نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تنظیم DNS تلویزیون

یکی از کارهایی که برای بهبود عملکرد تلویزیون‌های هوشمند باید انجام داد، تنظیم DNS تلویزیون است که با هدف بهبود قابلیت اتصال این دستگاه‌ها به اینترنت و بهره‌مندی از قابلیت‌های بیشتری می‌باشد. DNS در واقع سر واژهٔ عبارت Domain Name Server است و وظیفه آن ترجمه کردن یک آدرس IP در نوار جستجو است تا به این ترتیب آدرس سایتی که در وب به دنبال آن هستیم تنها در قالب تعدادی عدد نشان داده نشود. هدف از تغییر و تنظیم مجدد DNS تلویزیون بهبود وب‌گردی و افزایش سرعت اینترنت است. ضمناً می‌توان با این تغییرات محدودیت‌های جغرافیایی را هم دور زد.

تغییر کشور برای تنظیم DNS تلویزیون

اولین قدمی که باید برای تغییر DNS تلویزیون انجام شود، تغییر تنظیمات کشور یا Region است. با این کار می‌توان محدودیت‌های جغرافیایی اتصال به نت و وب‌گردی را به سادگی دور زد تا کیفیت و دسترسی به سرویس‌های بین‌المللی بهبود و ارتقا یابد. در این مرحله شما منطقه جغرافیایی و نام کشور را به گزینه مناسب‌تر تغییر می‌دهید. برای تغییر کشور و تنظیم DNS تلویزیون  مسیر زیر دنبال شود:

دکمه منوی کنترل تلویزیون > System >Setup  > Smart Hub Terms & Conditions > Privacy & Policy > سپس به ترتیب ایت دکمه‌های ریموت را فشار دهید و لیست کشورهای مختلف را ببینید: Mute – Return – Volume Up – Channel Up – Mute > حال نام یکی را انتخاب کرده و Region را روی آن منطقه تنظیم کنید.

تغییر آدرس آی‌پی در تنظیمات DNS

مرحله بعدی برای تنظیم DNS تلویزیون، اعمال تغییرات در آدرس IP دستگاه است. برای این منظور:

این مطلب توصیه شده برای شما :  مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون

دکمه منوی ریموت > گزینه‌های Network و Network Status > IP Settings > تنظیمات DNS > Enter Manually > حال به صورت دستی آدرس آی‌پی مدنظر را وارد کنید تا تغییرات مطلوب اعمال شوند.

تنظیم DNS تلویزیون

تنظیمDNS  تلویزیون به وسیله مودم

گزینه دیگری که برای تنظیم DNS تلویزیون در اختیار کاربران است، اعمال تغییرات مورد نظر از طریق مودم یا روتر کاربر است که می‌توان از طریق پنل مدیریت مودم این تغییرات را اعمال کرد. در تمامی دستگاه‌هایی که به مودم متصل می‌شوند (لپ‌تاپ، موبایل و…) می‌توان با دسترسی به صفحه مدیریت مودم، تغییرات مزبور را در تنظیمات DNS وارد کرد. با ورود به پنل مدیریت مودم باید وارد بخش تنظیمات پیشرفته شبکه شوید. در آن گزینه تنظیمات مربوط به DNS را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید از آن طریق تنظیم DNS تلویزیون را انجام دهید.

تنظیم DNS تلویزیون

نکات مهم تنظیم DNS تلویزیون

مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از تغییر DNS تلویزیون باید در نظر داشت این است که حتماً باید آدرس آی‌پی دستگاه مورد نظر را رجیستر کرده باشید. در واقع برای بهره بردن از سرویس هوشمند DNS در تلویزیون باید ابتدا آدرس IP آن را ثبت کرد.

روش انجام این کار با توجه به نوع ارائه دهنده سرویس DNS متفاوت خواهد بود. برای مثال برخی از شرکت‌ها در محصولات خود بخشی با عنوان Automatically Register My IP address را قرار داده‌اند تا به این ترتیب آدرس آی پی به صورت خودکار ردیابی و به‌روزرسانی شود.

نکته پایانی این که برای تنظیم DNS تلویزیون می‌توان از آدرس سرورهای مختلف و شناخته شده استفاده کرد. با استفاده از این آدرس سرورهای مختلف DNS (البته مواردی شناخته شده و معتبر) که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد، می‌توان از کیفیت بالاتر خدمات اینترنت و وب‌گردی بهره برد.

این مطلب توصیه شده برای شما :  4 مشکل متداول PS4 و رفع مربوطه

آیا می دانید: خشک کردن تلویزیون مرطوب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 7 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »