نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلویزیون ایکس ویژن

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلویزیون . آیا متوجه نقاط ارواح عجیب روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن خود شده اید؟ اگر چنین است، می تواند نشانه گرم شدن بیش از حد تلویزیون ایکس ویژن شما باشد. گرمای بیش از حد می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی شود، از جمله لکه های ارواح و قطعات نادرست.

این مشکلات می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله تجمع گرد و غبار در سیستم تهویه، نصب نامناسب و یا حتی یک قطعه معیوب باشد. خوشبختانه، چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و ایجاد لکه های رنگ در تلویزیون ایکس ویژن خود انجام دهید.

نقاط ارواح چیست

لکه‌های ارواح یک مشکل رایج در تلویزیون ایکس ویژن‌ها است که به دلیل گرم شدن بیش از حد اجزای تلویزیون ایکس ویژن ایجاد می‌شود. آنها می توانند به صورت نقاط تاریک یا روشن روی صفحه ظاهر شوند و می توانند حواس پرتی و آزار دهنده باشند. برای جلوگیری از ایجاد نقاط ارواح در تلویزیون ایکس ویژن، مهم است که آن را خنک و تهویه کنید.

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلویزیون

چرا تلویزیون ایکس ویژن شما بیش از حد گرم می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا تلویزیون ایکس ویژن شما بیش از حد گرم می شود. یکی از این دلایل عدم تهویه کافی است. این بدان معناست که تلویزیون ایکس ویژن شما ممکن است جریان هوای مناسبی برای عملکرد موثر نداشته باشد.

برخی از افراد تلویزیون ایکس ویژن خود را در اتاقی نگه می دارند که نور مستقیم خورشید به آن می تابد. متأسفانه، این می تواند به تلویزیون ایکس ویژن آسیب برساند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  مراحل تعمیر گیرنده دیجیتال

گرمای زیاد می تواند به طور غیرقابل برگشتی به نمایشگر تلویزیون ایکس ویژن آسیب برساند و به مرور زمان باعث اختلال در عملکرد قطعات شود و یکی از علائم آن می تواند داغ شدن بیش از حد تلویزیون ایکس ویژن باشد. بهتر است تلویزیون ایکس ویژن خود را در اتاقی قرار دهید که خنک و دارای تهویه مناسب باشد.

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلویزیون

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون ایکس ویژن شما در یک منطقه با تهویه مناسب است. آن را از مبلمان، پرده ها یا هر چیز دیگری که می تواند دریچه های هوا را مسدود کند، دور نگه دارید. برای کمک به گردش هوا و خنک نگه داشتن تلویزیون ایکس ویژن می توانید از فن نیز استفاده کنید.

دور نگه داشتن تلویزیون از نور خورشید

آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، زیرا گرمای بیش از حد می تواند به تلویزیون ایکس ویژن شما آسیب برساند. همچنین می توانید از فن های خنک کننده برای افزایش گردش هوا در اطراف تلویزیون ایکس ویژن استفاده کنید.

کاهش دادن زمان روشن بودن تلویزیون

به یاد داشته باشید که مدت زمان روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن را کاهش دهید. در صورت عدم استفاده حتما آن را خاموش کنید، زیرا روشن ماندن آن برای مدت طولانی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن شود.

تمیز کردن به موقع تلویزیون

گرد و غبار و کثیفی می توانند دریچه ها را مسدود کنند و از گردش هوا به درستی جلوگیری کنند و باعث گرم شدن بیش از حد تلویزیون ایکس ویژن شوند. دریچه ها را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید و مطمئن شوید که این کار را به طور منظم انجام دهید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  علائم کمبود گاز اسپیلت

اگر متوجه شدید که تلویزیون ایکس ویژن شما خیلی داغ می شود یا به طور ناگهانی کار نمی کند، آن را خاموش کرده و از پریز آن جدا کنید. مطمئن شوید که کنسول های بازی خود را از تلویزیون ایکس ویژن دور نگه دارید زیرا آنها نیز گرما تولید می کنند و می توانند تلویزیون ایکس ویژن شما را بیش از حد گرم کنند.

توجه داشته باشید که اگر متوجه شدید که تلویزیون ایکس ویژن شما حتی با وجود این اقدامات احتیاطی بیش از حد گرم می شود، ممکن است به دلیل نقص در ساخت باشد. در این صورت می‌توانید برای چکاپ و/یا ادعای گارانتی تلویزیون ایکس ویژن با برند تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: تعداد مناسب پورت HDMI در تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »