نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی XBOX360 و کد های خطای رایج ان

عیب یابی Xbox 360

 

  • Xbox 360 روشن نمی شود

USB کوتاه است

پورت های USB در جلو (۲) و پشت (۱) کنسول را چک کنید. اگر پورت USB خمیده بوده و دارای مدار کوتاهی است در اینصورت Xbox رشن نمی شود.

 

منبع برق خراب

اگر دستگاه به درستی متصل است، اما منبع برق داغ است، تمام اتصالات را قطع کرده و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا خنک شوند. درصورت وجود مشکل پس از خنک شدن منبع برق، منبع برق باید تعویض شود.

 

برد ماژول RF خراب

اگر منبع برق خوب است پس مشکل می تواند از برد ماژول RF باشد. در صورت صدمه دیدن این برد، باید تعویض شود.

 

مادربرد خراب

اگر مشکل پس از بررسی مراحل بالا همچنان وجود داشت، احتمالا مادربرد خراب است. اتصالات لحیم روی مادربرد ممکن است ترک خورده باشند. در اینصورت، اتصالات را مجددا لحیم کنید.

 

  • درایو دیسک باز/ بسته نمی شود

وجود آلاینده در درایو دیسک

اگر سینی داریو دیسک چسبیده شده است و باز و بسته نخواهد شد، پس دیسک را بصورت دستی در بیاورید. لینک مربوط به دستورات را برای برداشتن صفحه دنبال نموده و درایو را بصورت دستی خارج کنید. هر گونه موانع را برداشته، و کنسول را وصل کنید. اگر دکمه خروج هنوز کار نمی کند، درایو دیسک باید تعویض شود.

 

  • Xbox 360 دیسک را نمی خواند

ترک خوردگی دیسک

دیسک هایی که به شدت ترک خورده اند توسط کنسول خوانده نمی شوند. دیسک ترک خورده در درایو را تمیز کنید. اگر Xbox 360 دیسک را بدون مشکل اجرا می کند، پس دیسک های ترک خورده مشکل دارند.

 

لنزهای کثیف لیزر

اگر مشکل ناشی از دیسک ترک خورده باشد، گرد و غبار ممکن است روی لنزهای درایو نوری وچود داشته باشد. درایو نوری را از کنسول برداشته و تمیز کنید.

 

درایو نوری خراب

اگر Xbox 360 دیسک ها را پس از تمیز کردن درایو نوری نمی خواند، پس رایو نوری احتمالا خراب است. درایو DVD معیوب را تعویض کنید.

 

دیتای بازی ذخیره نمی شود

Xbox 360 بازی را ذخیره نمی کند

 

سخت دیسک خراب

اگر Xbox 360 دیتای بازی را ذخیره نمی کند، سخت دیسک احتملا صدمه دیده است. سخت دیسک را به درستی متصل کنید، و مطمئن شوید تا فضای کافی برای ذخیره داشته باشد و سپس مجددا ذخیره کنید. اگر مشکل همچنان باقی بود، سخت دیسک باید تعویض شود.

 

چراغ های خطای قرمز

تشخیص قطعه خراب Xbox 360 بستگی به این دارد که چند تا از چراغ های قرمز اطراف دکمه پاور چشمک می زنند.

 

یک چراغ قرمز

اگر چراغ قرمز در سمت راست پایین بر روی Xbox 360 چشمک می زند، کنسول دارای خطای سخت افزاری است. کنسول هنوز روشن است، و باید کد خطا را در صفحه اتصال نشان دهد. کد با E شروع و با دو رقم شروع می شود. برخی از رایج ترین کدهای خطا را می توان در این صفحه پیدا کرد، اما اطلاعات دقیق در پایگاه داده کد خطا کارشناسان Xbox وجود دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی

 

دو چراغ قرمز

زمانی که دو چراغ چپ در کنسول به حالت قرمز چشمک زن هستند، یک قطعه بیش از حد گرم شده است. احتمالا فن با صدای بلند کار می کند، کنسول را خاموش نموده و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید تا خنک شود. برای جلوگیری از این اتفاق در آینده، Xbox 360 را در منطقه تهویه خوب و بدون هیترها یا سایر لوازم گرمایی قرار دهید.

 

۳ چراغ قرمز (حلقه قرمز)

حلقه قرمز زمانی روی می دهد که گوشه راست و بالای حلقه چراغ به حالت چشمک زدن قرمز باشد. عملکرد نادرست سخت افزار بر یک یا چند قطعه تاثیر می گذارد. پیام خطا مستقیما ظاهر نشده، هرچند کنسل روشن نیست اما کد خطای ثانویه از Xbox ظاهر می شود.

خطاهای ۳ چراغ در کنسول با گرمای بیش از حد مرتبط هستند. رایج ترین مشکل مربوط به اتصال لحیم سرد یا ترک خورده در زیر GPU روی مادربرد است. نقص طراحی سینک حرارتی باعث شده تا مادربرد اطراف چیپ پیچیده شود که منجر به اتصال ضعیف چیپ می شود. چندین مورد برای PROD وجود دارد که شامل تعویض گیره x پرفشار، نقص اتصال لحیم GPU، و تعویض سینک حرارتی در مدل های قدیمی می باشد.

برای حفظ Xbox 360 در برابر PROD، دستگاه را در محل تهویه دار قرار داده و مطمئن شوید که دریچه های خنک کننده مسدود نباشند. اگر Xbox بیش از حد گرم شد، دستگاه را خاموش نموده و قبل از ادامه بازی اجازه دهید تا حداقل ۱ ساعت خنک شود. بطور متناوب، از فن خارجی برای جریان هوا در دستگاه استفاده کنید.

 

۴ چراغ قرمز

اگر ۴ چراغ قرمز چشمک می زند، کابل A/V Xbox 360 متصل نیست. کابل را به کنسول یا نمایشگر مجددا متصل کنید.

 

کدهای خطای رایج

بعضی از اطلاعات زیر از تلاشهای کلی کاربران Xbox بدست آمده اند. اطلاعات شامل تشخیص و تعمیر کدهای خطا می باشد.

E64: خطای درایو DVD- متوقف شدن درایو یا سفت افزار نادرست. علل زیادی برای این خطا وجود دارد، اما رایج ترین آنها استفاده متوالی از دیسک های معیوب است.

E65: خطای درایو DVD- اغلب بموجب سینی دیسک است که کاملا بسته نمی شود.

E66: خطای درایو DVD- ورژن درایو دیسک با ورژن کنسول سازگار نیست. درایو DVD باید ورژنی مطابق با کنسول داشته باشد و از سفت افزار اصلی یا جدیدترین سفت افزار استفاده شود. اگر درایو بتواند دیسک ها را در ویندوز خارج کرده، خوانده و رایت کند، پس کد خطای روی کنسول مشکل دارد که تعویض سفت افزار اصلی باید این مشکل را برطرف کند.

E67: خطای هارد دیسک- هارد دیسک در طول تنظیم مجدد متوقف می شود. خطا احتمالا ناشی از هارد دیسک معیوب است. درایو را از کنسول برداشته، و مجددا وصل شوید. اگر Xbox 30 بدون خطا کار می کند زمانی که هارد دیسک برداشته شده، بنابراین باید مطمئن شد که هارد دیسک خراب است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  تعداد مناسب پورت HDMI در تلویزیون ایکس ویژن

E68: خطای ولتاژ- لوازم جانبی اضافی برق زیادی مصرف می کنند. ابتدا لوازم جانبی غیرضروری را برداشته و سپس قطعات ضروری مانند هارد دیسک و دستگاه های USB را بردارید. هر گونه اصلاحی در کیس Xbox می تواند منجر به این خطا شود. در برخی موارد، این خطا مربوط به هارد دیسک بوده که DMA پیکربندی نمی شود.

E69: خطای هارد دیسک- خواندن بخش ایمنی هارد دیسک خراب است. این خطا می تواند ناشی از هارد دیسک خراب یا اتصال هارد دیسک باشد. ابتدا هارد دیسک را برداشته و بدون آن اجرا کنید تا مشخص شود که آیا خراب است یا خیر.

E70: خطای هارد دیسک- هارد دیسک توسط کنسول پیدا نمی شود. مطمئن شوید که هارد دیسک به درستی قرار گرفته و متصل شده است.

E71: خطای داشبورد- معمولا خطا ناشی از کانکتور ضعیف پین یا از بین رفتن تراشه NAND باشد. پیچاندن مجدد اتصال جنوبی می تواند راه حل رایج باشد.

E73: خطای سخت افزار I/O- ناشی از اتصال سرد لحیم روی اتصال جنوبی یا تراشه اترنت است. معمولا، پیچاندن مجدد تراشه اترنت یا اتصال جنوبی این مشکل را برطرف می کند.

E74: خطای سخت افزار I/O: علت رایج این خطا وجود اتصال سرد یا ترک خورده لحیم در زیر GPU است. معمولا تعمیر GPU می تواند پیام این خطا را برطرف کند. در برخی موارد، مشکل با تعویض گیره X و خمیر حرارتی روی GPU کاهش می یابد.

E75: خطای اترنت- نمی تواند فروشنده PHY اترنت را بخواند. این خطا معمولا ناشی از درایو DVD است که به درستی متصل نشده است.

E67: خطای اترنت- Xbox30 دارای تراشه شبکه منسوخ است. این مورد زمانی می تواند روی دهد که تراشه دارای ولتاژ بالایی باشد. تراشه شبکه باید تعویض شود.

E77: خطای اترنت- مشابه با E76، این خطا ناشی از تراشه شبکه خراب است. همچنین ممکن است ناشی از کوتاهی بین سینک حرارتی و رزیستورها باشد و مشکلات بسیار جدیدی در رم وجود داشته باشد. ناحیه اطراف تراشه شبکه باید جریان مجدد پیدا کند.

E78: خطای داشبورد- عدم بررسی ASICID. هیچ راه حل شناخته شده ای برای این مشکل یافت نشد.

E79: خطای داشبورد- xam.exe بموجب عملکرد بد هارد دیسک شروع نمی شود. ابتدا کنسول را بدون هارد دیسک راه اندازی کرده تا تایید شود که این مشکل وجود دارد.

E80: خطای داشبورد- این خطا زمانی روی می دهد که داشبورد Xbox 360 ارتقا شده باشد اما رزیستور R3T6 از بین می رود. آسانترین راه برای رفع این خطا اینست که به داشبورد قدیمی ارتقا داد، رزیستور را لحیم کاری کرد و سپس Xbox را ارتقا داد.

 

کدهای خطای ثانویه

Xbox 360 با داشتن ۳ چراغ قرمز چشمک زن روشن نمی شود، بنابراین پیغام خطا با روش جایگزین بدست می آید.

 

دسترسی به کدهای خطای ثانویه

این مطلب توصیه شده برای شما :  انتقال داده های بازی PS4 به PS5

کنسول را روشن کرده بنابراین ۳ چراغ قرمز چشمک می زند. در حالیکه دکمه همگام سازی در جلوی کنسول را نگهداشته اید، دکمه خروج دیسک را زده و آزاد نمایید. چراغ ها به روش متفاوتی شروع به چشمک زدن می کنند. تعداد چراغ های چشمک زن در این الگوی جدی اولین رقم کد خطای ثانویه را مشخص می کند که از ۰-۳ است و وجود ۴ چراغ چشمک زن نیز با ۰ شروع می شود. دکمه همگام سازی را نگهداشته، و سپس دکمه خروج را سه بار زده و آزاد کرده تا دومین، سومین و چهارمین رقم کد خطای ثانویه به همان شیوه بدست آید. دکمه خروج را ۵ مرتبه زده تا چراغ های چشمک زن به حلقه قرمز اصلی برگردند. اکنون کد خطای ثانویه ۴ رقمی بدست می آید.

 

کدهای خطای مربوطه

برای تشخیص اینکه کدام پیغام خطا به کد خطای ثانویه پاسخ می دهد، از پایگاه داده کد خطا که توسط کارشناسان Xbox ارائه شده استفاده کنید.

 

کدهای رنگی منبع برق

نبود چراغ نبودن برق- منبع برق هیچ برقی از منبع اصلی دریافت نمی کند.

چراغ سبز کار می کند و Xbox روشن است- منبع برق از منبع اصلی برق می گیرد و به درستی کار می کند و Xbox روشن است.

چراغ سبز استندبای- منبع برق از منبع اصلی برق می گیرد و Xbox خاموش است.

چراغ قرمز مربوط به خرابی منبع برق- منبع برق از منبع اصلی برق گرفته اما برق به Xbox نمی رود. علل احتمالی عبارتند از:

  • ولتاژ برق نادرست- اگر منبع برق به منبع اصلی متصل است، ولتاژ متفاوتی دارد که منبع برق را درجه بندی می کند (منبع برق Xbox 360 با ۲۲۰- ۲۴۰ VAC یا ۱۱۰-۱۲۷ VAC درجه بندی نمی شود)، این مورد ناشی از منبع برقی است که به درستی کار نکرده و می تواند به منبع برق آسیب برساند.
  • گرمای بیش از حد- رایج ترین دلیل این مورد ناشی از نبود تهویه است. این مشکل با نحوه گرم/ داغ شدن منبع برق مشخص می شود. مقدرا فضای باز اطراف منبع برق را چک کرده، دمای اتاق را خنک نموده (زیاد بالا نباشد) و دریچه های تهویه روی منبع برق باید عاری از هرگونه گرد و غبار و کثیفی باشند. اگر منبع برق در فضای تهویه خوبی قرار گرفته و دریچه ها عاری از گرد و غبار و کثیفی هستند، در اینصورت فن منبع برق را ازنظر عملکرد درست چک کنید.
  • جریان بیش از حد- این بدان معنی است که کنسول انرژی زیادی را از منبع تغذیه می گیرد. این مورد بیشتر در Xbox به دلیل لوازم اضافی سخت افزار (مانند LED بزرگ، فن ها و غیره) و / یا اصلاحات نادرست انجام می شود. اگر Xbox اصلاح نشده باشد، احتمالا ناشی از اتصال کوتاه در جایی در Xbox است. متداول ترین اتصال کوتاه این است که درگاه های USB آسیب دیده و پین های داخل پورت روی یکدیگر کوتاه می شوند۱۸

10 دیدگاه دربارهٔ «عیب یابی XBOX360 و کد های خطای رایج ان»

  1. سلام
    xbox360 وسط بازی صفحه تلویزیون سبز شده دستگاه روشن می شود ولی سیستم وصل و لود نمی شود باتشکر

  2. سلام خسته نباشید وقتی کنسول وصل میکنم به مبینت از طریق کابل از سه گزینه که باید سبز شود گزینه اول سبز میشه دو گزینه دیگه قرمز ضرب میخوره چیکارش کنم

  3. سلام
    کنسول ایکس باکس ۳۶۰اسلیم دارم جایی گذاشتم که هوا نمیرسید زیاد بازی کردم و بعد خاموش کردم دفعه ی بعدی خواستم روشن کنم چراغ گرد وسط دکمه پاور قرمز میشه و فن هم روشن میشه ولی بالا نمیاد و روشن نمیشه معلوم نیست چش شده جای تعمیرکار هم بردم نتونست مشکلشو پیا کنه.

  4. سلام آدرس لطف کنین بنده دستگاه ایکس باکس ۳۶۰خودم پست کنم براتون چون شهرستان ما تعمیر کار نداره

  5. سلام ، من ایکس باکس 360 سوپر اسلیم دارم ، دکمه ی پاورش کنار دکمه ی دیسک ، قرمز میشه و ایکس باکس کار نمیکنه ، خاموش کردم استراحت دادم 3 ساعت ، روشن شد اما خیلی طول کشید لود شه بعد که لود شد همش فریز میشد بعد از فریز در میومد همش این بود بعد زده storage هارد درایو ، unformat هست ، سیدی گذاشتم توش چند تا سیدی گذاشتم توش همه ی بازی هام سیواش پریده ، خاموش کردم باز مشکل داشت موقع روشن کردن چیکار کنم؟

  6. من 4 ساله این کنسول رو دارم تحمل این که سیو همه ی بازی هام پریده باشه برام سخته چیکار منم سیو ها برگرده ، جز اون حتی مشکل روشن شدن هم داره

  7. سلام من ایکس باکس 360 سوپر اسلیم دارم دکمه پاور قرمز شد گفت میخوای اپدیت کنی گفتم اره ایکس باکس خاموش شد روشن شد دیدم سیو تمام بازی هام پریده ، و زده هارد درایو unformat هست ، من 4 ساله این کنسول رو دارم تا حالا اینجوری نشده ، تحمل اینکه سیو کل بازی هام بپره بام سخته لطفا بگید چیکار کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »