نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

علت‌های ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی چیست و چطور می‌توان از ایجاد این خطوط جلوگیری کرد؟ این سوال برای افراد بسیار زیادی به وجود می‌آید و بسیاری از افراد با این مشکل روبه رو شده‌اند، اما توانایی حل آن را ندارند. خطوط افقی روی تلویزیون یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای تلویزیون‌ها پیش می‌آید و تنها راه حل کردن آن نیز مراجعه به تعمیرکار و یا تعویض قطعه‌ای در داخل تلویزیون است. البته در برخی موارد نیز مشکل از اتصالات است که شما به تنها می‌توانید آن را حل کنید؛ اما سعی کنید که به صورت خودسرانه به دیگر قطعات تلویزیون دست نزنید، زیرا ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کنید.

همانطور که می‌دانید قیمت تلویزیون با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است و می‌توان گفت که توان خرید این وسیله کاربردی کاهش پیدا کرده است. بنابراین سعی کنید که از تلویزیون خود به خوبی مراقبت کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دلایل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون LED آشنا شوید.

دلایل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون led

دلایل به وجود آمدن خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی زیاد هستند و در این اوضاع اقتصادی همه باید حواس خود را جمع کرده تا به تلویزیون آسیبی را وارد نشود. خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی می‌تواند به دلیل نوسانات برق، ضربه خوردن، استفاده نامناسب از تلویزیون، سوختن پیکسل‌ها و دیگر دلایل ایجاد شود که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن‌ها می‌دهیم.

ضربه خوردن

یکی از رایج‌ترین دلیلی که می‌تواند باعث ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی شود، ضربه خوردن تلویزیون است. ضربه خوردن اصلا برای تلویزیون خوب نیست و تلویزیون نیز در برابر ضربه بسیار حساس است. ضربه زدن به این دستگاه می‌تواند به قطعات و پیکسل‌های درون آن آسیب زیادی بزند.

در برخی موارد نیز دیده شده است که با ضربه خوردن تلویزیون به وسیله توپ، نقطه‌ای که به آن ضربه وارد شده به رنگ سیاه و یا سفید در آمده است. در برخی مواقع نیز خطوط افقی پراکنده در تلویزیون ایجاد شده که به مرور زمان تعداد آن‌ها بیشتر شده است. برای اینکه بتوانید این خرابی‌ها را از بین ببرید، باید صفحه یا اسکرین تلویزیون را به طور کلی تعویض کنید که باعث ایجاد هزینه زیادی برای شما می‌شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه رفع گیرکردن PS5 روی دکمه PS

نوسانات برق

نوسانات برق دیگر دلیل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی است. جالب است بدانید که در برخی مواقع نوسانات برق با وجود اینکه خازن و مقاومت در وسایل برقی شما وجود دارد، ممکن است به حدی زیاد باشد که از آن‌ها گذر کرده و به قطعات اصلی وسیله شما برسد. زمانی که نوسانات برق را در خانه خود مشاهده می‌کنید بهتر است که همه وسایل برقی را از برق بکشید تا مشکی برای آن‌ها پیش نیاید.

برای اینکه به طور کلی از نوسانان برق در امان بمانید بهتر است که از یک محافظ برای وسایل برقی خود استفاده کنید. استفاده از محافظ باعث می‌شود تا شما دیگر محتمل هزینه‌های جانبی نشوید. همچنین قطعات دیگر دستگاه شما نیز سالم می‌مانند و محافظت بالایی از برد تلویزیون انجام می‌شود.

آب خوردگی

یکی از رایج‌‌ترین دلایل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون LED آب خوردگی است. البته به طور کلی خیلی کم اتفاق می‌افتد که آب به داخل تلویزیون برود و اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال سوختن تلویزیون بسیار افزایش میابد. دلیل اصلی خرابی تلویزیون، رطوبت است؛ رطوبت باعث می‌شود تا قطعات تلویزیون به صورت جزئی اتصال کوتاه پیدا کنند و همین شرایط باعث سوختن قطعات مختلف الکترونیکی تلویزیون می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی بهتر است تا می‌توانید وسایل برقی مثل تلویزیون را از آب و رطوبت دور نگه دارید تا سالم بمانند و باعث ایجاد هزینه‌های اضافی نشده و وقت شما را تلف نکنند.

سوختن آی سی (IC)

احتمال سوختن یا خراب شدن آی سی در تلویزیون‌ها بسیار کم است و شاید به دلیل استفاده از نوع کم کیفیت توسط شرکت تولید کننده به این مشکل بر بخورید. آی سی وظیفه خروج تصاویر را بر عهده دارد و در صورتی که خراب شود ممکن است شما بر روی تلویزیون خود خطوط عمودی و یا افقی را مشاهده کنید. تعمیر این قطعه در تلویزیون بسیار دشوار است و در برخی از تلویزیون‌ها با یک دستگاه مخصوص انجام می‌شود که بسیار دقیق بوده و افراد زیادی این دستگاه را ندارند.

خرابی خازن و مقاومت

خازن و مقاومت در اکثر بردها و پنل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو قطعه کوچک وظیفه دارند تا برق را به صورت کنترل شده به دستگاه برسانند و از عبور برق با ولتاژ بالا جلوگیری کنند. در صورتی که از تلویزیون زیاد استفاده شود و یا نوسان برق زیاد باشد، این دو قطعه در خطر قرار می‌گیرند و ممکن است خراب شوند. همانطور که می‌دانید در هر برد یا پنل تعداد زیادی از این قطعات وجود دارد، اما باید بدانید که هر کدام از این قطعات طول عمر و حد استفاده خود را دارند. در صورتی که این قطعات خراب شوند ممکن است که برق به صورت آزاد وارد تلویزیون شده و باعث خرابی قطعات دیگر شود. از این رو پیشنهاد می‌شود که از یک محافظ برق استفاده کنید تا از نوسانات برق در امان بمانید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رایج ترین دلایل خرابی تلویزیون ایکس ویژن

استفاده نامناسب از تلویزیون

همه ما میدانیم استفاده بیش از حد از یک چیز می‌تواند باعث آسیب رساندن به آن شود. در تلویزیون نیز همین مسئله صدق می‌کند و استفاده زیاد از این دستگاه می‌تواند باعث بروز مشکل در قطعات این دستگاه و در نهایت ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی شود. حداکثر زمان استفاده از اکثر تلویزیون به مدت ۱۲ ساعت است. استفاده بیشتر از ۱۲ ساعت هم برای خود انسان و هم برای تلویزیون ضرر دارد و موجب داغ شدن قطعات مختلف آن می‌شود. در صورت بی توجهی به این مسئله امکان سوختن قطعات وجود دارد و ممکن است آسیب شدیدی به پنل اصلی تلویزیون شما وارد شود.

سوختن پیکسل‌ها

یکی دیگر از دلایل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی سوختن پیکسل‌ها است که معمولا زیاد اتفاق نمی‌افتد. سوختن پیکسل‌ها به دلیل استفاده نادرست از تلویزیون، نقص فنی و یا نوسانان برق اتفاق می‌افتند. در صورتی که این اتفاق برای تلویزیون پیش آمد، سعی کنید سریعا آن را تعمیر کنید، زیرا ممکن است که این خطوط بیشتر و بیشتر شود و در نهایت تمام صفحه تلویزیون شما را فر بگیرد. از این رو در صورت تعمیر نکردن آن باید هزینه بیشتری برای تعویض کامل صفحه ال‌ ای‌ دی پرداخت کنید.

طول عمر تلویزیون

هر تلویزیونی طول عمر مختص به خود را دارد و در صورت تمام شدن طول عمر ممکن است قطعات آن شروع به خراب شدن کنند. زمانی که طول عمر تلویزیون به اتمام می‌رسد، هزینه کردن برای درست کردن قطعات آن کار بیهوده‌ای است و با درست کردن یک قطعه ممکن است قطعه دیگر بعد از چند روز خراب شود. قطعات پنل، آی سی‌ها و خازن‌ها و دیگر قطعات، در صورت اتمام طول عمر تلویزیون خراب می‌شوند. از این رو پیشنهاد می‌شود که اقدام به خرید یک تلویزیون جدید کنید تا هزینه‌های بیشتر برای شما ایجاد نشود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دلایل خرابی لوازم الکترونیکی تلوزیون

اتصالات تلویزیون LED

همانطور که می‌دانید در تلویزیون‌های ال‌ ای‌ دی اتصالاتی وجود دارد که شل بودن یا خرابی آن‌ها ممکن است باعث ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی شود. از این رو باید سیم‌ها و اتصالات را به خوبی بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شویم تا آسیبی به تلویزیون وارد نکنیم. اگر اتصالات شل و یا خراب باشند، ممکن است که به قطعات تلویزیون آسیب وارد شود و برای شما هزینه‌های جانبی ایجاد کند.

برد تی کُن (T-Con)

بسیاری از افراد که با قطعات تلویزیون آشنایی ندارند، برد تی کن را با پنل اصلی اشتباه می‌گیرند. برد تی کن اگر به درستی کار نکند، ممکن است باعث ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی شود. احتمال افزایش این خطوط در تلویزیون به دلیل خراب بودن برد تی کن بسیار زیاد است و با عدم تعمیر آن ممکن است که شما تمام صفحه نمایش تلویزیون خود را از دست بدهید. در این برد سیم‌هایی وجود دارد که خراب بودن و یا شل بودن هر کدام از آن‌ها می‌تواند دلیل بر ایجاد خطوط بر روی تلویزیون باشد. اگر مشکل از شل بودن سیم‌ها باشد، می‌توانید با فشردن سیم‌ها در سر جایشان این مشکل را برطرف کنید. اما اگر مشکل از سیم‌ها باشد، کار شما سخت خواهد شد و باید آن را به یک تعمیرکار متخصص تعمیرات تلویزیون بسپارید.

تعمیر خطوط افقی روی تلویزیون ال ای دی

در این مطلب علت‌های ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال‌ ای‌ دی را برای شما خوانندگان گرامی توضیح دادیم. در این اوضاع اقتصادی بهتر است که بیشتر از قبل مراقب تلویزیون خود باشید، زیرا قیمت تلویزیون‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. در صورتی که برای تلویزیون شما مشکلی ایجاد شد، سریعا آن را نزد مرکز تعمیرات لوازم خانگی دیباپشتیبان ببرید تا از پیشرفت مشکل و ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. اگر سریعا به تعمیرکار مراجعه نکنید، ممکن است تلویزیون شما به طور کلی خراب شود و دیگر امکان تعمیر آن را نداشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 3 =