما آلوده است باید انجام دهید، آورده شده است.

چگونه کامپیوتر ویروس می گیرد

چندین راه وجود دارد که رایانه می تواند توسط ویروس آلوده شود و اکثر آنها شامل بارگیری – عمداً یا ناخواسته – فایلهای آلوده است. موسیقی یا فیلم های دزدان دریایی، عکس ها، بازی های رایگان و نوار ابزار مقصر هستند، همچنین ایمیل های فیشینگ/هرزنامه با پیوست. ویروس ها را می توان با مراجعه به وب سایت های مخرب یا کلیک روی پیوندها یا تبلیغات به وب سایت ناشناخته/ناامن بارگیری کرد. حتی اتصال به یک درایو خارجی آلوده (مانند USB) می تواند نرم افزارهای مخرب را به سیستم شما وارد کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه تعمیر کنترلر Xbox One

نحوه تشخیص ویروس رایانه

در صورت مشاهده هر یک از مشکلات زیر در رایانه خود، ممکن است به ویروس آلوده باشد:

  • کندی عملکرد کامپیوتر (زمان زیادی برای راه اندازی یا باز کردن برنامه ها)
  • مشکلات خاموش شدن یا راه اندازی مجدد
  • فایل های مفقود شده
  • خرابی های مکرر سیستم و/یا پیام های خطا
  • پنجره های بازشو غیر منتظره
  • برنامه های جدید (نوار ابزار و غیره) که بدون بارگیری آنها ظاهر می شوند
  • هارد دیسک بیش از حد کار می کند (فن صدا می دهد و به نظر می رسد هنگام کار زیاد کار نمی کند و به سختی کار می کند)
  • ایمیل هایی که به صورت خودکار از حساب های شما ارسال می شوند
  • تأخیر یا تغییر مسیر مرورگر
  • خرابی برنامه های آنتی ویروس یا فایروال ها

محافظت از رایانه در برابر ویروس

در حالی که هکرها به طور مداوم ویروس های هوشمندتر و پیشرفته تری ایجاد می کنند، چندین راه برای محافظت از دستگاه و فایل های شما وجود دارد.

حفاظت از نرم افزار

بهترین راه مقابله با ویروس این است که در وهله اول با استفاده از حفاظت آنتی ویروس و نرم افزار ضد جاسوس افزار از آن جلوگیری کنید. مهم است که این برنامه ها را به روز نگه دارید، همچنین سیستم عامل خود را به طور مرتب به روز کنید و مطمئن شوید که تنظیمات امنیتی مرورگر شما جاری است. به طور مرتب از پرونده های خود (در ابر یا هارد دیسک خارجی ایمن) در صورت خراب شدن، باج گیری یا حذف شدن آنها پشتیبان گیری کنید. از یک ابزار امنیتی برای ارزیابی دستگاه خود و پیدا کردن آسیب پذیری آن استفاده کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سوالات متداول از تعمیر کاران تلویزیون

دانلود برنامه های مشکوک

وقتی در اینترنت گشت و گذار می کنید، روی پیوندهای مشکوک یا پنجره های بازشو کلیک نکنید. مرورگر شما ممکن است در مورد وب سایت های مشکوک به شما هشدار دهد، یا ممکن است قفل قرمز قفل نشده ای در سمت چپ URL در بالای صفحه وب در صورت عدم امنیت مشاهده کنید. این همیشه به این معنی نیست که یک وب سایت خطرناک است، اما ممکن است بخواهید دوبار در مورد مرور یا وارد کردن اطلاعات خود فکر کنید.

باز نکردن ایمیل های مشکوک

یک قانون خوب دیگر این است که هرگز ایمیل یا پیوست را باز نکنید مگر اینکه فرستنده را بشناسید و به آن اعتماد داشته باشید. اغلب اوقات، هکرها از نام یک دوست به عنوان فرستنده استفاده می کنند یا در قسمت موضوع از عبارت “Re:” برای فریب شما استفاده می کنند، بنابراین آدرس ایمیل واقعی را دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا آن را تشخیص می دهید یا خیر. اگر ایمیل را باز می کنید و هنوز مطمئن نیستید، حتی اگر از منبع قابل اعتماد باشد، باز هم بهتر است آن را حذف کنید.

هنگام بارگیری نرم افزار بسیار مراقب باشید. فقط برنامه ها، فیلم ها و موسیقی را از وب سایت ها یا خدمات مجاز بارگیری کنید.

استفاده از وای فای ناشناس

بسیاری از افراد با استفاده از Wi-Fi عمومی در کافه ها، رستوران ها یا فروشگاه ها متصل می شوند، اما این شبکه های نا امن می تواند تلفن، رایانه لوحی یا رایانه شما را مستعد ویروس ها کند. در عوض، برای اتصال به اینترنت از یک نقطه اتصال شخصی استفاده کنید. اگر Wi-Fi عمومی تنها گزینه شما است، از VPN برای محافظت بهتر از دستگاه و داده های خود استفاده کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  بررسی مشخصات Xbox Series X

سرانجام، خود را در مورد انواع تهدیدات موجود آموزش دهید و به دیگران نیز بیاموزید که همین کار را انجام دهند. به عنوان مثال، حدود 95 درصد از نوجوانان از اینترنت استفاده می کنند، اما 18 درصد می گویند که در مورد “رفتار خوب آنلاین” آموزش ندیده اند. با اختصاص دادن وقت برای صحبت با خانواده در مورد عادات ایمن آنلاین، می توانید خطر خراب شدن دستگاه ها را به شدت کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =