نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته است راه راه های خود را به دست آورد، به دلیل طراحی حرارتی و سیستم خنک کننده اش با انتقادات مداوم مواجه شده است. سر و صدای فن های خنک کننده، اگرچه برای حفظ دمای داخلی ضروری است، می تواند خیلی سریع آزاردهنده شود. برای درک بهتر این موضوع، بیایید پیچیدگی‌های مشکل نویز فن PS4 را بررسی کنیم و استراتژی‌های بالقوه برای کاهش آن را بررسی کنیم.

علت صدای زیاد فن PS4
علت صدای زیاد فن PS4

تجمع گرد و غبار

گرد و غبار یکی از دلایل اصلی نویز آزاردهنده پلی استیشن 4 است. با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله ها می توانند در داخل PS4 جمع شوند، جریان هوا را مسدود کرده و باعث می شوند که فن برای دفع گرما بیشتر کار کند. گرد و غبار فراگیر است و بدون یک سرویس مناسب نمی توان آن را ریشه کن کرد. بسیاری از گیمرها نمای بیرونی کنسول را تمیز می‌کنند اما نمی‌دانند داخل کنسول چه می‌گذرد.

رفع مشکل

پاک کردن گرد و غبار بسیار آسان است. استفاده از جاروبرقی روشی کاربردی برای پاکسازی گرد و غبار از مجاری هوای تغذیه کننده فن ها است. استفاده از جاروبرقی روی دریچه های خنک کننده بی خطر است. اگر می خواهید هوای تمیز وارد پنل کنترل شود، باید دریچه های خروجی را به طور کامل تمیز کنید. به دلیل تجمع گرد و غبار، کنسول ممکن است نتواند به خوبی خود را خنک کند. برای تمیز کردن دریچه ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • هر سیم اضافی (مانند کابل HDMI) را خاموش و جدا کنید. پلی استیشن 4 شما باید اینترنت و هر دستگاه دیگری را قطع کنید.
  • از نازل کوچک جاروبرقی برای تمیز کردن دریچه های کناری و پشتی خودرو استفاده کنید.
  • پس از وصل مجدد کابل ها، کنسول را دوباره روشن کنید.
  • اگر پس از جاروبرقی پاک کردن گرد و غبار دشوار است، ابتدا پارچه ای را از دریچه ها عبور دهید. اگر نتوانید نازل جاروبرقی را در فرورفتگی‌های کنسول که دریچه‌ها در آن قرار دارند وارد کنید، یک پارچه این کار را انجام می‌دهد.
این مطلب توصیه شده برای شما :  قفل شدن درب DVD player

برای آینده، مطمئن شوید که PS4 شما فضای کافی در اطراف خود برای تهویه مناسب دارد. نگه داشتن کنسول در فضای باز باعث جریان بهتر هوا می شود و به خنک ماندن فن کمک می کند. از قرار دادن کنسول در فضاهای سربسته یا نزدیک دستگاه های ساطع کننده گرما خودداری کنید.

علاوه بر این، هنگام بازی، فاصله معقولی بین خود و کنسول حفظ کنید. این به جلوگیری از تأثیر گرمای بدن شما بر دمای کنسول کمک می کند و به آن اجازه می دهد به طور موثرتری خنک شود.

گرافیک با وفاداری بالا

بازی های گرافیکی فشرده، بار سنگینی بر روی CPU وارد می کند و فن را مجبور می کند تا گرمای زیادی را از بین ببرد. در نتیجه، فن تلاش خود را برای پایین آوردن دما سرعت می بخشد و در این فرآیند راکت ایجاد می کند.

به عنوان مثال، The Last of Us Part II دارای تصاویری خیره کننده و دنیای بازی گسترده است. با محیط های دقیق، فیزیک واقع گرایانه و هوش مصنوعی دشمن، و مدل های پیچیده شخصیت، چیزهای زیادی از سخت افزار PS4 می خواهد. در طول گیم پلی، فن کنسول ممکن است سریعتر بچرخد تا سیستم خنک شود و منجر به افزایش صدای فن شود.

رفع مشکل به وجود آمده

استفاده زیاد از کنسول PS4 می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود، بنابراین بهتر است آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. کنسول PS4 خود را در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب نگه دارید. از قرار دادن آن در فضاهای سربسته یا نزدیک دستگاه های ساطع کننده گرما خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف کنسول برای جریان هوا و تهویه مناسب وجود دارد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع از کار افتادگی ps5 ایکس ویژن

این امر به جلوگیری از گرمای بیش از حد کمک می کند و نیاز به کارکردن فن با سرعت بالا را کاهش می دهد و در نتیجه عملکرد بی صداتری دارد. برای استفاده حداکثری از کنسول PS4 خود، آن را در مکانی نگهداری کنید که هرگز گرمتر از ۷۳ درجه فارنهایت (۲۳ درجه سانتیگراد) نباشد.

PS4 شما می‌تواند عمودی بایستد یا صاف دراز بکشد، اما وضعیت عمودی با پایه عمودی می‌تواند برنده باشد. جریان هوا را به میزان قابل توجهی برای خنک کردن بهتر افزایش می دهد و به طور بالقوه می تواند بازی شما را آرام تر کند. در حالی که موقعیت افقی صدای درایو دیسک را کاهش می دهد، تنظیم عمودی مزایای تهویه عالی را ارائه می دهد.

نقص سیستم

یک هارد دیسک خراب می تواند باعث بی ثباتی سیستم شود که منجر به فریز مکرر، خرابی یا خطاهای نرم افزاری می شود. در هر صورت، PS4 سعی می کند با انجام بررسی های سیستمی یا دسترسی بیشتر به هارد دیسک، از این خطاها بازیابی کند. این افزایش فعالیت می تواند باعث شود که فن با سرعت بالاتری کار کند و در نتیجه صدای بلندتری نیز ایجاد شود.

علاوه بر این، یک هارد دیسک تا حدی معیوب در دسترسی موثر به داده ها مشکل دارد که منجر به زمان بارگذاری طولانی تر برای بازی ها یا برنامه ها می شود. دوره‌های طولانی بازیابی داده‌ها می‌تواند باعث شود که سیستم سخت‌تر کار کند، گرمای بیشتری تولید کند و در نتیجه نویز فن افزایش یابد، زیرا تلاش می‌کند گرمای اضافی را دفع کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  افزایش طول عمر تلویزیون ایکس ویژن LCD HD

رفع مشکل

ساده ترین راه حل برای این مشکل این است که باید هارد دیسک را عوض کنید. یک هارد دیسک جدید حداقل بار را از سیستم می گیرد و بنابراین به حداقل خنک کننده نیز نیاز دارد. فن با سرعت بالا کار نمی کند و در نهایت مشکل حل می شود.

همچنین می توانید برای افزایش سرعت، دوام و نویز کمتر به دلیل نداشتن قطعات متحرک، هارد دیسک خود را با یک SSD جایگزین کنید. ترجیحاً یک SATA SSD با DRAM انتخاب کنید، اگرچه آنهایی که DRAM ندارند هنوز از هارد دیسک های معمولی بهتر عمل می کنند. برای مشاوره دقیق تر با راهنمای SSD پیشرفته ما مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: قطع شدن دائمی کنترلر PS4 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »