نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه دریفت کنترلر پلی استیشن را برطرف کنیم؟

اگرچه اخیراً PS5 نیز در حال حاضر در دنیای بازی حضور دارد، اما هیچ‌یک نمی‌توانند جذابیت و عشق به کنسول‌های پلی استیشن را در دل گیمرهای از بین ببرد. از زمان معرفی پلی استیشن در دنیای بازی، مردم همیشه کنسول را بر سایرین در اولویت قرار داده اند. بسیاری از کاربران پلی استیشن با یک شکایت رایج در مورد دریفت شدن کنترلر پلی استیشن روبرو می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد، اگرچه در درجه اول، استفاده خشن از کنترل کننده منجر به خرابی می شود. با ما همراه باشید تا به راحتی این خرابی را برطرف نمایید.

چه چیزی باعث دریفت کنترلر پلی استیشن می شود؟

قبل از اینکه به دلایل دریفت کنترلر پلی استیشن بپردازیم، باید دقیقاً درک کنید که دریفت کنترلر/آنالوگ چیست. حتما در طول بازی خود متوجه شده اید که یک شخصیت شروع به حرکت در دایره یا دویدن ناگهانی می کند در حالی که شما حتی کنترلر خود را لمس نمی کنید.

بارهای دیگر، ممکن است متوجه شده باشید که کنترلر پلی استیشن در دست شما نیست، با این حال دوربین در حالی که در بازی هستید به حرکت خود ادامه می دهد. علاوه بر این، گاهی اوقات ممکن است شخصیت/شیء خاصی را در بازی خود هدف قرار داده باشید و ناگهان هدف شما جابجا شود در حالی که با استفاده از کنترلر کاری انجام نداده اید. همه فعالیت های ذکر شده به طور ناگهانی و بدون ورودی شما، به دلیل دریفت کنترلر. خرابی دریفت کنترلر پلی استیشن واقعا خسته کننده و آزاردهنده است. بنابراین باید علل و عوامل آن را بشناسید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکلات تصاویر تلویزیون ایکس ویژن

کنترل کننده فرسوده و پاره شده

اگر کاربر معمولی پلی استیشن هستید، می‌توانید انتظار تغییرات معمولی که در کنسول پلی استیشن و کنترلر آن به دلیل استفاده روزانه رخ می‌دهد، داشته باشید. اغلب، شما بدون تمرکز بر سلامت آن، به استفاده از کنترلر ادامه می دهید.

استیک آنالوگ کثیف

همانطور که قبلا ذکر شد، اگر به طور منظم از کنترلر خود استفاده می کنید، لطفاً مطمئن شوید که آن را تمیز نگه دارید. در غیر این صورت، با گذشت زمان، خاک و گرد و غبار جمع می شوند و چوب های آنالوگ را آزار می دهند. یک چوب آنالوگ کثیف دلیل مهمی است که کنترلر پلی استیشن شما را از دست می دهد.

کنترلر آسیب دیده

گاهی اوقات، ممکن است ندانید، اما بخشی از قسمت داخلی کنترلر پلی استیشن شما آسیب می بیند، اما تا یک روز که شروع به تجربه مشکلات دریفت کردن کنترلر کنید، به کار خود ادامه می دهد. علاوه بر این، یک پتانسیومتر در کنترلر پلی استیشن وجود دارد که در صورت آسیب دیدن باعث دریفت کنترلر نیز می شود.

چگونه Drift را در کنترلر پلی استیشن برطرف کنیم؟

تنها یک کلمه وجود دارد که می‌تواند دریفت کنترلر پلی استیشن را توصیف کند، که «تحریک‌کننده» است. در اینجا چند راه حل ساده و سریع برای جلوگیری از جابجایی کنترلر پلی استیشن شما وجود دارد.

یک تمیز کردن عمیق روی کنترلر پلی استیشن خود انجام دهید

تمیز کردن پلی استیشن و کنترلر آن به غیر از دریفت کنترلر، بسیاری از مشکلات را برای شما برطرف می کند. باید هر چند وقت یکبار کنترلر خود را تمیز کنید تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی به درستی کار می کند. چگونه می توانید کنترلر پلی استیشن خود را در خانه تمیز کنید.

  • لطفاً قبل از شروع به تمیز کردن کنترلر، مطمئن شوید که کنسول خود را خاموش کرده اید.
  • در مرحله بعد، می توانید یک سشوار معمولی بگیرید و مطمئن شوید که آن را روی تنظیمات سرد قرار دهید تا هوای گرم خارج نشود، که برای کنترل کننده مضر است.
  • سشوار را روشن کنید و چوب آنالوگ را به صورت دایره ای بچرخانید تا تمام ذرات گرد و غبار از بین برود.
  • علاوه بر این، می توانید از هر جسم نوک تیز کوچکی استفاده کنید و آن را در اطراف جوی استیک حرکت دهید تا از شر ذرات ریز گرد و غبار خلاص شوید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  5 دلایل اصلی خرابی پلی استیشن

بسیاری از افراد حرفه‌ای نیز کنترل‌های پلی استیشن خود را تمیز می‌کنند. با این حال، اگر در کار با اجسام الکترونیکی مهارت زیادی ندارید، باید این روش را کنار بگذارید! روش تمیز کردن عمیق کنترلر پلی استیشن مستلزم باز کردن کل کنترلر پلی استیشن است و اگر در آن مهارت ندارید. ممکن است به چیزی آسیب برساند.

تنظیم مجدد را روی کنترلر پلی استیشن خود انجام دهید

همانطور که قبلا ذکر شد، روشن و خاموش کردن کنترلر پلی استیشن مطمئناً به شما کمک می کند تا از شر بسیاری از مشکلات کنسول و کنترل خلاص شوید. به طور مشابه، در بیشتر مواقع، زمانی که هیچ چیز دیگری برای حل مشکلات دریفت کنترلر پلی استیشن شما کار نمی کند، انجام ریست روی کنترلر تنها گزینه قابل اعتمادی است که می تواند شما را نجات دهد.

بیایید یک بررسی سریع در مورد نحوه انجام ریست کنترلر پلی استیشن داشته باشیم.

  • با روشن کردن پلی استیشن خود شروع کنید، با استفاده از یک کنترلر کاربردی دیگر به “تنظیمات” بروید.
  • در مرحله بعد، روی “Devices” کلیک کنید و سپس “Bluetooth devices” را باز کنید.
  • به جستجوی کنترل کننده غیرفعال بروید. برای تمایز بین کنترل کننده فعال و غیرفعال، باید به یاد داشته باشید که کنترل کننده فعال همیشه یک نقطه سبز دارد.
  • پس از انتخاب کنترلر غیرفعال، لطفاً دکمه «گزینه ها» را روی کنترلر پلی استیشن خود فشار دهید.
  • گزینه های مختلفی را روی صفحه نمایش خود خواهید دید، جایی که باید «دستگاه را فراموش کنید» را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، لطفاً پلی استیشن را طبق معمول خاموش کنید و کنترلر غیر کاربردی را با استفاده از کابل USB به کنسول متصل کنید.
  • در نهایت، لطفاً کنسول را به عقب روشن کنید و دکمه PS روی کنترلر را فشار داده و نگه دارید. ورود به سیستم را انجام دهید و بررسی کنید که آیا مشکل دریفت حل شده است یا خیر.
این مطلب توصیه شده برای شما :  علل رایج برای سوسو زدن یا شبح مانیتور ایکس ویژن

تعویض استیک های آنالوگ در کنترلر پلی استیشن

شکست در روش‌های تمیز کردن و تنظیم مجدد کنترلر پلی استیشن باعث می‌شود که یا دسته‌های آنالوگ را تعویض کنید یا با سونی تماس بگیرید. بدون شک هر دوی اینها گیج کننده هستند. تعویض استیک های آنالوگ هزینه زیادی برای شما خواهد داشت زیرا باید خودتان استیک های آنالوگ و سنسور چوب ها را خریداری کنید. علاوه بر این، این فرآیند به آهن لحیم کاری نیز نیاز دارد.

مقالات مرتبط:

افزایش عمر کنسول بازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =