نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه رایج ترین مشکلات تلویزیون ایکس ویژن را برطرف کنیم

مشکلات تلویزیون ایکس ویژن کدام اند؟ در یک نگاه، تلویزیون ایکس ویژن ساده به نظر می رسد. با این حال، تلویزیون ایکس ویژن های مدرن دستگاه های پیچیده ای با طیف گسترده ای از ویژگی ها و تنظیمات هستند که می توانند مشکل ساز باشند.

این مقاله به شما آموزش می‌دهد که چگونه مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن را برطرف کنید. این راهنما به طور کلی به بسیاری از تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن اشاره دارد. تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است به این تنظیمات با نام دیگری اشاره کند. توصیه می کنیم راهنمای تلویزیون ایکس ویژن را برای مرجع در دسترس داشته باشید.

مشکلات تلویزیون ایکس ویژن
مشکلات تلویزیون ایکس ویژن

علت مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن

یک تلویزیون ایکس ویژن ممکن است به دلایل زیادی دچار اختلال شود یا به نظر می رسد که دچار مشکل می شود، اما ما می توانیم بیشتر مشکلات را در چند دسته قرار دهیم.

  • روشنایی: تلویزیون ایکس ویژن خیلی تاریک است.
  • رنگ: رنگ تلویزیون ایکس ویژن جذاب نیست.
  • نسبت تصویر: تصویر تلویزیون ایکس ویژن له شده یا کشیده به نظر می رسد.
  • حرکت: حرکت تلویزیون ایکس ویژن خیلی نرم است یا لکنت دارد.
  • نقص سخت افزاری: تلویزیون ایکس ویژن روشن نمی شود یا از نظر فیزیکی آسیب دیده است.

با تغییر تنظیمات تلویزیون ایکس ویژن می توانید چهار مشکل اول را برطرف کنید. با این حال، نقص سخت افزار و آسیب فیزیکی نیاز به تعمیر حرفه ای دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فناوری کوانتوم دات تلویزیون ایکس ویژن کافیست به مقاله « تلویزیون QD QLED معروف به کوانتوم دات چیست » مراجعه کنید.

مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن
مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را با تصویر تاریک تعمیر کنیم

تماشای تلویزیون ایکس ویژن با تصویر تاریک در بهترین حالت ممکن است دشوار باشد. ممکن است برای دیدن در یک اتاق روشن به اندازه کافی روشن نباشد یا در محتوای تاریک جزئیات را نشان ندهد. در اینجا نحوه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با تصویر تاریک آورده شده است.

  1. ویژگی های صرفه جویی در انرژی تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کنید. به دنبال Energy Star، Eco، Green یا موارد مشابه باشید. ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی، روشنایی تلویزیون ایکس ویژن را محدود می کند.
  2. اگر سنسور نور محیطی تلویزیون ایکس ویژن دارد، آن را خاموش کنید. حسگر نور محیط، روشنایی تلویزیون ایکس ویژن را بسته به میزان روشنایی اتاق محدود می کند.
  3. روشنایی تلویزیون ایکس ویژن را افزایش دهید. اکثر تلویزیون ایکس ویژن ها با تنظیم روشنایی پیش فرض بسیار کمتر از حداکثر روشنایی ممکن عرضه می شوند.
  4. مقدار کنتراست تلویزیون ایکس ویژن را در وسط محدوده تنظیمات موجود تغییر دهید.
  5. تنظیم گامای تلویزیون ایکس ویژن را تغییر دهید. تنظیمات گاما اغلب به صورت اعداد بیان می شوند. عدد کمتر تصویر روشن تری ارائه می دهد.
  6. تلویزیون ایکس ویژن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  طول عمر موتور یخچال
مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن
مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن

چگونه یک تلویزیون ایکس ویژن را با مشکلات رنگ برطرف کنیم

اکثر تلویزیون ایکس ویژن ها طیف گسترده ای از تنظیمات رنگ را ارائه می دهند که به طور قابل توجهی ظاهر تلویزیون ایکس ویژن را تغییر می دهد. تنظیم این تنظیمات ممکن است مشکلات رنگ غیرمعمول را برطرف کند و به شما کمک کند تلویزیون ایکس ویژن را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید.

حالت تصویر تلویزیون ایکس ویژن را تغییر دهید. اکثر تلویزیون ایکس ویژن ها این را به عنوان حالت تصویر یا حالت نمایش برچسب گذاری می کنند.

  1. بین حالت ها ورق بزنید تا ببینید آیا رنگ مورد پسند شماست.
  2. دمای رنگ تلویزیون ایکس ویژن را تغییر دهید. تنظیمات موجود را ورق بزنید تا دمای رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.
  3. وسعت رنگ تلویزیون ایکس ویژن را تغییر دهید. طیف موجود را ورق بزنید تا موردی را پیدا کنید که مورد پسند شما باشد.
  4. تلویزیون ایکس ویژن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

چگونه تلویزیون ایکس ویژن را با تصویر له شده یا کشیده تعمیر کنیم

تقریباً همه تلویزیون ایکس ویژن‌های مدرن دارای نسبت تصویر عریض 16:9 هستند و بیشتر محتواها با در نظر گرفتن این موضوع ساخته می‌شوند. با این حال، هنگام اتصال دستگاه‌هایی که برای نمایشگرهای قدیمی‌تر طراحی شده‌اند، ممکن است محتوای له شده یا کشیده را ببینید.

حالت نسبت تصویر تلویزیون ایکس ویژن را تغییر دهید. معمولاً باید محتوای فرمت شده برای یک تلویزیون ایکس ویژن 16:9 را در حالت تصویر عریض یا اندازه تصویر مشاهده کرد.

با این حال، اگر محتوای قدیمی‌تر 4:3 را مشاهده می‌کنید، به دنبال تنظیم نسبت تصویر 4:3 یا اندازه تصویر عادی باشید. محتوا را با نوارهای سیاه در دو طرف نمایش می دهد، که روش صحیحی برای مشاهده محتوای 4:3 در تلویزیون ایکس ویژن با صفحه عریض 16:9 است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آبخوردگی کنترل تلویزیون

نسبت تصویر دستگاه ورودی متصل به تلویزیون ایکس ویژن خود را تغییر دهید. پخش‌کننده‌های DVD، پخش‌کننده‌های بلو-ری، کنسول‌های بازی، استیک‌های استریم و سایر دستگاه‌های متصل به تلویزیون ایکس ویژن شما اغلب دارای تنظیمات نسبت تصویر هستند.

به طور پیش فرض باید تنظیمات مناسب برای تلویزیون ایکس ویژن شما باشد، اما در موارد نادر، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن
مشکلات رایج تلویزیون ایکس ویژن

چگونه یک تلویزیون ایکس ویژن را با مشکلات حرکت برطرف کنیم

یک تلویزیون ایکس ویژن مدرن محتوای مختلف را با نرخ فریم های مختلف نمایش می دهد و از یک پردازنده آنبورد برای صاف کردن حرکت استفاده می کند. با این حال، همه نتایج را دوست ندارند.

به طور کلی، اگر تصویر تلویزیون ایکس ویژن خیلی صاف به نظر می رسد، باید تنظیمات وضوح حرکت تلویزیون ایکس ویژن را خاموش کنید.

در صورت مشاهده هاله ها، بلوک ها یا مسائل دیگر در اطراف اجسام با حرکت سریع، تنظیمات وضوح حرکت کمتر تهاجمی را انتخاب کنید. اگر فکر می‌کنید تصویر دچار لکنت است یا نرخ فریم پایینی دارد، تنظیم وضوح حرکت را افزایش دهید.

چگونه تلویزیون ایکس ویژنی را که روشن نمی شود تعمیر کنیم

سعی کنید باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید و مطمئن شوید که تلویزیون ایکس ویژن به برق وصل است. در غیر این صورت، تلویزیون ایکس ویژنی که با فشار دادن دکمه پاور روشن نمی شود احتمالاً دارای نقص است که نیاز به تعمیر دارد.

نحوه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با صفحه نمایش ترک خورده یا آسیب های دیگر

تلویزیون ایکس ویژن با صفحه نمایش ترک خورده (یا آسیب فیزیکی دیگر) باید توسط یک متخصص تعمیر شود. مانند تلویزیون ایکس ویژن‌های CRT قدیمی، تلویزیون ایکس ویژن‌های صفحه تخت مدرن برای تعمیر آن توسط مالکان طراحی نشده‌اند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 مشکل رایج تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر صفحه نمایش ترک خورده اگر تحت گارانتی نباشد احتمالاً گران است. صفحه نمایش پرهزینه ترین جزء یک تلویزیون ایکس ویژن مدرن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »