نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل داغ شدن تبلت

دلایل داغ شدن تبلت / آیا تبلت شما اخیرا داغ شده است؟ اگر اینطور است، به وضوح تبلت دچار خرابی شده است. هرگز نترسید، این مشکل گرمایش ممکن است پایان دستگاه شما نباشد. خبر خوب این است که تقریباً همه این مشکلات را می توان بسیار ساده و با هزینه کم یا بدون هزینه برطرف کرد!

گرمای بیش از حد برای مدت زمان طولانی می تواند اثرات مخربی بر تبلت شما داشته باشد. حتی می تواند منجر به خرید یک کالای جدید شود. اما اغلب این موضوع چیزی جزئی است، که حتی یک متخصص آماتور یا فردی بدون آموزش فنی می تواند به سادگی انجام دهد! در اینجا نگاهی عمیق‌تر به مشکلات رایجی که دستگاه‌های ما را آزار می‌دهند و کارهایی که می‌توانید در مورد آنها انجام دهید، آورده شده است.

فقط مطمئن شوید که مشکل را به سرعت پیدا کرده و برطرف کنید!

دلایل اصلی داغ شدن تبلت شما

چند موضوع اصلی وجود دارد که هر دلیلی در آن قرار می گیرد:

  • نحوه استفاده از دستگاه
  • مشکل باتری
  • یک مسئله خنک کننده

در زیر در مورد هر دسته با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چگونه از دستگاه خود استفاده می کنید

استفاده نادرست از دستگاه شما احتمالاً بزرگترین دلیل داغ شدن بیش از حد تقریباً هر الکترونیکی است، خواه تلفن، تبلت یا سیستم بازی های ویدیویی دستی باشد. وسایل الکترونیکی ابزارهای قدرتمندی هستند، به قدری قدرتمند که ما تقریباً در هر روز از زندگی خود در مقطعی از آنها استفاده می کنیم.

اما در مورد نگهداری از آنها چقدر می دانید؟ اکثر مردم بیش از پشت جعبه حوصله خواندن را ندارند و تصور می کنند که این دستگاه ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  چگونه CPU را خنک کنیم؟

اما اگر ابزارها دوام طولانی داشته باشند نیاز به مراقبت دارند. برداشتن دفترچه راهنمای کاربر می تواند به افزایش عمر تبلت شما و کاهش نیاز به تعمیر کمک کند.

دلایل داغ شدن تبلت

به‌روزرسانی‌های منظم، راه‌اندازی مجدد، و خاموش‌سازی کمک می‌کنند تا همه چیز برای مدت طولانی‌تری به خوبی اجرا شود.

اما نحوه استفاده از دستگاه شما چگونه باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟ آیا موضوع نوعی خرابی داخلی و مکانیکی نیست؟ بیایید به روش‌های رایجی که استفاده نادرست شما می‌تواند باعث مشکلات گرمایشی شود و کلاهی که می‌توانید در مورد آنها انجام دهید، عمیق‌تر نگاه کنیم.

استفاده بیش از حد

استفاده بیش از حد یکی از رایج ترین مشکلات افرادی است که از دستگاه شما برای کارهای تجاری یا مدرسه استفاده می کنند. اجرای چندین برنامه به صورت همزمان و برای مدت زمان طولانی باعث می شود تبلت شما سخت تر از زمانی که یک برنامه یا چندین برنامه را در فواصل زمانی کوتاه اجرا می کردید، کار کند. هرچه تبلت شما سخت‌تر کار کند، انرژی بیشتری مصرف می‌کند، انرژی بیشتری مصرف می‌کند، داغ‌تر می‌شود.

اغلب، مردم حتی متوجه نمی شوند که چندین برنامه را همزمان اجرا می کنند. آیا می دانستید که با زدن دکمه هوم برنامه های شما بسته نمی شود؟ اکثر برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، گاهی اوقات برای روزها، تا زمانی که به درستی بسته شوند. این به این معنی است که می توانید تمام برنامه هایی را که در هفته گذشته باز کرده اید به صورت 24 ساعته در اختیار داشته باشید! جای تعجب نیست که تبلت شما داغ است. روزها متوالی کار می کند و با قدرت کامل کار می کند!

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع مشکلات مربوط به هنگی تبلت ایکس ویژن

مطمئن شوید که همه برنامه‌ها را به‌درستی ببندید، وقتی کارتان با آنها تمام شد. اگر یک پیام بازشو دریافت نکردید که می‌گوید «آیا مطمئن هستید که می‌خواهید برنامه را ترک کنید؟» سپس نه بار از 10 مورد، برنامه شما بسته نمی‌شود، بلکه در عوض به پس‌زمینه منتقل می‌شود.

یکی دیگر از روش های خوب بستن برنامه های اخیرا استفاده شده است. بسیاری از تلفن‌ها راه‌هایی برای پاک کردن این برنامه‌ها دارند، که هر چیزی را که ممکن است باز گذاشته باشید، می‌بندد. باز هم، همیشه ایده خوبی است که دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این ویژگی را دارید یا خیر.

اگر این کار را نمی‌کنید، یا نمی‌توانید بفهمید که چگونه این کار را انجام دهید، برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانید دانلود کنید و به شما کمک می‌کنند برنامه‌ها را درست ببندید.

استفاده فشرده

یکی دیگر از مسائل رایج استفاده فشرده است. اگر شما یک گیمر یا فردی هستید که ویدیوهای زیادی را در رایانه لوحی خود تماشا می کنید، احتمالاً این مشکل است.

بسیاری از ویدیوها و برخی بازی‌ها از گرافیک HD استفاده می‌کنند تا تجربه‌ای واقعی و/یا همه‌جانبه را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورند. اما برای اینکه تبلت شما این گرافیک ها را برای شما به ارمغان بیاورد، کار زیادی می طلبد و اگر آنها را برای مدت طولانی اجرا کنید، تقریباً مطمئن هستید که دستگاه خود را بیش از حد داغ می کند.

این بدان معنا نیست که شما نباید این کارها را انجام دهید. تماشای ویدیو و بازی کردن برخی از رایج‌ترین مواردی است که مردم از تبلت‌ها استفاده می‌کنند و دستگاه شما باید بتواند با آن‌ها کار کند. اما مراقب باشید که چه مدت این فعالیت‌های پر انرژی و گرافیکی را بدون وقفه انجام می‌دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نحوه اتصال هر هدفون بلوتوثی به Xbox One

روشنایی صفحه نمایش

صفحه نمایش شما منبع بزرگی از گرما برای تبلت شما است و بیش از آن می تواند دستگاه شما را به خودی خود داغ کند. نیمی از تبلت شما صفحه نمایش آن است، بنابراین سلامت صفحه نمایش شما برای حفظ دستگاه و مدیریت دمای آن مهم است. به خنک تر ماندن آن برای مدت طولانی تری کمک کنید.

اگر مصمم به تماشای بی‌نظیر در تبلت خود هستید، کم کردن روشنایی صفحه چیزی است که ممکن است بخواهید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن تلاش کنید.

علت توقف برنامه Google در تبلت ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =