نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مهمترین دلایل خرابی کامپیوتر ایکس ویژن

دلایل خرابی کامپیوتر ایکس ویژن/ ما به عنوان یک تجارت تعمیر کامپیوتر ایکس ویژن در بریزبن، قطعاً افرادی هستیم که می دانیم چرا رایانه ها خراب می شوند. بر اساس تجربه ما، مهمترین دلایل خرابی کامپیوتر ایکس ویژنها شامل انواعی از آسیب ها مانند آب، گرما، تصادفات، نوسانات برق و سوختگی و همچنین فرسودگی الکتریکی، خرابی هارد دیسک، میزان استفاده و قدیمی بودن کامپیوتر ایکس ویژن است. . هر یک از این دلایل رایج برای خرابی کامپیوتر ایکس ویژن با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.

آسیب تصادفی

آسیب فیزیکی معمولاً با افتادن دستگاه یا ضربه زدن به آن در حین کار تصادفی است. حتی یک زمین خوردن کوچک در هنگام کار کامپیوتر ایکس ویژن می تواند آسیب بزرگی به بار آورد. این بیشتر در مورد کامپیوتر ایکس ویژنهایی که دارای هارد دیسک مکانیکی (HDD) هستند رایج است. آسیب های دیگر می تواند به صفحه نمایش، مادربرد، پورت USB و موارد مشابه باشد. هر گونه آسیب می تواند و احتمالاً در نهایت باعث توقف رایانه می شود.

آسیب آب یا مایعات

تقسیم مایع بر روی قطعات الکتریکی آنها را کوتاه می کند و از این رو به طور بالقوه کار آنها را متوقف می کند. مقدار مایع همیشه یک عامل نیست زیرا حتی مقدار کمی از آن در مکان نامناسب می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند. مک بوک های اپل دارای یک سنسور آب یا مایع روی مادربرد هستند که در صورت تشخیص مایع، آن ها را خاموش می کند.

آسیب حرارتی

گرما یکی از عوامل مهم خرابی کامپیوتر ایکس ویژنها به خصوص در آب و هوای گرمتر است. گرمای بیش از حد کامپیوتر ایکس ویژن می تواند باعث سرخ شدن قطعات و در نتیجه از کار افتادن آن شود. اگر آنها سرخ نشده باشند، گرما همچنان می تواند باعث کند شدن اجزاء یا کاهش طول عمر آنها شود. هر چه یک کامپیوتر ایکس ویژن خنک تر کار کند، برای امید به زندگی بهتر است.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن

دلایل خرابی کامپیوتر ایکس ویژن

آسیب HDD

HDD مکانیکی یک دستگاه بسیار پیچیده و دقیق ساخته شده است که دوست ندارد به خصوص همانطور که در بالا گفته شد در هنگام روشن شدن، ضربه بخورد. حتی ضربه زدن به میز یا ضربه زدن به زمین می تواند باعث شود که سر به صفحه برخورد کند و احتمالاً آن را خراش دهد یا بدتر از آن به خود سر یا سر آسیب برساند. با هاردهای مکانیکی با احترام رفتار کنید زیرا همه اطلاعات شما را در خود نگه می دارند.

نوسانات برق

در استرالیا، برق از شبکه برق 240 ولت به علاوه یا منهای 10٪ است. هر چیزی بیشتر یک موج است و هر چیزی کمتر یک شکست است. خاموشی برق نیست. نوسانات یا میخ‌ها به معنای واقعی کلمه اجزای الکتریکی را منفجر می‌کنند و از این رو کار نمی‌کنند. رایانه ها پر از قطعات الکتریکی هستند و ممکن است برخی از آنها تحت تأثیر قرار گیرند و برخی ممکن است نه.

براون اوت های قدرت

این توان ارائه شده است که کمتر از 240 ولت منهای 10٪ است. قهوه ای شدن بیشتر موتورهای الکتریکی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث سوختن آنها می شود. از آنجایی که رایانه ها دارای موتورهای الکتریکی در هارد دیسک، درایوهای DVD، فن ها و هر چیز دیگری هستند که می چرخند، هر یک از این موارد ممکن است در معرض خطر خرابی قرار گیرند.

سن در دلایل خرابی کامپیوتر ایکس ویژن

کامپیوتر ایکس ویژنها همه در یک نقطه قیمتی ساخته می شوند و اجزای آن برای آن نقطه قیمتی تهیه می شوند. سازندگان قطعات قطعات خود را آزمایش می کنند و بنابراین آنها را درجه بندی می کنند، بنابراین آنها را در قیمت های متفاوتی به فروش می رسانند. حسابداران در استرالیا تجهیزات اداری را بیش از 3 سال می نویسند، بنابراین امید به زندگی چیزی بین 3 تا 6 سال است. این بدان معنا نیست که رایانه شما در آن زمان خراب می شود، اما به طور متوسط ​​خراب می شود.

این مطلب توصیه شده برای شما :  ۷ مشکل رایج Xbox One و One S

استفاده

بسیاری از مردم فکر می کنند استفاده از کامپیوتر ایکس ویژنها به سرعت خرابی کامپیوتر ایکس ویژنها کمک می کند. می کند و نمی کند. هر چه بیشتر از یک ماشین استفاده کنید، احتمال توقف آن بعد از صدها هزار کیلومتر بیشتر می شود. یک ماشین همچنین اگر به مدت 10 سال در گاراژ پارک شود و هرگز با 10 کیلومتر در ساعت استفاده نشود، خراب می شود. بنابراین، ذخیره کردن رایانه قدیمی خود در کمد و سپس بیرون آوردن آن پس از چندین سال و انتظار اینکه “طبق معمول” کار کند، لزوماً صحیح نیست.

قطعات الکتریکی با گذشت زمان فرسوده می شوند. اساساً مدارهای مجتمع (IC) از “دروازه ها” برای انتقال سیگنال های الکتریکی استفاده می کنند. این “دروازه ها” به مرور زمان فرسوده می شوند و از یک طرف به طرف دیگر کندتر و کندتر می شوند. با هیچ سوئیچی فرقی نداره مثل لامپ، یک روز آنها را بسته و دیگر نور / کامپیوتر ایکس ویژن. خازن ها در طول زمان همین کار را انجام می دهند. کامپیوتر ایکس ویژنها از خازن ها برای ذخیره انرژی الکتریکی استفاده می کنند و با گذشت زمان و استفاده از آنها باد می کنند. این معمولاً زمانی مشهود است که بالای صاف معمولی آنها گرد شود.

تعمیرات و خدمات کامپیوتر ایکس ویژنی با قیمت مناسب

اینها تنها برخی از دلایل خرابی یا از بین رفتن رایانه ها هستند، اما اینها مواردی هستند که به طور مداوم در اینجا در تعمیرات و خدمات رایانه مقرون به صرفه در بریزبن می بینیم.

پیشنهاد مطالعه: تست خرابی مانیتور کامپیوتر ایکس ویژن

این مطلب توصیه شده برای شما :  چرا برنامه در تبلت ایکس ویژن متوقف می شوند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =