نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی کامل اینورتر LCD تلویزیون ایکس ویژن

اینورتر LCD تلویزیون. بدون نور، و صفحه نمایش LCD ممکن است وزن کاغذی باشد. بسیاری از صفحه نمایش های LCD از یک لامپ فلورسنت کاتد سرد استفاده می کنند که به یک اینورتر نیاز دارد. این قطعه که معمولاً به عنوان یک اینورتر CCFL شناخته می شود، اتصال برق منبع تغذیه DC را برای کار با برق مورد نیاز لامپ آماده می کند.

نقش اینورتر LCD تلویزیون

هنگامی که یک کامپیوتر به دیوار وصل می شود، امواج AC پریز برق را به DC تبدیل می کند. این برای قطعات دیجیتال مانند مادربرد به خوبی کار می کند، اما برای لامپ های فلورسنت کار نمی کند. اینورتر برق DC را قطع می کند و آن را برای استفاده توسط لامپی که صفحه را روشن می کند به برق AC تبدیل می کند.

اینورتر LCD تلویزیون

عیب یابی اینورتر

هنگامی که اینورتر خراب می شود، به نظر می رسد که LCD خاموش شده است. با این حال، با نگاهی دقیق، همچنان خواهید دید که نمایشگر همچنان کار می کند، زیرا تصاویر همچنان در حال رندر هستند اما روشن نمی شوند. بسیاری از لامپ های فلورسنت LCD روی مداری با اینورتر ادغام می شوند و باید یکی به همراه دیگری تعویض شود. اگر با جدا کردن صفحه LCD خود راحت نیستید، معمولاً تعویض کل LCD نسبت به تعویض واحد اینورتر LCD مقرون به صرفه تر است.

تفاوت بین LCM و LCD

LCD مخفف “نمایشگر کریستال مایع” است، یک فناوری که در مکانیسم های مختلف نمایش بسیاری از دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. LCM مخفف “مانیتور کریستال مایع” است و به طور خاص برای اشاره به مانیتور رایانه ای استفاده می شود که از فناوری LCD استفاده می کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  آشنایی با مبدل DIY VGA به USB

تاریخ

فن آوری کریستال مایع در ابتدا در صفحه نمایش ماشین حساب ها، ساعت ها، ساعت های دیجیتال و سایر دستگاه های محاسباتی ساده رایج شد. اولین نمایشگرهای این نمایشگر همگی تک رنگ بودند.

کاربردهای پیشرفته

فناوری LCD به گونه ای پیشرفت کرده است که نمایشگرهای کریستال مایع اکنون قادر به طیف گسترده ای از رنگ هستند. تلویزیون ایکس ویژن های صفحه تخت، رایانه های رومیزی، رایانه های لپ تاپ و تلفن های همراه همگی از این نمایشگرهای کریستال مایع استفاده می کنند.

تفکیک در اینورتر LCD تلویزیون

مانیتور رایانه ای که از فناوری LCD استفاده می کند “مانیتور LCD” یا “LCM” نامیده می شود. این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. با این حال، “LCD” و “LCM” ممکن است به جای یکدیگر استفاده نشوند، زیرا هر صفحه نمایشی که از فناوری LCD استفاده می کند LCM نیست.

مزایای استفاده از اینورتر LCD تلویزیون

به خصوص با توسعه فناوری LCD که می تواند طیف کاملی از رنگ ها را نشان دهد، صفحه نمایش های LCD باعث منسوخ شدن فناوری قدیمی لوله اشعه کاتدی شده است. این به این دلیل است که صفحه نمایش های LCD برق کمتری مصرف می کنند و فضای کمتری را اشغال می کنند.

فن آوری های مشابه

فناوری‌های دیگری که اغلب مانند صفحه‌نمایش‌های LCD مورد استفاده قرار می‌گیرند، پنل‌های نمایش پلاسما (PDP) و نمایشگرهای الکترولومینسانس (ELD) هستند. گاهی اوقات از فناوری ELD و LCD در یک دستگاه برای ارائه تصاویر و نور پس زمینه برای روشن کردن آنها استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: نحوه عیب یابی فلش چشمک زن تلویزیون ایکس ویژن

این مطلب توصیه شده برای شما :  پرش تصویر تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »