نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت داغ شدن پردازنده کامپیوتر

داغ شدن پردازنده کامپیوتر. پردازنده‌های کامپیوتر برای کار در دمای بالا طراحی شده‌اند و کاملا طبیعی است که یک CPU گرم شود و در واقع بسیار گرم شود. در واقع، دمای بیش از 200 درجه فارنهایت اغلب قابل قبول است. CPU یک کامپیوتر به این صورت کار می‌کند که سیگنال‌های الکتریکی را از طریق ترانزیستورهای میکروسکوپی آن عبور می‌دهد یا با مسدود کردن آنها.

همانطور که الکتریسیته از CPU عبور می کند یا داخل آن مسدود می شود، به انرژی گرمایی تبدیل می شود. در حالی که یک پردازنده در یک ایستگاه کاری با عملکرد بالا ممکن است به دلیل استفاده زیاد داغ کار کند، یک پردازنده در یک کامپیوتر معمولی که بیش از حد گرم می شود تقریباً همیشه نشانه ای از نقص سیستم است.

داغ شدن پردازنده کامپیوتر

بارهای سنگین در داغ شدن پردازنده کامپیوتر

دمای یک CPU با مقدار برقی که از آن عبور می کند نسبت مستقیم دارد. در رایانه‌ای که کارهای صفحه‌گسترده، پردازش کلمه و ایمیل معمولی را انجام می‌دهد، CPU معمولاً در بیشتر مواقع غیرفعال است و اغلب بسیار سرد کار می‌کند. با این حال، اگر از رایانه برای اجرای مدل‌های مالی پیچیده یا ایجاد رندرهای سه بعدی و پیاده‌سازی از نقشه‌های معماری ترسیم شده در نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه استفاده می‌کنید، این کارها از نظر محاسباتی بسیار فشرده‌تر هستند و باعث می‌شوند که CPU بیشتر شود.

فعال و برای گرم شدن یک CPU با عملکرد مناسب که در تنظیمات توصیه شده توسط کارخانه اجرا می شود و سیستم خنک کننده ای که به درستی کار می کند، نباید بیش از حد گرم شود، حتی در زیر بارهای سنگین. با این حال، اگر CPU خود را اورکلاک کنید، معمولاً گرمای بیشتری تولید می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  بوی سوختگی تلویزیون

مسائل مربوط به جریان هوا

برای انتقال گرما از CPU به خارج از کیس کامپیوتر، چندین جزء خنک کننده با هم کار می کنند. صرف نظر از اینکه سیستم خنک کننده کامپیوتر شما چگونه پیکربندی شده است، اگر هوا نتواند جریان داشته باشد، کار نخواهد کرد. اگر CPU بیش از حد گرم می شود، از مقداری هوای فشرده برای دمیدن کیس و ورودی ها و درگاه های اگزوز آن استفاده کنید. این باید گرد و غباری را که مسیرهای جریان هوا را مسدود کرده است، از بین ببرد.

خرابی کولر CPU

اکثر CPU ها توسط یک مجموعه خنک کننده بزرگ که از سه جزء تشکیل شده است – یک فن، یک هیت سینک و یک لایه نازک رسانای حرارتی که به انتقال گرما از CPU به هیت سینک و فن کمک می کند، پوشیده شده اند. اگر CPU شما در حال گرم شدن است و کیس گرد و غباری ندارد، بررسی کنید که آیا فن خنک کننده آن می چرخد ​​یا خیر و اگر اینطور نیست، فن را تعویض کنید. گزینه دیگر این است که خنک کننده CPU را مجدداً وصل کنید یا یک دستگاه حرفه ای وصل کنید و نوار حرارتی یا گریس را مجدداً بمالید تا یک پوشش تازه داشته باشید.

خرابی خنک کننده سیستم

کیس کامپیوتر شما نیز باید حداقل دو فن داشته باشد – یک فن کیس و یک فن در منبع تغذیه. اگر یکی از این دو فن کار نمی کند، ممکن است خنک کننده CPU شما گرمای CPU شما را از بین ببرد، اما هوای داغ تخلیه شده CPU شما در جایی که CPU و سایر اجزا را پخته می کند، می نشیند. تعویض هر فن کیس معیوب باید مشکل را حل کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 مشکل رایج تلویزیون ایکس ویژن

بررسی گرمای بیش از حد کامپیوتر

رایانه ها اغلب دارای فن های متعددی هستند تا هوا را در داخل کیس به گردش درآورند و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنند. دمای پردازنده یا CPU کامپیوتر شما مهمترین نکته در تعیین اینکه آیا رایانه شما بیش از حد گرم شده است یا خیر. اگر یک CPU در معرض دمای بالا قرار گیرد، ممکن است آسیب دائمی به CPU و مادربرد شما وارد شود. بسیاری از کامپیوترها مجهز به دماسنج کیس یا سایر هشدارهای حرارتی داخلی هستند تا در صورت گرم شدن بیش از حد سیستم به شما هشدار دهند.

توجه به هشدارها

مراقب راه اندازی مجدد رایانه یا خطاهای صفحه آبی غیرقابل توضیح باشید. یک کامپیوتر اغلب در تلاش برای محافظت از پردازنده در حال گرم شدن بیش از حد خاموش می شود.

به صداهای هشدار از داخل جعبه رایانه خود گوش دهید. بسیاری از کامپیوترها دارای یک هشدار دمای داخلی هستند که یک بوق یا صدای اخطار را منتشر می کند تا شما را در مورد گرمای بیش از حد هشدار دهد.

توجه به صدای فن

به صدای فن CPU رایانه خود گوش دهید. هنگامی که رایانه بیش از حد گرم می شود، معمولاً فن برای مدت طولانی تری با شدت بیشتری می وزد تا جریان هوا را افزایش دهد و دما را کاهش دهد. به همین ترتیب، به صداهای بلند یا غیرعادی گوش دهید که ممکن است نشان دهنده از کار افتادن فن باشد.

اگر رایانه شما دماسنج داخلی ندارد، یک برنامه رایگان نظارت بر دمای CPU مانند SpeedFan، Core Temp یا CPU Thermometer را دانلود و نصب کنید. این برنامه ها دمای CPU شما را به صورت عددی نمایش می دهند. حداکثر دما بسته به نوع CPU متفاوت خواهد بود، اما معمولاً 50 تا 80 درجه سانتیگراد حداکثر دمایی است که رایانه شما باید به آن برسد. زمانی که کامپیوتر در حالت بیکار نشسته و برنامه ها را اجرا نمی کند، دما باید بسیار سردتر باشد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  پاکسازی کامپیوتر از ویروس به صورت رایگان

پیشنهاد مطالعه: بازنشانی تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »