نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دانستنی های مهم در مورد آب خوردگی موبایل

آب خوردگی موبایل/ بعد از شکستن صفحه نمایش، آب خوردگی بدترین و رایج ترین خرابی موبایل می باشد. آب خوردگی در اثر نفوذ آب با هر مایع دیگر از درزهای گوشی، تماس آن با قطعات الکترونیکی داخلی و ایجاد اتصال کوتاه رخ می دهد هرگونه برخورد با آب ممکن است منجر به نفوذ آب شود. دقت داشته باشید حتی موبایل های ضد آب دچار این خرابی می شوند. بسیاری از اوقات حتی استاندارد های ضد آب حریف نفوذ مایع، مخصوصا در صورت غوطه ور شدن دستگاه، نمی شوند. به همین خاطر است که آب خوردگی تبدیل به یک تجربه ی عادی در طول عمر موبایل شده است.
آب خوردگی موبایل

باید و نباید های آب خوردگی موبایل

فرقی ندارد گوشی چگونه با آب خورده شده، چه در جوب افتاده، شربت روی آن ریخته و یا زیر باران مانده؛ اقداماتی که بعد از آن باید انجام شود یکسان هستند. تماس آب با هر یک از قطعات موبایل از جمله سیم کارت، رم، باتری، لنز، مدار ها، ال سی دی و غیره می تواند موجب خرابی یا حتی سوختن آن قطعه شود.

پرش یا خرابی کلی آنتن گوشی، سفید یا سیاه شدن صفحه نمایش، افت نور گوشی، کار نکردن دکمه ‌ی هوم (home) و باتری یا سوکت آن از رایج ترین صدمات پیش آمده در اثر آب خوردگی می باشند. هر ثانیه برای جلوگیری از این صدمات حیاتی است، پس خونسردی خود را حفظ کنید و باید و نبایدهای زیر را انجام دهید.

خاموش کردن و محافظت از باتری موبایل

به محض خارج کردن گوشی از آب باید آن را خاموش کرد و در صورت امکان باتری آن را جدا کرد. ایجاد هر گونه جریان یا اتصال در گوشی خیس می تواند موجب خرابی و سوختن قطعات الکترونیکی، برد و مدار آن شود. پس هیچ کدام از دکمه ها را، حتی برای چک کردن سالمی دستگاه، لمس نکنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علل رایج برای سوسو زدن یا شبح مانیتور ایکس ویژن

خاموش کردن موبایل از باتری که یکی از آسیب پذیرترین قطعات می باشد، با جلوگیری از ایجاد اتصال در آن محافظت می کند. بعد خاموش کردن موبایل، باتری را نیز خارج کرده و با دستمال خشک کنید. در صورت لیتیومی بودن باتری، خارج کردن آن غیر ممکن است، پس تا زمانی که از خشکی کامل گوشی مطمئن نشده اید به هیچ وجه آن را روشن نکنید.

خشک کردن و رطوبت زدایی اعضای دیگر موبایل

پس اطمینان از امنیت باتری، زمان حفاظت از قطعات دیگر گوشی می باشد. هر قطعه ای که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد، از جمله سیم کارت، کارت حافظه، کاور را جدا کرده در دستمال یا حوله بپیچید. برای خشک کردن خود بدنه نیز از دستمال و گوش پاک کن، برای دسترسی به درزها، استفاده کنید. پس از خشک کردن قسمت های خارجی، باید به رطوبت زدایی پرداخت.

بزرگ ترین اشتباهی که در این مرحله رخ می دهد، استفاده از جارو برقی، سشوار یا قرار دادن گوشی در فریزر می باشد. جارو برقی و سشوار باعث جا به جایی ذرات مایع می شوند و قسمت های خشک را نیز در معرض خطر آب خوردگی قرار می دهند. گذاشتن گوشی در یخچال یا فریزر از عجیب ترین “راه حل” های تجویز شده توسط عموم می باشد.

نکات مهم هنگام آبخوردگی تلفن همراه

این کار نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث یخ زدن آب درون ال سی دی و خرابی آن می شود. بهترین راه رطوبت زدایی استفاده از برنج خام یا ژل سیلیکا است. این 2 ماده قابلیت جذب رطوبت بالایی دارند و می توانند نجات دهنده ی موبایل شما باشند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  شکستگی صفحه نمایش تلویزیون

گر چه رعایت تمامی توصیه های گفته شده شانس تعمیر کامل دستگاه آب خورده را بسیار بالا می برد، بهترین کار بعد از این اقدامات، سپردن گوشی به یک نمایندگی معتبر برای تعمیر و خشک کردن تخصصی به وسیله ی ابزار خاص و کارشناسان ماهر می باشد. پس از تحویل گوشی به یکی از شعب این نمایندگی، همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و نتیجه ی تعمیر موبایل تان را به شما خبر می دهند. کارشناسان ما در این مرکز پاسخگوی سوالات شما در زمینه رفع آبخوردگی گوشی هستند.

آیا می دانید: بالا بردن سرعت موبایل ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »