نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم صدا تلویزیون

تأخیر صدا را در تلویزیون ایکس ویژن یا نوار صوت خود تنظیم کنید

بیایید با بدیهی شروع کنیم: بسیاری از تلویزیون ها و نوارهای صوتی دارای تنظیمات (تأخیر صوتی) یا (همگام سازی) هستند که هدف آنها پخش همزمان این دو است. این را در تنظیمات صوتی تلویزیون ایکس ویژن و/یا نوار صوتی خود خواهید یافت، و اگر خوش شانس باشید، تنظیم چند درجه آن ممکن است مشکل را برطرف کند.

خرابی نوارهای صوتی

متأسفانه، بسیاری از تلویزیون ها و نوارهای صوتی فقط به شما امکان می دهند آن را در یک جهت تنظیم کنید: تأخیر صدا. اما اگر صدا و ویدئوی شما به دلیل عدم وجود صدا در پشت ویدئو هماهنگ نیست – به عنوان مثال. در حال حاضر به تأخیر افتاده است – به تعبیر دیگر به تعویق انداختن آن کمکی نمی کند. در حالت ایده آل، تلویزیون یا نوار صوتی شما تأخیر منفی ایجاد می کند و صدا را چند میلی ثانیه زودتر (یا فیلم را چند میلی ثانیه بعد) ارسال می کند.

بسیاری از دستگاه هایی که آزمایش کرده ایم – از جمله تلویزیون ایکس ویژن امکان تنظیم در هر دو جهت را ندارند، که این ویژگی را در برابر تأخیر صدا بی فایده می کند. اما به اعتبار آنها، Devantier به من می گوید ایکس ویژن در چند سال گذشته کارهای زیادی در زمینه این مشکل انجام داده است و مدلهای 2020 اکنون این قابلیت را دارند که تاخیر خود را در هر دو جهت تنظیم کنند.

اگر خوش شانس هستید، جعبه پخش یا پخش کننده Blu-ray شما ممکن است ویژگی تنظیم صدا خود را داشته باشد. این در تجربه من کمتر رایج است، اما ارزش یکبار دقت کردن را دارد. اگر هیچ یک از این ویژگی های همگام سازی لب مشکل را حل نکرد، باید کمی خلاق تر عمل کنید تا تأخیر صدا را برطرف کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  جلوگیری از نوسان برق در تلویزیون

پردازش صدا و تصویر را خاموش کنید

تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن و نوار صوت خود را برای ویژگی هایی که به نحوی ویدئو و صدا را تغییر می دهند بررسی کنید. به طور خاص، از طریق منوی نوار صوتی خود تنظیمات اکولایزر، تنظیمات از پیش تعیین شده مانند حالت “فیلم” و “ورزش”، تقویت کننده های گفتگو و افزایش صدا یا ویژگی هایی مانند صدای فراگیر “مجازی سه بعدی” را مشاهده کنید. همه آنها را خاموش کنید، و باید متوجه شوید که تاخیر بسیار کمتر است، اگر برطرف نشود. همه این ویژگی ها نیاز به پردازش دستگاه شما دارند که چند میلی ثانیه زمان می برد.

فرمت صوتی تلویزیون ایکس ویژن خود را تغییر دهید

این مشکل همگام سازی لب بیشتر هنگام ارسال صدا از تلویزیون ایکس ویژن به نوار صوت با استفاده از HDMI ARC یا خروجی نوری رایج است. تلویزیون شما صدا را به نوار صوتی ارسال می کند، نوار صوتی یک دقیقه طول می کشد تا سیگنال را باز کند و پس از رسیدن فیلم مربوطه به کره چشم شما، آن را ارسال می کند.

با این حال، ممکن است تلویزیون ایکس ویژن شما بتواند این فرآیند باز کردن صدا را انجام دهد – بار را از نوار صوتی خود حذف کرده و به این دو اجازه می دهد تا همزمان باشند. در تنظیمات صوتی تلویزیون، ببینید آیا می توانید فرمت صدا را به جای Dolby Digital، bitstream یا passthrough به PCM تغییر دهید. من متوجه شده ام که این تأخیر صدا را در تمام تلویزیون های من برطرف کرده است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه رایج ترین مشکلات تلویزیون ایکس ویژن را برطرف کنیم

با این حال، این امر با معایب خاص خود همراه است. برخی از تلویزیون ها نمی توانند فرمت های خاصی را رمزگشایی کنند، مانند DTS یا Dolby Atmos، به این معنی که این ترفند در فیلم های رمزگذاری شده در آن ظروف کار نمی کند. همچنین ممکن است به این معنی باشد که صدای چند کانالی را از دست می دهید-اگر نوار صوتی شما فقط شامل دو بلندگو باشد، خوب است، اما اگر نوار صوتی 3.1 یا 5.1 دارید، صدای فراگیر خود را از دست خواهید داد، که این راه حل را به یک شروع کننده تبدیل می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 13 =