نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل کنترل تلویزیون

چگونه می توانیم مشکل کنترل تلویزیون را حل کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است مشکلی در کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن شما وجود داشته باشد و این واقعا آزاردهنده است، زیرا شما به راحتی نمی توانید از همه ویژگی های تلویزیون بدون ریموت استفاده نمایید.

بسیاری از افراد قصد خرید یک کنترل جدید را دارند اما معمولاً مشکلات و تعمیر کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن را می توانید در خانه انجام دهید. اول از همه، باید بدانید که ریموت هوشمند Samsung TV اولین باری که تلویزیون را روشن می کنید و از راه دور استفاده می کنید، به طور خودکار با تلویزیون شما جفت می شود یا خیر ؟

بهترین راه این است که ریموت را کنار تلویزیون قرار دهید و دکمه ای را فشار دهید تا با تلویزیون شما جفت شود. توجه داشته باشید که فقط کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن به جفت شدن احتیاج دارد، اما یک کنترل استاندارد اصلاً به جفت شدن احتیاج ندارد.

تعمیر کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن

برای آنکه مشکل کنترل تلویزیون ایکس ویژن را تشخیص دهید، این مراحل را دنبال کنید:

1) محفظه باتری پشت ریموت را باز کرده و هر دو باتری را جدا کنید.

2) هر دکمه از راه دور را به مدت 20 ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

3) دکمه را رها کرده و باتری ها را به درستی وارد کنید.

4) اگر ریموت کار می کند، خطایی در ریموت وجود دارد که هنگام تخلیه ریموت در مرحله 2 رفع خواهد شد. اگر ریموت کار نمی کند، مرحله 5 را ادامه دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه روشنایی مانیتور ایکس ویژن را تغییر دهیم

5) باتری ها را تعویض کنید.

6) اگر ریموت کار می کند، باتری های اصلی شما از بین رفته است. استفاده از باتری های جدید را ادامه دهید. اگر ریموت کار نمی کند، ممکن است مشکلی در ریموت یا سنسور ریموت تلویزیون وجود داشته باشد. به همین منظور مرحله 7 را اجرا کنید.

7) برای آزمایش سلامت سنسور از راه دور، آزمایش زیر را انجام دهید:

تعمیر کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن

امروزه تلویزیون ها فقط یک صفحه نمایش و فرستنده نیستند، بلکه یک رایانه کامل هستند، بنابراین مشکلات نرم افزاری در آن ها رایج شده است. رایج ترین مسئله، مشکل عدم پاسخ دادن به دستورات از راه دور است. ریموت شما فقط به دکمه روشن / خاموش پاسخ می دهد، اما به هیچ دکمه دیگری پاسخ نمی دهد.

از آنجا که تلویزیون رایانه است، گاهی اوقات ممکن است مشکلات نرم افزاری رخ دهد. اکثر تلویزیون های ایکس ویژن بعد از مدتی با کنترل هوشمند خود مشکل دارند و بعد از مدتی کنترل از راه دور فقط می تواند تلویزیون را روشن یا خاموش کند. دیگر هیچ فرمان از راه دور به تلویزیون پاسخ نمی دهد.

با این حال، مشکلات اتصال تنها دلیلی نیست که ممکن است کنترل هوشمند، از راه دور کار نکند. به طور کلی، چهار دلیل وجود دارد که می تواند باعث عملکرد نامناسب کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن شود:

  • باتری خراب است.
  • یک ایراد الکترونیکی در ریموت.
  • یک ریموت معیوب.
  • یک سنسور از راه دور معیوب در تلویزیون

علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

اگر دوربین دیجیتال (مانند دوربین گوشی همراه) دارید، می توانید هر کنترل هوشمندی را تست کنید. برای آزمایش از راه دور، این مراحل را دنبال کنید:

این مطلب توصیه شده برای شما :  توضیحات کامل PS5 Ray Tracing

دوربین خود را روشن کنید.

فاصله ریموت را از لنز دوربین از حدود 6-10 اینچ دور کنید.

هر دکمه ای را از راه دور فشار دهید. در صورت عملکرد صحیح ریموت، چشمک چشم فروسرخ از راه دور را روی صفحه LCD دوربین مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

اگر آزمایش فوق نشان داد که کنترل هوشمند تلویزیون ایکس ویژن در حال کار است، مشکل در سنسور ریموت تلویزیون است. اگر آزمایش فوق نشان داد که ریموت کار نمی کند، یک ریموت معیوب دارید. بنابراین ریموت دیگری را در این تلویزیون تست کنید. اگر تلویزیون دارای یک ریموت دیگر است که برای کار با این تلویزیون شناخته شده است، می توانید آن ریموت را روی تلویزیون تست کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =