نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاه شدن مانیتورهای رایانه

چه عواملی باعث سیاه شدن مانیتورهای رایانه می شود؟

یک مانیتور ایکس ویژن مشکی کامپیوتر همزمان احساس گیجی و وحشت را در بیشتر کاربران کامپیوتر ایجاد می کند، به خصوص اگر رایانه صداهای معمولی یک دستگاه کار را پخش کند. مانیتورهای غیر کار بر روی سیستم های به ظاهر کار به دلایل مختلف عموماً نمایش تصاویر را متوقف می کنند، که اغلب آنها به راحتی قابل عیب یابی هستند. برای از بین بردن ساده ترین دلایل سیاه بودن صفحه، با ارتباطات مختلف مانیتور ایکس ویژن با منبع تغذیه و خود کامپیوتر شروع کنید.

اتصالات شل

بسیاری از عوامل به راحتی ثابت می توانند مانیتور ایکس ویژن تاریک ایجاد کنند، مانند قطع اتصالات در سیم ها و بردهای مختلف. دوشاخه آداپتور مانیتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید در پشت مانیتور محکم محکم شده و به پریز برق یا محافظ برق متصل شده است و به دستگاه اجازه می دهد جریان مناسب برق را دریافت کند.

بررسی کنید که اتصالات کابل ویدئو در مانیتور و پشت کامپیوتر محکم و ایمن هستند. اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک به خوبی در مادربرد قرار گرفته است و تمام سیم ها و کابل های لازم به درستی و ایمن به هم متصل شده اند.

کارت گرافیک معیوب

کارت ویدئویی داخل برج کامپیوتر شما امکان ترجمه داده های الکترونیکی به تصاویر بصری را فراهم می کند. در صورت خرابی این کارت، از طریق آسیب یا نقص سازنده، صفحه نمایش شما سیاه می شود. مانیتور متفاوتی را در رایانه خود امتحان کنید و به دنبال نمایشگر باشید. اگر مانیتور ایکس ویژن دوم چیزی نشان نمی دهد، ممکن است کارت گرافیک شما ایراد داشته باشد و باید تعویض شود. اگر مانیتور جدید یک صفحه معمولی نشان می دهد، می دانید که اولین مانیتور شما خراب شده است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آشنایی با مبدل DIY VGA به USB

خرابی مادربرد

در برخی موارد، کارت گرافیک شما خوب است، اما برد مدار بزرگی که به آن متصل شده است خوب نیست. همه اجزای داخل کیف کامپیوتر شما به مادربرد متصل می شوند، یک برد مدار بزرگ که به سخت افزارهای مختلف اجازه می دهد تا به درستی ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اگر مادربرد دچار اتصال کوتاه، نشت یا برق شود، ممکن است خراب شود و قادر به خواندن و استفاده از کارت ها و اجزای مختلف متصل نباشد. مادربرد خود را از نظر علائم آسیب مانند علائم سوختگی ناشی از اتصال کوتاه یا نواحی پیچ خورده بررسی کنید. کارت مادربرد دیگری را در مادربرد امتحان کنید و ببینید آیا تصویر مانیتور ایکس ویژن شما برمی گردد یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است با خرابی مادربرد مواجه شده باشید که نیاز به تعویض کل برد دارد.

مانیتور ایکس ویژن معیوب

گاهی اوقات یک مانیتور ایکس ویژن تاریک فقط به این دلیل رخ می دهد که خود دستگاه به پایان عمر خود رسیده است. وسایل الکترونیکی داخل مانیتور ممکن است خراب شوند، یا عوامل محیطی مانند رطوبت زیاد ممکن است رطوبت داخل دستگاه را وارد کرده و باعث اتصال کوتاه شود.

مانیتور خود را به رایانه دیگری متصل کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. در غیر این صورت، خود مانیتور ایکس ویژن معیوب است و نیاز به تعویض دارد. اگر مانیتور تصویری را نشان می دهد، می توانید عیب یابی را برای محدود کردن عامل اصلی و رفع مشکل ادامه دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  جلوگیری از داغ شدن بیش از حد CPU

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »