نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش برای رفع سیگنال مانیتور Scepter

رفع سیگنال مانیتور Scepter چگونه انجام می‌شود؟ پیام خطای “بدون سیگنال” به این معنی است که مانیتور Scepter شما اطلاعات ویدئویی مناسب را از منبع ورودی دریافت نمی کند. در حالی که بیشتر با پیام “لطفاً ورودی خود را بررسی کنید” دنبال می شود، ممکن است یک صفحه سیاه یا برخی از خطاهای دیگر دریافت کنید.

مهم ترین دلایل نمایش پیغام بدون سیگنال در مانیتور

منابع ورودی نادرست، تنظیمات پیش‌بینی نادرست پیکربندی، کابل‌های شل/آسیب دیده و درایورهای خراب همگی ممکن است منجر به این مشکل شوند. در این موارد می توانید راه حل های ساده ای را امتحان کنید تا خودتان مشکل را برطرف کنید. با این حال، این مشکل می تواند به دلیل قطعات سخت افزاری معیوب نیز ایجاد شود. رم، کارت گرافیک، مانیتور، منبع تغذیه یا حتی مادربرد شما ممکن است آسیب دیده باشد، که ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشد. اما قبل از هر نتیجه‌گیری، بیایید فرآیند عیب‌یابی را شروع کنیم.

رفع سیگنال مانیتور Scepter
رفع سیگنال مانیتور Scepter

اتصال برق و کابل را بررسی کنید

شایع ترین علت عدم سیگنال در مانیتور Scepter، شل بودن کابل یا عدم برق رسانی است. بنابراین، قبل از ادامه راه حل های دیگر، ابتدا توصیه می کنم تمام اتصالات کابل را بررسی کنید:

  • ابتدا، LED را روی مانیتور Scepter خود (معمولاً در پایین سمت راست در بازل) بررسی کنید. بدون نور به این معنی است که دستگاه نمایشگر شما هیچ برقی دریافت نمی کند. اگر نوری (قرمز/سبز/کهربایی/نارنجی/آبی) و خطا روی صفحه نمایش وجود داشته باشد، مانیتور در حال روشن شدن است. از این رو، مشکل بیشتر به کابل های ویدیو یا منبع ورودی مربوط می شود.
این مطلب توصیه شده برای شما :  10 مشکل رایج کامپیوتر ایکس ویژن

چگونه می‌توان خطوط سیاه روی مانیتور ایکس ویژن را برطرف کرد؟ مقاله « 7 راه برای رفع خطوط سیاه روی مانیتور ایکس ویژن » را مطالعه کنید تا به این سوال شما پاسخ داده شود.

روش های رفع مشکل عدم برق مانیتور

اگر با مشکل عدم برق/ LED مواجه هستید، مطمئن شوید که دکمه روشن/خاموش را فشار داده اید. باید در جایی نزدیک LED قرار گیرد. این را با دکمه نمایش روی صفحه (که معمولاً در پشت قرار دارد) اشتباه نگیرید. این یک اشتباه رایج است، اما اگر از آن بی اطلاع هستید، این راه حل اساسی باید برای شما کارساز باشد.

  • اگر هنوز نور وجود ندارد، سیم برق را دوباره وصل کنید. در حالی که در آن هستید، هم پورت برق و هم کابل را برای آسیب های احتمالی بررسی کنید. در صورت معیوب بودن سیم، باید آن را با سیم اصلی تعویض کنید. اما اگر پورت معیوب است، باید با سازنده تماس بگیرید.
  • گاهی اوقات، پریزهای برق معیوب نیز می تواند مسئول این امر باشد. در این صورت، امتحان یک خروجی دیگر می تواند کمک کننده باشد.
  • در حالی که در این مرحله هستید، مطمئن شوید که منطقه شما ولتاژ پایین یا افزایش برق را تجربه نمی کند. اگر مانیتور شما روشن نمی شود (در حالی که کامپیوتر به خوبی کار می کند) پس از افزایش برق، ممکن است به این معنی باشد که قطعات داخلی ممکن است آسیب دیده باشند. حتی در این مورد، باید با نزدیکترین مرکز خدمات تماس بگیرید.
  • اگر در مانیتور Scepter شما نوری وجود دارد اما ویدیو وجود ندارد (فقط یک صفحه سیاه یا پیام سیگنال وجود ندارد)، ابتدا کابل ویدیویی را که مانیتور را به منبع ورودی متصل می‌کند، بررسی کنید. اگر فقط اتصال شل است، آن را از هر دو طرف وصل کنید. اما اگر متوجه هر نوع آسیبی شدید، توصیه می کنم از کابل دیگری استفاده کنید.
  • اگر از کارت گرافیک اختصاصی استفاده می کنید، مطمئن شوید که کابل را به پورت اینجا وصل کرده اید. در بیشتر موارد، GPU یکپارچه پس از نصب کارت اختصاصی غیرفعال می شود. بنابراین، اتصال کابل به یکی از پورت‌های مادربرد نیز می‌تواند منجر به خطای «بدون سیگنال» شود.
  • برخی از مدل‌های Scepter از رابط‌ها و پورت‌های ویدئویی متعددی پشتیبانی می‌کنند (می‌توانند HDMI/HDMI، HDMI/VGA، HDMI/DisplayPort و غیره باشند). بنابراین، اگر یکی از پورت ها معیوب است، می توانید از دیگری استفاده کنید. مطمئن شوید که کابل را به درگاه مربوطه وصل کرده اید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکلات رایج تبلت‌های هوشمند
رفع سیگنال مانیتور Scepter
رفع سیگنال مانیتور Scepter

تغییر منبع ورودی یکی از روش های رفع سیگنال مانیتور Scepter

در مانیتورهای Scepter که از چندین رابط پشتیبانی می کنند، باید منبع ورودی صحیح را تنظیم کنید. در حالی که این به طور خودکار در مدل‌های جدیدتر پیکربندی می‌شود، اما هنوز یک مشکل رایج در مدل‌های قدیمی‌تر است.

رفع سیگنال مانیتور Scepter
رفع سیگنال مانیتور Scepter

با این حال، اگر چندین منبع ورودی را متصل کرده باشید و ویژگی خودکار فعال نباشد، همچنان ممکن است تداخل رخ دهد (حتی در مدل‌های جدیدتر). به عنوان مثال، اگر یک پورت را با لپ تاپ خود و دیگری را با یک کنسول بازی متصل کرده باشید، مانیتور Scepter به پورت مورد نظر شما تغییر نخواهد کرد. در عوض، شما باید این را به صورت دستی پیکربندی کنید:

  • ابتدا مطمئن شوید که مانیتور یک سیگنال معتبر دریافت می کند. در صورت لزوم، منبع ورودی دیگری را وصل کنید.
  • دکمه OSD را پیدا کرده و فشار دهید (معمولاً با نماد کتاب در پشت نشان داده می شود).
  • پس از باز شدن منوی OSD، Quick Start را انتخاب کنید.
  • از دکمه هایی که عملکردهای بالا و پایین را انجام می دهند استفاده کنید تا به قسمت Source برسید.
  • دوباره دکمه OSD را بزنید تا این گزینه انتخاب شود و منبع ورودی را تغییر دهید. اکنون مانیتور شما باید به طور معمول کار کند.
  • اگر Auto را در اینجا پیدا کردید، توصیه می کنم منبع را روی این گزینه تنظیم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »