نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن

ایکس باکس/ از گذشته تا به امروز همیشه شاهد رقابت کنسول‌های بازی مخصوصا ایکس باکس و پلی استیشن بوده‌ایم. پس اگر قرار است تازه به دنیای بازی‌های کامپیوتری و دنیای دیجیتال وارد شوید باید اطلاعات کاملی درباره این دستگاه های هوشمند داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

هرکدام از این کنسول‌های بازی به نوبه خود عالی هستند و هر دو بازی‌های زیادی دارند که می‌توانید از بازی کردن با آن‌ها لذت ببرید. البته قدیمی‌تر بودن پلی استیشن نسبت به ایکس باکس، واقعیت شناخته شده‌ای است که تمامی گیمرها با آن آشنا هستند. کمپانی سونی از زمانی که کار خود را آغاز کرد یعنی از سال 1994 تاکنون و نزدیک به 2 دهه، توانسته است موفقیت‌های قابل‌توجهی را کسب کند.

اندکی درباره ایکس باکس

کمپانی مایکروسافت نیز در سال 2000 تأسیس شد و در این مدت توانسته است طرفداران زیادی را به‌سوی خود جذب کند. در طول این مدت، صدها میلیون کنسول بازی خانگی در سراسر جهان به فروش رسیده است اما با این‌ حال برخی ادعا می‌کنند Xbox با عرضه کنسول بازی Xbox 360 توانست به شهرت جهانی برسد.
طی این زمان نیز رقابت بین این 2 کمپانی نام‌آشنا به بالاترین حد خود رسید و به دلیل این‌که که هر دوی آن‌ها در حال حاضر سهم نسبتاً برابری در بازار جهانی دارند نمی‌توان به‌صورت قاطع مطرح کرد که کدام بر دیگری برتر دارد. به همین منظور در مقاله‌ای که پیش رویتان است ما نیز قصد داریم خلاصه‌ای از هر موردی را شرح دهیم که باید درباره کنسول بازی Xbox و کنسول با PlayStation بدانید تا بتوانید خرید مناسبی را تجربه کنید. همراه ما باشید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکلات تلویزیون های صفحه تخت ایکس ویژن

ایکس باکس

حقایقی درباره‌ ایکس باکس و پلی استیشن

ایکس باکس و پلی استیشن 2 نمونه از محبوب ترین کنسول‌های بازی خانگی موجود در بازار جهانی هستند. اولین PlayStation در سال 1994 عرضه شد که از زمان ورود به بازار تاکنون بیش از 102 میلیون دستگاه از آن در جهان به فروش رسیده است. این مقدار به مراتب بیشتر از فروش کنسول ایکس باکس است که مایکروسافت پس از عرضه در سال 2001 تنها توانست 24 میلیون دستگاه بفروشد.

پلی استیشن از تمام کنسول‌های بازی دیگر در تاریخ، فروش بیشتری داشته است؛ بنابراین می‌توان گفت که جزء بهترین کنسول‌های بازی خانگی نیز محسوب می‌شود. با وجود رقبای سرسختی مانند مایکروسافت و نینتندو، اما سونی به مسیر موفقیت خود ادامه داد؛ به این صورت که در بین سال‌های 2000 تا 2004، سونی توانست بیش از 100 میلیون کنسول بازی را در سراسر جهان به فروش برساند.

ایکس باکس 360 جزو اولین کنسول های بازی بود که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کرد تا گیم پلی بازی خود را به‌صورت آنلاین از طریق پلتفرم‌های Twitch و Ustream پخش کنند

تفاوت‌های پلی استیشن و ایکس باکس

PlayStation و Xbox هر دو کنسول بازی خانگی هستند که برای شما این امکان را فراهم می‌کنند تا بازی‌های ویدیویی را در تلویزیون اجرا کنید. همچنین با اتصال به اینترنت قادر به پخش برنامه‌هایی مانند Netflix و Hulu هستند. اما این واقعیت که هر 2 کنسول بازی هستند دلیل بر این نیست که شبیه به یکدیگرند چرا که ایکس‌ باکس و پلی ‌استیشن از زمان شروع به کارشان در عین داشتن رویکردهای مشابه، سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای متفاوتی را استفاده می‌کردند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  روش های جلوگیری از داغ شدن بیش از حد PS5

داشتن سرویس اشتراکی

بزرگ‌ترین تفاوت بین این کنسول‌ها بازی‌های انحصاری و سرویس اشتراکی هستند که هرکدام ارائه می‌دهند. برای مثال شما با هر کنسولی که در اختیار داشته باشید قادر به اجرای بازی‌های Call of Duty ،Madden ،Assassin’s Creed یا Resident Evil خواهید بود. اما ایکس باکس دارای بازی‌های انحصاری محبوبی مانند بازی Halo، بازی Gears، بازی Of War و بازی Forza است که شما نیز می‌توانید با خرید حق اشتراک سرویس Game Pass به‌صورت یک‌ماهه یا بیش‌تر به بیش از 600 بازی دسترسی داشته باشید.

وجود بازی های انحصاری

برای کنسول بازی پلی استیشن نیز بازی های انحصاری مانند بازی God of War و Naughty Dog مانند بازی Uncharted و بازی The Last of Us نیز وجود دارد. همچنین مانند سرویس Xbox Game Pass، با خرید اشتراک یک‌ماهه یا بیشتر از سرویس Plus PlayStation می‌توانید به بازی‌های بیش‌تری دسترسی داشته باشید. گفتنی است که سرویس گیم پس ایکس باکس توانسته است از محبوبیت بیشتری میان کاربران برخوردار شود.

در نتیجه شما نیز می‌توانید با بررسی لیست بازی‌های هر کنسول تصمیم بگیرید که کدام یک برایتان جذاب‌تر است.

از نظر لوازم جانبی هم باید بگوییم پلی استیشن مجهز به کنترلرهای دوال سنس، هدست اختصاصی با قابلیت سیستم پخش صوت فضایی به همراه تجربه شنیدن صدای سه بعدی، داک شارژ دسته، سیستم خنک کننده، پایه نگه دارنده و ایکس باکس دسته‌های بازی متنوع، هدست، ترکیب دوربین و کنترلر Kinect، پایه نگهدارنده و کارت حافظه جانبی را دارا است.

ایکس باکس یا پلی‌استیشن

کنسول مورد نظرتان را باید با توجه به اولویت‌هایتان پیدا کنید. به عنوان مثال برای کاربرانی که قیمت کنسول بازی برایشان مهم است، پیشنهاد می کنیم ایکس باکس تهیه کنند. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی تصمیم شما اثر داشته باشد طراحی کنسول‌ها و طراحی دسته‌ی آن‌ها از لحاظ راحتی و جایگاه دکمه‌هاست.
نکته بعدی که باید توجه داشته باشید سبک بازی موردعلاقه شماست. اگر گیمری در سبک اکشن شوتر و ریسینگ هستید کنسول های ایکس باکس بیشتر شما را راضی نگه می‌دارند؛ اما اگر به دنبال ماجراجویی و بازی‌هایی هستید که بتوانید ساعت‌ها در آن غرق شوید، بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن انتخاب بهتری خواهد بود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعمیرات کنسول ایکس‌باکس ایکس ویژن

آیا می دانید: نحوه عیب یابی رایج ترین مشکلات مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

نشت مایع از تلویزیون
مقالات سایت
نشت مایع از تلویزیون ایکس ویژن

علت نشت مایع از تلویزیون چیست؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن شما مایع نشت می کند؟ افشای اطلاعات می‌تواند بسیار نگران‌کننده و خسته‌کننده باشد، به‌خصوص زمانی

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »