نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی مشخصات Xbox Series X

کمپانی مایکروسافت با معرفی xbox series x عنوان قوی‌ترین کنسول بازی نسل 9 و تمامی نسل‌ها را از آن خود کرد و تمام تلاش خود را کرد تا خاطرات تلخ چند سال ابتدایی نسل 8 و کنسول ایکس باکس وان که نسبت به رقیب اصلی خود PS ضعیف‌تر بود را از ذهن کاربران پاک کند xbox series .از نسل قبلی خود xbox one چهار برابر قوی‌تر می‌باشد.

مایکروسافت براى پردازنده مرکزى (cpu) این کنسول، از پردازنده 8 هسته‌اى با فرکانس 3.8 گیگاهرتز تعریف کرده که مدلى شخصى سازى شده RDNA 2 با قدرت 12 ترافلاینس هست. ایکس باکس سرى ایکس، 16 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 دارد که 10 گیگابایت آن پهناى حافظه GB/s 569 و 6 گیگابایت آن هم پهناى GB/s 336 دارد. گوى رقابت در دستان بازى‌هاى کامپیوتری مى‌چرخد، از مایکروسافت به سونى و بالعکس. بنابراین اطلاعاتتان را تجهیز کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های Xbox Series X

براى فضاى ذخیره‌سازى هم مایکروسافت روى ایکس باکس سرى ایکس، از یک ترابایت ssd شخصى سازى شده از نوع   NVME استفاده کرده که به کمک درگاه تعبیه شده، امکان استفاده از اکسپشن یک ترابایتى هم فراهم شده است. این کنسول همچنین این توانایى را نیز دارد تا از هاردهاى اکسترنال هم استفاده کند.

این کنسول با پشتیبانی از رزولوشن  4kو فریم ریت 120 فریم ‌برثانیه همچنین پشتیبانی از محتوای 8k HDR؛ تجربه‌ی متفاوت و لذت بخشی را برای کاربران ایجاد می‌کند. مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس قیمتی معادل500 دلار تعیین کرده که برابر با پلی استیشن 5 معمولی است. در حال حاضر در کشور ما قیمت این کنسول چیزی حدود 20 میلیون تومان می‌باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چراغ قرمز مرگ PS4

 Xbox Series X

طراحی  Xbox Series X

برخلاف سونی که کنسول نسل نهمی‌اش را با ظاهری فضایی و منحصربه‌فرد روانه‌ی بازار کرد، مایکروسافت زبان طراحی مینیمالیستی و ساده‌ای را برای ایکس باکس سری ایکس برگزید؛ مکعب‌‌مستطیلی به‌رنگ مشکی مات که تقریبا با دکوراسیون هر خانه‌ای هم‌خوانی دارد و به‌سادگی بین سایر لوازم خانه محو می‌شود. با وزن ۴٫۴ کیلوگرمی و ابعاد ۳۰۱ × ۱۵۱ × ۱۵۱ میلی‌متری‌، ایکس باکس سری ایکس ۱۰۰ گرم از پلی استیشن ۵ سبک‌تر است و ۳۴٫۹ درصد فضای کمتری درمقایسه‌ با کنسول نسل نهمی سونی اشغال می‌کند.

طراحی ظاهری ایکس باکس سری ایکس

 Xbox Series X مایکروسافت را می‌توان در هر دو حالت افقی و عمودی استفاده کرد. متأسفانه در کنسول نسل نهمی مایکروسافت از درگاه USB Type-C خبری نیست؛ دستگاه در مجموع از سه درگاه USB 3.1 Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵ گیگابیت ‌بر ثانیه به‌‌همراه یک درگاه HDMI 2.1، یک درگاه اترنت گیگابیتی و یک درگاه اختصاصی برای کارت‌های حافظه‌ی یک ترابایتی بهره می‌گیرد. از سوی دیگر برخلاف ps5، ایکس باکس سری ایکس از اتصال Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی‌کند و صرفا با شبکه‌های Wi-Fi 5 سازگاری دارد.

 نمای جلویی Xbox Series X تنها کلید ایکس باکس (X)، کلید شناسایی کنترلر، کلید Eject دیسک، شکاف قرارگیری دیسک بازی و یک پورت USB 3.1 به‌چشم می‌خورد. زیر کنسول پایه‌ای با لبه‌های لاستیکی وجود دارد تا راه را برای ورود جریان هوا به داخل کنسول باز نگه دارد. در نمای پشتی، باقی پورت‌های USB 3.1 به‌همراه درگاه HDMI، اترنت، شکاف کارت حافظه‌، قفل کنزینگتون و ورودی برق قرار گرفته‌اند.

مشخصات بدنه ایکس باکس سری x

وجه بالایی مشبک ایکس باکس سری ایکس با سطح مقعر و ته‌مایه‌ای از رنگ سبز در بخش زیرینش، ظاهری منحصربه‌فرد و جذاب به دستگاه می‌بخشد. ترکیب سطح مقعر وجه بالایی کنسول و لایه‌ی سبز زیر آن، از فواصل دور، دایره‌‌ای به‌رنگ سبز را به‌نمایش می‌گذارد؛ اما هرچه به دستگاه نزدیک می‌شوید، این دایره رفته‌رفته وسیع‌تر می‌شود و در نهایت کل وجه بالایی را می‌پوشاند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  سوکت شارژ تبلت

کنترلر Xbox X

کنترلر این کنسول نسبت به نسل های قبل  تغییر چندانی نکرده و اضافه‌شدن بافت ریزی روی تریگرها و بخش زیرین، D-pad  چندجهته، کلید اختصاصی برای اشتراک‌گذاری محتوا و درگاه USB Type-C از جمله‌ی مهم‌ترین تفاوت‌های کنترلر جدید با نسل گذشته است.

با ابعاد ۶۱ × ۱۰۲ × ۱۵۳ میلی‌متری، وزن ۲۸۷ گرمی (به‌ همراه باتری) و بافت ریز موجود در بخش زیرین، کنترلر به‌خوبی در دست می‌نشیند. این بافت ریز روی سطح تریگرها نیز وجود دارد که از لیز خوردن انگشت به‌خصوص هنگام تعریق دست، جلوگیری می‌کند.

کنترلر جدید ایکس باکس نیز انرژی موردنیاز خود را از 2 باتری AA تأمین می‌کنند و از باتری داخلی با قابلیت شارژ خبری نیست. این کنترلر همانند گذشته از پروتکل بی‌سیم Xbox برای اتصال به کنسول بهره می‌گیرد؛ اما اکنون اتصال به سایر دستگاه‌ها از طریق Bluetooth Low-Energy انجام می‌شود که به‌خودی خود می‌تواند بر شارژدهی کنترلر بیافزاید؛ به‌گفته‌ی مایکروسافت کنترلر جدید تا ۴۰ ساعت می‌تواند کاربر را همراهی کند.

 Xbox Series X

مشخصات سخت‌افزاری xbox series x

بسیاری از کاربران هنگام خرید ایکس باکس سری X اطلاعات کاملی درباره مشخصات ظاهری و فنی آن ندارند. به همین دلیل در این بخش سعی می کنیم بخشی از مشخصات سخت افزاری ایکس باکس‌های سری X را به شما معرفی کنیم تا با دانستن این نکات انتخاب عاقلانه تری داشته باشید.

پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس 3.8 GHz

پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی‌شده RDNA 2 با قدرت ۱۲ ترافلاپس و ۵۲ واحد محاسباتی (CU)  با فرکانس 1.825 GHz

  • اندازه تراشه: ۳۶۰.۴۵ میلی‌متر مربع
  • پروسه ساخت: ۷ نانومتری بهبود‌یافته
  • حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با باس 320mb
  • پهنای حافظه: ۱۰ گیگابایت با پهنای ۵۶۰ GB/s و ۱۰ گیگابایت با پهنای ۳۳۶ GB/s
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی: ۱ ترایابت اس‌اس‌دی NVME شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا: اکسپشن کارت ۱ ترابایتی
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB 3.2
  • درایو نوری: درایور بلوری 4K UHD
این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه اتصال Blu-ray DVD Player به تلویزیون بدون اتصال HDMI

در این مقاله سعی کردیم مشخصات ظاهری و فنی ایکس باکس سری X را به شما معرفی کنیم. با توجه به موارد گفته شده در این مطلب به نظر شما خرید ایکس باکس سری X مقرون به صرفه می‌باشد یا خیر؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

آیا می دانید: روش های خنک کردن ایکس باکس سری ایکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »