نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل داغ شدن تلویزیون ایکس ویژن

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که داغ شدن تلویزیون طبیعی است یا نشانه مشکلی است؟ باید بگوییم که نگران نباشید، تمام وسایلی که به نحوی با با برق سر و کار دارند، در حین استفاده تا حد معینی گرمایی طبیعی را متحمل می‌شوند؛ اما اگر حرارت دستگاه از حد عادی آن گذشته و دیگر می‌شود گفت داغ شده، حتماً ایرادی پیدا کرده است.

در صورت عدم رسیدگی به موقع، ممکن است میزان خسارت وارده سنگین شده و مجبور شوید به‌کلی تلویزیون خود را عوض کنید.

داغ شدن تلویزیون

مهم ترین دلایل داغ شدن تلویزیون

تلویزیون‌های LED و LCD به‌علت لامپ‌هایی که درونشان هست داغ می‌شوند. این دستگاه‌ها پس از چند ساعت کار کردن به طور عادی گرم می‌شوند. اما اگر حرارت تلویزیون به داغی رسید، ممکن است ایراد در یکی از موارد ذیل باشد:

خرابی بک‌لایت تلویزیون

منبع نور نمایشگر تلویزیون‌های LCD و LED به ‌دلیلی که ‌تنهایی قادر به تولید نور نیستند، از بک‌لایت در پنل آن‌ها استفاده شده تا نور موردنیاز را ایجاد کنند. متاسفانه خرابی بک‌لایت در تلویزیون‌هایی با این نوع مانیتور، بسیار رایج است؛ چون تلویزیون‌های تقلبی زیادی وارد بازار شده. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکاران تلویزیون کمک گرفت.

استفاده از منبع تغذیه معیوب

در هنگام بروز نوسانات برق شدید، آمار خرابی منبع تغذیه بالا می‌رود. علاوه بر آن، به‌ علت فراوانی تلویزیون‌های تقلبی، بعید نیست که منبع تغذیه از پس وظیفه‌اش که تأمین برق و کنترل نوسانات است، برنیامده و به ‌کل از کار بیافتد. در این شرایط بهترین و مطمئن‌ترین راه، بهره بردن از تعمیرکاران این حوزه است. به‌ هیچ‌ عنوان خودتان اقدام به تعمیر این قطعه نکنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  رفع خرابی پردازشگر کامپیوتر

خرابی پنل تلویزیون

پنل تلویزیون، قطعه حساسی است و به‌دلایلی مانند جریان بالا و پایین برق، یا ضربه خوردن می‌تواند خرابی شود. این مشکل را نیز حتماً به تعمیرکاران خبره بسپارید.

۳ روش پیش‌گیری از داغ شدن تلویزیون

حال که علل داغ شدن تلویزیون را گفتیم، باید ببینیم که برای جلوگیری از بروز این مشکل چه اقداماتی را باید پیش گرفت:

  1. فضای کافی برای جریان هوا: تلویزیون را در جایی قرار دهید که هوا به‌خوبی در اطراف آن گردش داشته باشد. آن را به دیوار تکیه ندهید و بهتر است پشت تلویزیون تا حدی باز باشد. دمای محیطِ ایده‌آلِ تلویزیون باید بین ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد.
  2. روشن نگه نداشتن طولانی‌مدت دستگاه: یک عادتی که خیلی از افراد دارند، این است که تلویزیون را روشن می‌گذارند تا صدای آن در خانه بپیچد. این کار حرارت دستگاه را بالا می‌برد و با فشار آوردن به آن، به قطعات داخلی آسیب می‌زند.
  3. تمیز کردن تلویزیون: هر چند روزی یک ‌بار تلویزیون را تمیز، و با پارچه‌ای نرم گردگیری کنید. گردوغبارهایی که در محیط وجود دارند، روی منافذ پنل تلویزیون می‌نشینند و مسیر عبور هوا را می‌بندند و در نتیجه، تلویزیون در این شرایط گرم خواهد شد.

تغییر تنظیمات تلویزیون برای کنترل گرمای دستگاه

علاوه‌بر پیشگیری‌های محیطی، با مدیریت تنظیمات تلویزیون نیز می‌توان تلویزیون را از دچار شدن به گرمای غیرعادی مصون داشت. به عنوان مثال، وضعیت نمایشگر را روی استاندارد بگذارید:

دکمه‌ Home روی ریموت > تنظیمات >Display  > Picture > Picture Mode > Standard را انتخاب کنید.

برای تغییر نور صفحه تلویزیون مراحل زیر را دنبال کنید:

این مطلب توصیه شده برای شما :  خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن

دکمه‌ Home روی ریموت > تنظیمات >Display  > Picture > Brightness > میزان نور را پایین بیاورید.

سخن پایانی

گرم شدن تلویزیون امری طبیعی و عادی برای تلویزیون‌هاست اما توجه داشته باشید که حرارت بیش از حد و داغ شدن آن، علامت هشدار مهمی در خصوص عدم کارکرد صحیح قطعات داخلی یا استفادهٔ ناصحیح از تلویزیون است که پیشنهاد ما در وهله اول پیشگیری از وقوع مشکل است و در صورتی که دستگاهتان درگیر اختلال شد، سپردن آن به تعمیرکاران مجاز و مطمئن است تا از بروز مشکلات تازه در آینده جلوگیری شود.

آیا می دانید: 12 دلیل سوسو زدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »