نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن ps4

روشن نشدن ps4 به چه دلایلی اتفاق می افتد و چگونه باید این مشکل را برطرف کرد؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً در موقعیتی قرار گرفته اید که PS4 شما روشن نمی شود و مطمئن نیستید که برای رفع آن چه کاری انجام دهید.

ممکن است سیستم بوق بزند اما سیگنالی را نشان ندهد، یا ممکن است نور آبی یا نور سفید را در میان بسیاری از مشکلات احتمالی دیگر مشاهده کنید. خوشبختانه، منابع آنلاین زیادی برای کمک به شما در یافتن راه حل وجود دارد، از جمله ما در TronicsFix! ما می‌توانیم به شما کمک کنیم چگونه PS4 خود را تعمیر کنید، چه نسخه اصلی، چه باریک یا حرفه‌ای.

روشن نشدن ps4
روشن نشدن ps4

علل و راه حل های احتمالی روشن نشدن PS4

بیایید به بررسی برخی از رایج ترین مشکلاتی که باعث روشن نشدن PS4 می شوند و همچنین برخی از راه حل های آسان DIY بپردازیم.

سیم برق معیوب یا شل شده است

گاهی اوقات دلیل مشکل این است که سیم برق به طور کامل به پشت PS4 وصل نشده است. احتمال دیگر این است که سیم برق به درستی در کنسول قرار نمی گیرد و به نظر می رسد شل شده باشد یا به خوبی جا نخورده باشد. در این صورت، اگر آن را از فروشنده دست دوم خریداری کرده باشید، ممکن است سیم برق اشتباهی داشته باشید. در اینجا چند راه حل وجود دارد:

  • ابتدا بررسی کنید که آیا سیم برق به درستی به کنسول وصل شده است یا خیر. مطمئن شوید که تا آخر به برق وصل است و هیچ چیزی مانع از وصل شدن کامل آن نمی شود.
  • راه حل ساده دیگری که باید امتحان کنید این است که سیم برق را از دیوار جدا کنید و بگذارید یک دقیقه بماند. پس از حدود یک دقیقه، آن را دوباره به دیوار وصل کنید و دوباره آن را روشن کنید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  علت کار نکردن PS4
روشن نشدن ps4
روشن نشدن ps4

چرخه قدرت در ps4 چیست و چگونه فعال میشود

اگر آن چیزها جواب نداد، می‌توانید «چرخه قدرت» را نیز انجام دهید. این شبیه به جدا کردن سیم برق از دیوار است، اما موثرتر است. برای انجام این کار، مطمئن شوید که PS4 شما کاملاً خاموش است، سیم برق را از کنسول جدا کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. پس از گذشت زمان، سیم برق خود را دوباره وصل کنید و سعی کنید PS4 را روشن کنید.

  • در نهایت، اگر متوجه شدید که سیم برق به درستی جا نمی‌شود و به نظر شل شده است، ممکن است نیاز به خرید یک کابل برق جدید داشته باشید. PS4 Original، Slim و Pro (آخرین مدل) همگی از کابل برق استاندارد IEC C7 (لینک وابسته پولی آمازون) استفاده می‌کنند که می‌توانید آن را در اکثر فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و همچنین آنلاین خریداری کنید. دو مدل اول PS4 Pro (سری 7000 و 7100) به جای آن از یک سیم برق AC 2 Prong (لینک وابسته پولی آمازون) استفاده می کنند که می توانید آن را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید.

 نوار برق معیوب یکی از دلایل روشن نشدن ps4

اگر دستگاه خود را به دوشاخه برق وصل کرده‌اید، ممکن است نوار برق معیوب باشد یا به سادگی قادر به تحمل بار برق مورد نیاز یک کنسول بازی نباشد. این چیزی است که می توانید انجام دهید:

یک آزمایش آسان برای اینکه ببینید آیا دوبر برق شما کار نمی کند یا نه این است که کنسول خود را مستقیماً به دیوار وصل کنید. اگر کنسول شما بعد از انجام این کار روشن می شود، می توانید بدانید که نوار برق شما یا معیوب است یا نمی تواند میزان برق مورد نیاز کنسول شما را تحمل کند. ما پیشنهاد می‌کنیم یک محافظ برق Belkin Power Strip (لینک وابسته پولی آمازون) تهیه کنید، که ما از آن استفاده کرده‌ایم و می‌دانیم که با کنسول‌ها به خوبی کار می‌کند.

این مطلب توصیه شده برای شما :  نداشتن تصویر یا خرابی تصویر مانیتور ایکس ویژن
روشن نشدن ps4
روشن نشدن ps4

 حشرات داخل کنسول علل دیگر  روشن نشدن ps4

متأسفانه کنسول های بازی مکان مناسبی برای زندگی حشرات هستند زیرا تاریک و گرم هستند. به همین دلیل بسیار رایج است که افراد در داخل کنسول خود هجوم حشرات را داشته باشند، به خصوص در آب و هوای مرطوب.

  • بهترین راه حل این است که PS4 خود را باز کنید و آن را تمیز کنید و به دنبال نشانه هایی از حشرات مانند سوسک، مورچه، پروانه یا عنکبوت باشید.
  • اگر متوجه شدید که هر یک از این حشرات آسیب قابل توجهی به دستگاه شما وارد کرده است و نمی تواند روشن شود، ممکن است لازم باشد آن را به یک متخصص بفرستید تا منبع تغذیه را جایگزین کند. اگرچه، به خاطر داشته باشید که اگر حشرات در آپارتمان یا خانه شما باشد، حتی پس از تمیز کردن و تعویض منبع تغذیه، می توانند به کنسول شما برگردند.

 دکمه پاور معیوب در روشن نشدن ps4

اگر کنسول PS4 خود را رها کرده اید یا قبلاً باز شده است، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا خود دکمه پاور مشکل دارد یا خیر. بسته به مدل PS4 شما، چند راه حل آسان برای این وجود دارد:

  • برای همه مدل‌ها، یک راه آسان برای بررسی اینکه آیا دکمه پاور مشکل دارد یا نه این است که کنسول را به دیوار وصل کنید و دکمه بیرون را فشار دهید. اگر دکمه خروج کار می کند، به احتمال زیاد مشکل از دکمه پاور است.
  • اگر یک PS4 اصلی دارید، می‌توانید پوشش بالایی را بردارید و قطعه فلزی که پشت دکمه پاور قرار دارد را بررسی کنید. این قطعه فلزی با فشار دادن دکمه پاور مادربرد را لمس می کند و در صورت خم شدن یا آسیب دیدن آن ممکن است به درستی کار نکند. اگر با خم کردن قطعه فلزی به جای خود مشکل برق را برطرف نکرد، یا اگر قطعه فلزی آسیب دیده باشد، ممکن است نیاز به خرید جایگزین داشته باشید. در نظر داشته باشید که این قطعه فلزی فقط در نسخه اصلی PS4 است نه مدل های دیگر.
  • اگر مدلی دارید که نسخه اصلی PS4 نیست، ممکن است دکمه پاور توسط مایع آسیب دیده یا شکسته باشد. به خاطر داشته باشید که تعویض این نوع دکمه پاور ممکن است دشوار باشد، زیرا به تجربه لحیم کاری نیاز دارد. اما، اگر تجربه لحیم کاری دارید، باید بتوانید بدون دردسر زیاد آن را انجام دهید.
این مطلب توصیه شده برای شما :  9 راه حل تعمیر دوربین تبلت ایکس ویژن

منبع تغذیه معیوب یکی از دلایل روشن نشدن ps4

گاهی اوقات منبع تغذیه داخل PS4 معیوب است و نیاز به تعویض دارد. در اینجا یک راه آسان برای آزمایش این وجود دارد:

چیز دیگری را مانند لامپ به پریز کنسول خود وصل کنید. اگر لامپ روشن شود، به احتمال زیاد مشکلی در منبع تغذیه کنسول وجود دارد. توصیه می شود یک منبع تغذیه PS4 را توسط یک متخصص جایگزین کنید. از طرف دیگر، اگر لامپ روشن نشود، مشکلی در خود خروجی وجود دارد. یک برقکار برای تعمیر باید به پریز شما نگاه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »