نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی های رایج ایکس باکس

خرابی های رایج ایکس باکس ایکس ویژن

مشکلات رایج کنسول بازی XBOX 360 در بین کاربران گاهی مشترک اند و گاهی کاملا متفاوت. در این نوشته به مشکلات و خطاهایی هایی اشاره می کنیم که ممکن است در هنگام اجرای بازی ها در کنسول ایکس باکس XBOX 360 با آنها روبه رو شوید. کنسول بازی XBOX 360 یکی از بهترین، موفق‌ترین و خاطره ‌انگیزترین کنسول ‌های صنعت بازی ‌های رایانه‌ای ‌است. ایکس ‌باکس۳۶۰ کنسولی است که در کنار همه قابلیت‌ هایش، مشکلات عجیب و غریب فراوانی نیز با خود به همراه دارد. گاهی در کنسول بازی XBOX 360 پس از مدتی، ناگهان حلقه سبز کنسول به رنگ قرمز در می آید، سه چراغ قرمز روشن می شود و اصطلاحا دستگاه‌ سه چراغه می شود. البته مشکل سه چراغه شدن، مخصوص نسخه‌های ابتدایی و نسخه‌های آرکید این دستگاه بود و تقریبا هیچکدام از دستگاه‌های جدید با این مشکل روبه‌رو نیستند. برای رفع هر کدام از مشکلاتی که در ادامه اشاره می کنیم، باید بررسی های دقیقی انجام شود و بر اساس ایراد موجود مسیر تعمیر انتخاب و اجرا شود. مشکلات رایج کنسول بازی XBOX 360 می توانند ریشه نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشند که تنها با بررسی دقیق قابل حل خواهند بود.

کنترلر‌های از راه دور ایکس‌باکس وان (Xbox One) واقعا زیبا و عالی طراحی شده‌اند، اما بازممکن است که در حین بازی به یک باره به یکباره قطع شوند. خبر خوب این است که دراین مطلب به مشکلاتی و چگونگی رفع آن‌ها پرداخته می‌شود. مشکلاتی که بیشترین گزارش‌هارا داشته‌اند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش حذف بازی و برنامه ps4

اما قبل از شروع، باید چند سوال را ازخودتان بپرسید و به دنبال حل کردن آن‌ها برویم. سوالاتی مانند:

  • آیا کنترلر را از محدوده خود دور کرده‌ایم؟
  • آیا کنترلر بیشتر از ۱۵ دقیقه غیرفعال بوده است؟
  • آیا سعی کردید که بیش از ۸ کنترلر را وصل کنید؟
  • آیا باتری‌ها ضعیف شده‌اند؟
  • آیا میکروفون و یا هدست به کنترلر وصل کرده‌اید؟
  • ممکن است دستگاه وایلرس دیگری مداخله کرده باشد؟
  • آیا کنترلر را به یک کنسول متفاوت دیگر وصل کرده‌اید؟
  • آیا کنترلر نیاز به تنظیمات مجدد دارد؟
  • آیا کنترلر‌ نیاز به بروز شدن دارد؟

مشکلات رایج کنسول بازی XBOX 360 کدام اند؟

  • سی دی رام کار نمی کند و دستگاه بازی را نمی خواند یا اینکه بازی های جدید را اجرا نمی کند و یا بازی را به سختی اجرا می کند
  • کنسول بازی XBOX 360 در هنگام اجرای بازی هنگ می کند و فن صدا می دهد
  • کنسول بازی XBOX 360 روشن می شود، اما تصویر ندارد
  • کنسول بازی XBOX 360 روشن نمی شود
  • کنسول بازی XBOX 360 بعد از مدتی خاموش می شود
  • با روشن کردن دستگاه، XBOX چشمک می زند و روشن نمی شود
  • کنسول بازی XBOX 360 مشکل نرم افزاری و خرابی هارد دارد
  • کنسول بازی XBOX 360 درایو خراب دارد و سی دی را نمی خواند
  • کنسول بازی XBOX 360 نیاز به تعویض کامل درایو دارد
  • کنسول بازی XBOX 360 باید آپدیت شود
  • کینکت کنسول بازی XBOX 360 شکسته است
  • کنترلر خارج از محدوده

همانطور که می‌دانید کنترلر‌های ایکس‌باکسوان بی‌سیم هستند و همین باعث ایجاد محدودیتی از جمله خارج شدن از محدوده آنتن‌دهی می‌شود. حداکثر فاصله‌ پوشش کنترلر ایکس‌باکس وان ۱۹ فوت (۵٫۷ متر) است، اما وجوداشیا مانند دیوار، بین کنسول و کنترلر می‌تواند این محدوده را به شدت کاهش دهد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل عدم شناسایی دیسک توسط ایکس باکس

راه رفع مشکل :اگر شما نزدیک به کنسول نبودید و کنترلربه صورت غیرمنتظره‌ای قطع شد، فقط سعی کنید به کنسول نزدیک‌تر شوید و اتصال رادوباره برقرار کنید. اگر مجدد در فاصله نه چندان دور ارتباط خود را از دست دادید،سعی کنید اشیایی که بین کنترلر شما و ایکس‌باکس قرار دارد را کم و یا حذف کنید.

عدم فعالیت کنترلر

مشکل:  به منظور جلوگیری از تخریب و کوتاه شدن عمرباتری، کنترلر‌های ایکس‌باکس وان در صورتی که ۱۵ دقیقه از آن‌ها استفاده نشود بهصورت اتوماتیک وارد عالت عدم فعالیت می‌شوند.

رفع مشکل: دکمه Xbox را فشار دهید تا دوباره وصل و همگام سازیشود. برای جلوگیری از این اتفاق، هر چند دقیقه یکبار به کنترلرتان سر بزنید و یکیاز دکمه‌های آن و یا حداقل یکی از آنالوگ‌های آن را بالا و پایین کنید.

نکته: جلوگیری از خاموش شدن دسته تنها باعث می‌شودکه عمر باتری کنترلر‌ شما کوتاه شود. پس تا حدممکن از انجام چنین کاری دست بکشید.چگونه مشکلات رایج کنسول بازی XBOX 360 را حل کنیم؟

برای رفع هر یک از مشکلاتی که شرح شان در بالا گذشت، ابتدا باید بررسی های دقیقی انجام شود و بعد مسیر تعمیر انتخاب و اجرا شود. بدیهی است که علت هر یک از اختلالات بالا از دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری خارج نیست. گاهی مشکل خیلی ساده تر از این حرف هاست. مثلا برای زمانی که سی دی در دستگاه شناخته نمی شود، ساده ترین کار این است که سی دی را کاملا تمیز و پاک کنید و در دستگاه قرار دهید. کمترین آلودگی روی سی دی ها ارور disk not recognized  را می دهد. خرابی هارد و پر بودن ظرفیت آن نیز مشکلات را به شکل دیگری نشان می دهد. در هر صورت باید مشکلات رایج کنسول بازی XBOX 360 به دقت بررسی شود و سپس تعمیر انجام شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش های رفع مشکل هنگ کردن تبلت هوشمند

1 دیدگاه دربارهٔ «خرابی های رایج ایکس باکس»

  1. سلام ایکس باکس وان من رو وقتی روشن می کنم برفک های سبز داره دو شاخش رو هم عوض کردم و باز هم همون جوریه لطفا من رو راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »