نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش افزایش عمر تلویزیون ایکس ویژن

نگهداری از تلویزیون و افزایش عمر آن

همانطور که می‌دانید مراقبت از وسایل به خصوص بعد از خریداری یک دستگاه جدید اهمیت زیادی دارد، به خصوص در این شرایط اقتصادی کشور که هیچ کسی دوست ندارد، لوازم الکتریکی منزل وی به خصوص تلویزیون خراب شود. شما با رعایت اصولی مواردی می‌توانید بر عمر مفید دستگاه بیافزاید یا حداقل میزان خرابی و آسیب‌دیدگی به آن را به حداقل رسانده تا هزینه زیادی بابت تعمیر تلویزیون نپردازید.

مراقبت از تلویزیون بایدها و نباید‌هایی دارد که بسیار ساده و رعایت آن می‌تواند کمک زیادی به چند برابر شدن عمر وسیله کند. رعایت این نکات ضمن افزایش عمر نمایشگر، زیاد شدن کیفیت تصویر نیز را به دنبال خواهد داشت. در نگهداری از TV، ضمن گردگیری و نظافت منظم آن، باید سایر معیارهای مراقبت از تلویزیون را نیز دانسته تا رعایت آن‌ها بر کارکرد و عمر آن مؤثر باشد.

نکاتی که برای نگهداری از تلویزیون باید رعایت کرد

اصول مراقبت شامل موارد زیادی چون گردگیری، ایمنی و مواردی از این دست می‌باشند که در ادامه با ما باشید تا با آن‌ها آشنا شده و با رعایت این اصول یک تلویزیون سالم و با کارکرد بالا داشته باشید.

محل مناسب برای نصب تلویزیون

 اولین نکته در ارتباط با مراقبت از تلویزیون محیط مناسب از نظر دما است. این محل باید دور از وسایل سرمایشی و گرماشی و حتی نور خورشید باشد تا دچار نوسانات شدید دمایی نشده و آسیبی به قطعات داخلی آن وارد نگردد. در ضمن جهت جلوگیری از ضربه و سقوط وسیله‌ای روی تلویزیون، از قرار دادن آن در جای پر رفت و آمد جلوگیری نمایید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکلات مربوط به هنگی تبلت ایکس ویژن

نظافت منظم تلویزیون

گرد و خاک باعث ایجاد جرم روی صفحه نمایش و اجزای درونی دستگاه می‌شود. در نتیجه دمای تلویزیون هنگام کار کردن بیش از حد بالا رفته و همانطور که می‌دانید دمای زیاد، اثر منفی بر کارکرد قطعاتی چون مین برد و غیره دارد. همچنین تجمع آلودگی روی صفحه نمایش، تمیز کردن آن را سخت و ممکن است باعث ایجاد خش در حین پاک کردن شود. در ضمن در حین تمیز کردن به هیج وجه از آب یا ماده شوینده استفاده نکرده و از محلول مخصوص ال سی دی همراه پارچه نرم یا میکروفایبر که به راحتی قابل تهیه هستند، به کار ببرید.

استفاده صحیح از تلویزیون

برای هر مدل از تلویزیونی زمان مشخصی برای روشن ماندن تعیین شده است. توصیه می‌شود مدت طولانی از تلویزیون در طول روز استفاه نکنید و هر 2 الی 3 ساعت دستگاه را خاموش کرده تا دمای اجزای درونی کاهش یافته و استراحتی کرده باشد. در این صورت عمر مفید بک لایت که تأمین کننده نور جهت مشاهده تصویر می‌باشد، افزایش می‌یابد.

از دست زدن طولانی به صفحه یا وارد کردن فشار به خصوص هنگام پاک کردن پرهیز کرده و مواظب ابزارآلات و وسایل نوک تیز باشید تا به آن صدمه نزند. اگر به سفر می‌روید یا مدت طولانی از نمایشگر استفاده نمی‌کنید، آن را از برق بکشید تا کار کردن دستگاه در حالت استندبای، سبب استهلاک آن نشود.

استفاده از یک محاظ برق

نوسانات برق یا ولتاژ اصلی‌ترین عامل خرابی مین برد و برد پاور تلویزیون در درازمدت به حساب می‌آید که به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. نوسانات از عمر قطعات دستگاه کاسته و ناچار به تعمیر آن خواهید شد. بهترین راه برای پیشگیری از آن، تهیه یک تثبیت کننده ولتاژ به نام استابلایزر است که اختلاف پتانسیل را در هر لحظه سنجیده و در زمان افت یا افزایش جریان الکتریکی، با دقت بالایی آن را ثابت و به سمت تلویزیون هدایت می‌کند تا به اجزاء حیاتی صدمه‌ای وارد نشود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 مشکل رایج تلویزیون ایکس ویژن

سرویس و تعمیر تلویزیون در مرکز معتبر و مجاز

شما چه بخواهید یا نخواهید، هر وسیله‌ای فارغ از هر کیفیتی دچار خرابی و نیاز به سرویس و تعمیر پیدا خواهد کرد. شما با رعایت نکات بالا خرابی TV را به تأخیر می‌اندازید اما اگر زمانی دچار خرابی شد، حتماً به یک مرکز مجاز و با سابقه مراجعه کنید تا ترمیم دستگاه توسط تیم فنی باتجربه و کاربلد با تجهیزات پیشرفته صورت گیرد. از این رو خرابی با دقت بالایی رفع شده و مثل روز اول مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن بهره ببرید. همچنین هزینه زیادی بابت تعمیرات و خرابی‌های پی در پی نخواهید پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =