نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکار رفع صدای فن ایکس باکس

رفع صدای فن ایکس باکس / داشتن یک ایکس باکس قطعا می تواند یک انفجار باشد! مایکروسافت بارها و بارها نشان داده است که می تواند در بازار بسیار رقابتی بازی های ویدیویی رقابت کند. ایکس باکس وان ایکس آخرین پرچمدار آنهاست که دنیا را طوفان می کند. با این حال، گیمرها یک شکایت مشترک از کنسول دارند و آن فن Xbox است. فن پر سر و صدا ایکس باکس آفت بسیاری از گیمرهایی هستند که به دنبال غرق شدن کامل در بازی خود هستند. در حالی که درست است که این یک ویژگی کاملاً عادی ایکس باکس وان ایکس است، فنی که همیشه سر و صدا هستند ممکن است در نهایت در خانه شما اختلال ایجاد کنند.

فن Xbox برای چیست؟

ایکس باکس شما توانایی ارائه برخی از بهترین مدل های گرافیکی را دارد. با این حال، این مدل های بیش از حد واقع گرایانه هزینه دارند. برای انجام این کار، GPU Xbox شما برای کارکردن به انرژی زیادی نیاز دارد.

این گرمای زیادی تولید می کند که در نهایت افزایش می یابد. از فن های خنک کننده Xbox One برای هدایت این گرما از ایکس باکس و به هوای بیرون استفاده می شود.

چرا فن ایکس باکس سر و صدا می کنند؟

مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی، ایکس باکس شما طوری برنامه ریزی شده است که سطح دمای آن را کنترل کند. این برای جلوگیری از رسیدن به دمای آنقدر بالا است که به قسمت های داخلی حساس آن آسیب برساند. با گرمتر شدن هوا، هواداران باید با دویدن سریعتر جبران کنند. این فن‌ها وقتی کنترل نشوند می‌توانند واقعاً بلند شوند.

دلایل زیادی وجود دارد که فن ایکس باکس صدای بلندی دارند. با این حال، محتمل ترین دلیل این است که Xbox شما هنگام استفاده بیش از حد داغ می شود.

وقتی می‌خواهید فن Xbox خود را ساکت کنید، فهمیدن اینکه چرا هوا خیلی داغ می‌شود باید اولویت شماره یک شما باشد.

وقتی هواداران Xbox با صدای بلند دارید چه کاری باید انجام دهید

در حالی که داشتن یک طرفدار پر سر و صدا برای Xbox One قطعا آزاردهنده است، یافتن راه حل ممکن است چندان دشوار نباشد. در اینجا لیست کوتاهی از کارهایی است که وقتی متوجه شدید که کنسول شما هنگام راه اندازی صدایی شبیه موتور جت دارد، می توانید انجام دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  قطع شدن دائمی کنترلر PS4

رفع صدای فن ایکس باکس

 Xbox خود را به مکانی خنک تر منتقل کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای ایکس‌باکسی که دائماً بیش از حد گرم می‌شود، انتقال آن به مکانی بسیار خنک‌تر است. افزایش گرما ممکن است باعث شود فن ایکس باکس اضافه کار کنند، که باعث می شود آنها برای مدت زمان طولانی صدای غیرضروری داشته باشند. اگر کنسول شما در قسمتی از اتاق شما ذخیره می شود که تهویه کافی ندارد، ممکن است این مشکل شما باشد.

برای حل این مشکل، به سادگی Xbox را به قسمت بازتر اتاق خود منتقل کنید. قرار دادن آن در بالای یک میز یا قفسه با گردش هوای کافی باید سطح صدای فن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

یک قفسه دیواری خوب اگر به یک قفسه کنسول اختصاصی نیاز دارید که گرما را در خود نگه ندارد، عالی است. از طرف دیگر، سرمایه گذاری روی پایه ایکس باکس با فن خنک کننده داخلی گزینه خوبی برای هرکسی است که نیاز دارد ایکس باکس را به صورت عمودی ذخیره کند. فن های خارجی اضافی صدایی ندارند و کمک می کنند تا مقداری از بار از روی فن داخلی Xbox شما برداشته شود.

 ایکس باکس خود را با هوای فشرده تمیز کنید

اگر کنسول خود را در مکانی نگهداری می کنید که گرد و غبار جمع می شود، ممکن است مشکل فن با صدای بلند شما به دلیل تجمع گرد و غبار در Xbox شما باشد. تجمع گرد و غبار می تواند مسیرهای خنک کننده کنسول شما را مسدود کند و از خنک شدن مناسب آن جلوگیری کند. این باعث می‌شود که فن Xbox شما برای خنک کردن آن بیشتر تلاش کنند، که سپس صدای بلندی تولید می‌کند.

یک راه حل سریع این است که تا جایی که می توانید گرد و غبار را بدون نیاز به باز کردن کنسول خود پاک کنید. این را می توان با کمک یک پارچه میکروفیبر و یک قوطی هوای فشرده به دست آورد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه ریست کردن مانیتور ایکس ویژن

ابتدا از پارچه میکروفیبر خود (که گاهی به آن پارچه گرد و غبار نیز می گویند) استفاده کنید تا تا حد امکان گرد و غبار را از کناره های کنسول خود پاک کنید. آن را در یک جهت پاک کنید و مراقب باشید که گرد و غبار را بیشتر به درگاه های Xbox خود فشار ندهید. پارچه میکروفیبر ترجیح داده می شود زیرا در هنگام استفاده گرد و غبار یا پرز از خود باقی نمی گذارد.

هنگامی که نمای بیرونی کنسول شما عاری از گرد و غبار شد، قوطی هوای فشرده خود را بردارید و از کوچکترین نازل موجود استفاده کنید تا گرد و غبار را از بسیاری از درگاه ها و منافذ اطراف Xbox One خود خارج کنید.

زمانی که می‌خواهید گرد و غبار در دهانه‌های کنسول خود را تمیز کنید، فقط از فوران‌های کوتاه هوا استفاده کنید! جریان هوای پایدار ممکن است به اندازه کافی قوی باشد که فن های خنک کننده داخلی را بچرخاند که به طور بالقوه می تواند به آنها آسیب برساند.

توجه داشته باشید که تمیز کردن ایکس باکس با هوای فشرده به طور کامل از شر تمام آلودگی های جمع شده در کنسول خلاص نمی شود.

با این حال، هنوز هم یک روش نگهداری خوب است زیرا تمیز کردن مداوم باعث می شود گرد و غبار کمتری در بسیاری از درگاه های اگزوز دستگاه جمع شود. تمیز کردن منظم کنسول باید از تولید صدای زیاد آن جلوگیری کند.

Xbox One X خود را باز کنید

اگر پس از تمیز کردن پورت‌های کثیف صدای فن‌ها بلند می‌ماند، ممکن است مجبور باشید به تمیز کردن عمیق کنسول خود فکر کنید. شاید باز کردن ایکس باکس وان ایکس ترسناک به نظر برسد، اما واقعاً بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد!

ابتدا مطمئن شوید که ایکس باکس خود را خاموش و از برق جدا کنید. آن را برگردانید و دو پیچ Torx T10 را پیدا کنید که پوشش را در جای خود نگه می دارد. از یک پیچ گوشتی Torx T10 برای جدا کردن هر دو پیچ استفاده کنید و سپس پوسته بیرونی را با دقت بالا ببرید. پس از برداشتن پوشش بالایی، 5 پیچ دیگر در بالای دستگاه پیدا کرده و با احتیاط آن ها را بردارید. اینها پیچ‌های بلندی هستند که قطعات داخلی Xbox را به درب پایین کنسول متصل نگه می‌دارند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  دانستنی های مهم در مورد آب خوردگی موبایل

پس از برداشتن پیچ‌ها، می‌توانید کابل تک روبانی را در جلوی دستگاه جدا کنید. در صورت لزوم از موچین استفاده کنید. اکنون می توانید کنسول را با دقت به سمت عقب بکشید و از درپوش پایینی دور کنید. آن را برگردانید و آخرین مجموعه پیچ ها را باز کنید. این درپوش فلزی را کنار بکشید و اکنون به فن و هیت سینک Xbox One X خود دسترسی خواهید داشت.

از قوطی هوای فشرده خود استفاده کنید تا گرد و غبار و کثیفی که ممکن است در فن و سینک گرما جمع شده باشد را از بین ببرید. انسداد در این قسمت‌های کنسول شما می‌تواند مانع از خارج کردن مناسب گرما از GPU شود. افزایش گرما می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد ایکس باکس وان شود. این بدان معنی است که فن شما سخت تر کار می کنند و صدای بسیار بیشتری تولید می کنند.

اگر می خواهید فن خود را به طور کامل جدا کنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که ابتدا منبع تغذیه و دیسک را جدا کنید. با این کار به دو کابل رابط دسترسی خواهید داشت که قبل از اینکه بتوانید فن را به طور کامل از کنسول جدا کنید، باید جدا شوند. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ مشکلی فن و هیت سینک خود را به طور کامل تمیز کنید.

پس از رضایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که Xbox One خود را دوباره کنار هم قرار دهید. فن، منبع تغذیه و دیسک درایو را به نقاط مربوطه خود برگردانید. سپس روکش ها را با پیچ های مخصوص خود پیچ ​​کنید. آن را به برق وصل کنید، آن را روشن کنید و از بازی خود بدون صدای فن بی مورد لذت ببرید!

تعمیر ایکس باکس خود را به ما بسپارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «راهکار رفع صدای فن ایکس باکس»

  1. من موقع استارت کنسول سری ایکس خودم وقتی روشن میشه ابتدای روشن شدن فن یک صدای تق یا مثل یک صدای ضربه که خیلی واضح هست میشنوم خواستم بدونم طبیعیه یا مشکل دار هست؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 11 =