نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای گام به گام تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن

تمیز کردن مانیتور. مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر از ذرات گرد و غبار انباشته شده، عطسه، ریختن آب و قهوه کثیف می شوند. این کثیفی ممکن است تأثیر ناچیزی بر روی مانیتور ایکس ویژن شما داشته باشد، اما ممکن است در مانیتور ایکس ویژن صفحه لمسی یک مشکل بزرگ باشد. کثیفی همچنین ممکن است برخی از قسمت ها را مسدود کند و در صورت ایجاد انبوه فن ها باعث ایجاد مشکل شود. ممکن است به سرعت متوجه ذرات کثیفی و گرد و غبار روی مانیتور ایکس ویژن نشوید، مگر اینکه صفحه نمایش سیاه باشد.

تمیز کردن مانیتور

نحوه تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن کامپیوترتان

بله، نحوه تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن کامپیوترتان اهمیت زیادی دارد (راهنمای ما برای نمایشگرهای CRT را ببینید). تمیز کردن منظم مانیتور ایکس ویژن ضروری است، اما در صورت انجام اشتباه، مانیتور ایکس ویژن را با مشکلات بیشتری مواجه می کند. اول از همه، موادی که برای تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن استفاده می کنید بیشترین اهمیت را دارند. برخی از مواد شیمیایی هنگام استفاده ممکن است پوشش های مانیتور ایکس ویژن را از بین ببرند.

همچنین، مواد ساینده ممکن است هنگام استفاده برای پاک کردن صفحه مانیتور ایکس ویژن باعث ایجاد خراش شوند. تلاشی که در حین نوشیدن قطعات ظریف مانند صفحه نمایش اعمال می کنید نیز اهمیت دارد. این قسمت ها را با دقت و با کمی تلاش پاک کنید. در غیر این صورت، ممکن است آنها را بشکنید.

تعمیرات حرفه‌ ای مانیتور 

نکاتی که قبل از تمیز کردن صفحه کامپیوتر

صفحه نمایش های کامپیوتر متفاوت است و بنابراین نیاز به روش های تمیز کردن متفاوتی دارد. برای ایمنی شما و مانیتور ایکس ویژن – به نگهداری مانیتور ایکس ویژن LED مراجعه کنید – چندین معیار وجود دارد که باید هنگام تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر در نظر بگیرید. در زیر لیستی از کارهایی که در حین تمیز کردن باید انجام دهید و چه کارهایی نباید انجام دهید آمده است.

باید های مهم هنگام تمیز کردن مانیتور

مطمئن شوید که موارد زیر را برای تمیز کردن ایمن و مناسب مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر انجام می دهید.

  • قبل از شروع تمیز کردن، حتما مانیتور ایکس ویژن را خاموش کنید. این عمل هنگام تمیز کردن با استفاده از هر شکل مایع ضروری است. خاموش نشدن مانیتور ایکس ویژن ممکن است منجر به برق گرفتگی شود که ممکن است به قطعات مانیتور ایکس ویژن آسیب برساند یا به شما آسیب برساند.
  • برای پاک کردن گرد و غبار از سطح نمایشگر مانیتور ایکس ویژن از یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید (به راهنمای تمیز کردن نمایشگرهای پلاسما مراجعه کنید). همچنین می توانید از گردگیر نرم استفاده کنید. این عمل برای جلوگیری از ایجاد خراش روی صفحه هنگام گردگیری بسیار مهم است. از استفاده از دستمال کاغذی یا هر ماده ساینده دیگری خودداری کنید.
  • فقط در صورت نیاز از آب مقطر استفاده کنید. برای پاک کردن صفحه نمایشگر از آب سخت و وسایل تمیز کننده معمولی خودداری کنید زیرا باعث آسیب دیدن صفحه نمایش می شود.
این مطلب توصیه شده برای شما :  عیب یابی XBOX360 و کد های خطای رایج ان

الگوی پاک کردن را رعایت کنید. باید از پهلو یا از بالا به پایین پاک کنید یا از الگوی Z پیروی کنید. پاک کردن با حرکت دایره ای ممکن است باعث ایجاد فشار ناهموار روی صفحه شود که ممکن است باعث آسیب دیدن صفحه شود.

نبایدهای مهم هنگام تمیز کردن مانیتور

شما باید به هر قیمتی از انجام اقدامات ذکر شده در زیر هنگام تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر خودداری کنید.

  • از آب زیاد استفاده نکنید. فقط در صورتی از آب مقطر در مقادیر کم استفاده کنید که پارچه میکروفیبر ذرات یا بقایای کثیفی باقی مانده باشد. مایع اضافی روی صفحه کامپیوتر ممکن است آن را به خطر بیندازد. همین امر در مورد هر مایع پاک کننده دیگری نیز صدق می کند.
  • از مصرف الکل بپرهیزید. مالیدن الکل لایه اولئوفوبیک مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر، به ویژه مانیتور ایکس ویژن صفحه لمسی را به خطر می اندازد.
  • هرگز حلال تمیز کننده را مستقیماً به مانیتور ایکس ویژن نزنید. در عوض، آن را روی یک پارچه میکروفیبر بمالید. استفاده مستقیم از حلال تمیز کننده ممکن است به اجزای مانیتور ایکس ویژن آسیب برساند.
  • گوشه های صفحه نمایشگر را با پارچه مرطوب یا دستمال کاغذی تمیز نکنید. پاک کردن رطوبت از گوشه های مانیتور ایکس ویژن ممکن است دشوار باشد و در صورت پاک نشدن به صفحه آسیب برساند.
  • مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر را با محلول های خورنده یا ساینده تمیز نکنید. محلول های خورنده یکپارچگی سطح صفحه نمایش را به خطر می اندازند، در حالی که مواد ساینده خراشیده می شوند و خراش ها و لکه هایی باقی می مانند.
  • هنگام گردگیری صفحه نمایشگر، فشار زیادی وارد نکنید. فشار زیاد ممکن است قسمت های ظریف مانیتور ایکس ویژن را بشکند.
این مطلب توصیه شده برای شما :  تنظیم صدا تلویزیون

مراحل گام به گام تمیز کردن صفحه کامپیوتر

برای تمیز کردن ایمن مانیتور ایکس ویژن کامپیوتر، از روش زیر استفاده کنید.

  1. مانیتور ایکس ویژن خود را خاموش کنید و آن را از منبع تغذیه جدا کنید. مانیتور ایکس ویژن خاموش به سرعت تمام گرد و غبار و آلودگی را نسبت به صفحه روشن نشان می دهد. همچنین هنگام خاموش بودن مانیتور ایکس ویژن کار کردن با مانیتور ایکس ویژن نسبت به زمانی که روشن است ایمن تر است. خاموش کردن مانیتور ایکس ویژن خطر برق گرفتگی را که ممکن است در اثر بارهای ساکن ایجاد شود، از بین می برد.
  2. قبل از شروع به تمیز کردن مانیتور ایکس ویژن به مانیتور ایکس ویژن زمان کافی بدهید تا خنک شود.
  3. از یک پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید تا گرد و غبار صفحه نمایش را از بین ببرید و تمام گرد و غبار و زباله ها را پاک کنید. ما این نوع پارچه را توصیه می کنیم زیرا به اندازه کافی نرم است تا هرگونه خط و خش را از بین ببرد. یک جایگزین برای پارچه میکروفیبر یک پارچه گرد و غبار خشک است. ممکن است لازم باشد جایگزین تمیز کردن مناسب را از طریق دفترچه راهنمای کاربر تأیید کنید. اسفنجی که با آب تصفیه شده یا مقطر خیس شده باشد نیز می تواند کار کند.
  4. هنگام پاک کردن صفحه، حداقل نیرویی وارد کنید. نیروی بیش از حد ممکن است صفحه را بشکند.

استفاده از مواد مناسب برای تمیز کردن

اگر بقایایی روی صفحه باقی ماند، آب مقطر را روی پارچه میکروفیبر بمالید. شما نباید آب مقطر را مستقیماً روی صفحه نمایش بگذارید زیرا ممکن است به آن آسیب برساند. همچنین مقدار کمی آب بمالید، به اندازه ای که پارچه را مرطوب کند. محلول‌های خورنده مانند استون، الکل، آمونیاک و محلول‌های صابونی ممکن است صفحه نمایشگر را در هنگام استفاده به خطر بیندازند، بنابراین باید از استفاده از آنها خودداری کنید.

  • اگر روی صفحه لکه هایی وجود دارد که با آب مقطر پاک نمی شوند، از محلول سرکه سفید و آب مقطر استفاده کنید. برای تهیه محلول پاک کننده از نسبت 1:1 استفاده کنید.
  • وقتی کار با صفحه نمایش تمام شد، به سمت فریم های بیرونی بروید. فریم‌ها از صفحه نمایش قوی‌تر هستند و می‌توانید با شدت بیشتری فشار دهید. با این حال، باید از همان پارچه میکروفیبر و محلول آب مقطر استفاده کنید تا کثیفی را از روی قاب بیرونی پاک کنید. قطعات دور از دسترس صفحه نمایش می توانند محلول های تمیز کننده غیر ساینده دیگری را نیز ارائه دهند. آب را مستقیماً روی بدنه اسپری نکنید زیرا ممکن است به صفحه نمایش پاشیده شود و در این فرآیند به آن آسیب برساند.
  • برای تمیز کردن دکمه ها، پایه، و با تمیز کردن پشت مانیتور ایکس ویژن خود را به پایان برسانید.
  • کابل های برق را از مانیتور ایکس ویژن جدا کرده و آنها را نیز تمیز کنید.
  • مانیتور ایکس ویژن را با یک پارچه خشک پاک کنید تا رطوبت آن خشک شود.
  • کابل های برق را وصل کنید و مانیتور ایکس ویژن را روشن کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  قطع شدن دائمی کنترلر PS4

پیشنهاد مطالعه: HDMI مانیتور ایکس ویژن چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =