نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن صفحه تلویزیون

مشکلات و راه حل های رایج تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن یکی از محبوب ترین و مطمئن ترین تلویزیون های موجود در بازار است. با توجه به محبوبیت این نام تجاری، احتمال مشکلات در عملکرد آن کمتر است. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، با استفاده طولانی مدت، می توانید مشکلات عملکردی را در تلویزیون LED خود مشاهده کنید. این مقاله به شما در مورد سناریوهای مختلف که ممکن است در آن با مشکلی روبرو شوید، همراه با علت و راه حل آن، مختصری توضیح می دهد..

صفحه تلویزیون ایکس ویژن LED خاموش می شود

این یکی از مشکلات متداول در تلویزیون LED ایکس ویژن شما است. در این حالت، متوجه خواهید شد که دستگاه به تنهایی روشن و خاموش می شود. پس از آن یک اعلان ظاهر می شود با چراغ سبز رنگ که برای چند ثانیه روی صفحه چشمک می زند. این فضا را دردسرساز می کند. این مشکل بیشتر دیده می شود و اغلب در تلویزیون مشاهده می شود که روزهاست از آن استفاده می شود.

علت: این مشکل به طور کلی توسط مولفه ای در سیستم تلویزیونی که مسئول تامین برق تلویزیون است، ایجاد می شود. هنگامی که مشکلات در واحد شروع می شود، به دلیل کاهش قدرت ورودی، ناگهان می تواند کار خود را متوقف کند.

یکی از دلایل اصلی خرابی این قطعه، خرابی خازن های موجود بر روی تخته است. این به شکل برآمدگی یا نشتی در خازن دیده می شود.

راه حل: این وضعیت بدون کمک یک تکنسین واجد شرایط که دارای مهارتهای لحیم کاری قابل توجه است، قابل تعمیر نیست.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل هنگ کردن کامپیوتر

تلویزیون LED ایکس ویژن کاهش یافته یا خروجی صدا ندارد

این مشکل دیگر تلویزیون LED ایکس ویژن است که به دلیل خرابی فیوزها اتفاق می افتد.

علت: عملکرد نادرست فیوزها باعث می شود دستگاه صداهای بازشو تولید کند. صفحه تلویزیون سیاه می شود و تجربه تماشای تلویزیون شما مختل می شود.

راه حل: برای حل این مشکل، ابتدا باید تلویزیون خود را از برق AC جدا کنید. پس از انجام این کار، دکمه پاور تلویزیون را حدود ده ثانیه فشار دهید. پس از یک دقیقه، سعی کنید تلویزیون خود را به منبع تغذیه AC وصل کنید. دوباره روی دکمه روشن / خاموش کلیک کنید و با اتصال بلندگوهای خارجی به تلویزیون در پورت های مناسب، سطح صدا را بررسی کنید.

اگر متوجه شدید که بلندگوهای خارجی به درستی کار می کنند، این بدان معناست که در بلندگوهای داخلی تلویزیون مشکلی وجود دارد. از طرف دیگر، اگر بلندگوهای خارجی کار نکنند، نشان می دهد که “IC صوتی” مسئول عملکرد بلندگوهای داخلی خراب شده است. در هر دو مورد، شما باید قطعه خراب را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.

تلویزیون ایکس ویژن عدم اتصال Wi-Fi

یکی دیگر از مسائل مهمی که در عملکرد تلویزیون ایکس ویژن مشاهده می شود این است که تلویزیون نمی تواند به تنهایی چند تنظیمات مانند (Wi-Fi) را پیکربندی کند. بنابراین، اگر می خواهید از طریق Wi-Fi به اینترنت دسترسی داشته باشید، ممکن است کار نکند.

علت: ممکن است مشکلی در تلویزیون یا روتر تلویزیون وجود داشته باشد. اگر متوجه شدید که تلویزیون شما قادر به برقراری ارتباط نیست، این احتمال وجود دارد که خطا در روتر باشد. برای رسیدن به علت مناسب نیاز است که از طرف خود کمی عیب یابی کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  راهنمای گام به گام تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن

راه حل: توصیه می شود نرم افزار روتر را به روز کنید. اگر بروزرسانی رخ نداد، باید آن را ریست کنید. یکی دیگر از مواردی که می توانید انجام دهید این است که “توسعه دهنده های Wi-Fi” را دریافت کنید و ببینید آیا تلویزیون شما می تواند به اینترنت متصل شود یا خیر. اگر قدرت سیگنال Wi-Fi مشکلی ایجاد نمی کند، پس شما نیاز دارید که روی “آداپتور Wi-Fi” جدیدی برای تلویزیون خود سرمایه گذاری کنید.

نمایشگر LED خطوط افقی روی صفحه

یکی دیگر از مواردی که اغلب در تلویزیون LED ایکس ویژن گزارش می شود، ظاهر خطوط افقی است که از قسمت بالای صفحه تلویزیون شروع شده و به طور مداوم به پایین ختم می شود. نه تنها دستگاهی که با این خطوط پر شده است جذاب نیست، بلکه باعث تحریک نیز می شود.

علت: علت این مشکل سطح پایین قدرت سیگنال است که تلویزیون شما از جعبه تنظیم دریافت می کند.

راه حل: یکی از بهترین راه ها برای برطرف کردن این مشکل این است که به یک کابل جعبه مانند یک جعبه تنظیم بالا با وضوح بالا بروید که قدرت ورودی بالاتری را برای سیگنال های بسیار کارآمد ارائه می دهد.

نتیجه: اینها برخی از مشکلات رایج بودند که می توانند تجربه تماشای تلویزیون شما را مختل کنند. با این اطلاعات، می توانید از علت مشکل آگاهی پیدا کنید. اگرچه برخی از مسائل جزئی هستند و می توان به تنهایی حل کرد، اما برای همه مسائل پیچیده، کمک یک تکنسین مجاز راه مناسب برای مقابله با آنها خواهد بود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن هوشمند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =