نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی مانیتور ایکس ویژن

خاموش شدن ناگهانی مانیتور

خاموش شدن ناگهانی مانیتور/ چندین مشکل می تواند باعث خاموش شدن تصادفی مانیتور ایکس ویژن شود. برخی از دلایل مربوط به مانیتور ایکس ویژن و برخی دیگر به کامپیوتر مربوط می شود. در مورد دلایل خاموش شدن مانیتور ایکس ویژن خود به خود، پیشنهادات زیر را بخوانید.

مانیتور ایکس ویژن گرمای بیش از حد

یکی از دلایلی که مانیتور ایکس ویژن می تواند خاموش شود، گرم شدن بیش از حد آن است. هنگامی که مانیتور ایکس ویژن بیش از حد گرم می شود، برای جلوگیری از آسیب رساندن به مدار داخل آن خاموش می شود. دلایل گرمای بیش از حد عبارتند از تجمع گرد و غبار، گرما یا رطوبت بیش از حد، یا مسدود شدن دریچه هایی که به گرما اجازه خروج می دهد.

اگر مانیتور ایکس ویژن بیش از حد گرم می شود، قبل از استفاده مجدد، مانیتور ایکس ویژن را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود. سپس، اگر هوای کنسرو شده (آنتی استاتیک، برای وسایل الکترونیکی) دارید، سعی کنید گرد و غبار داخل بدنه مانیتور ایکس ویژن را خارج کنید. اگر اتاق کامپیوتر بسیار گرم است، با روشن کردن یک فن یا سیستم تهویه مطبوع، آن را خنک کنید. قبل از اینکه دوباره از مانیتور ایکس ویژن استفاده کنید، صبر کنید تا اتاق کمی خنک شود.

خاموش شدن ناگهانی مانیتور

همچنین، اگر از یک مانیتور ایکس ویژن CRT قدیمی استفاده می کنید، ارتقاء به یک صفحه نمایش تخت جدیدتر بسیاری از مشکلات مربوط به گرما را در یک محیط گرم حل می کند.

کابل شل در خاموش شدن ناگهانی مانیتور

اگر سیم برق به پشت مانیتور ایکس ویژن وصل نشده باشد، می تواند باعث قطع برق و خاموش شدن مانیتور ایکس ویژن شود. مطمئن شوید که سیم برق در پشت مانیتور ایکس ویژن محکم در جای خود قرار دارد. همچنین ممکن است کانکتور برق مانیتور ایکس ویژن خراب باشد و برق کافی را از سیم برق دریافت نکند. در این حالت بهتر است به جای تعمیر مانیتور ایکس ویژن آن را تعویض کنید.

این مطلب توصیه شده برای شما :  8 روش برای تمیز کردن هارد دیسک در ویندوز 10

مانیتور ایکس ویژن بد

دلیل دیگری که ممکن است مانیتور ایکس ویژن خاموش شود، نقص در مدار است. ممکن است یک اتصال کوتاه در سیم‌کشی یا خرابی مدار باعث سیاه شدن تصویر یا خاموش شدن مانیتور ایکس ویژن شود. در این مورد، ممکن است کار دیگری جز خرید یک مانیتور ایکس ویژن جایگزین جدید نتوانید انجام دهید. تعمیر مانیتور ایکس ویژنها معمولاً مقرون به صرفه نیستند زیرا هزینه تعمیر می تواند بیشتر از قیمت یک مانیتور ایکس ویژن جدید باشد. می‌توانید مانیتور ایکس ویژن را به تعمیرگاه کامپیوتر بیاورید تا آن را بررسی کنند، اما احتمالاً پیشنهاد می‌کنند آن را تعویض کنید.

مشکل کارت گرافیک یا مادربرد

اگر مانیتور ایکس ویژن روشن بماند، اما سیگنال ویدیو را از دست بدهید، به احتمال زیاد مشکل از کارت گرافیک یا مادربرد رایانه است. خاموش شدن تصادفی رایانه همچنین می تواند مشکلی در گرم شدن بیش از حد رایانه یا کارت گرافیک یا نقص در کارت گرافیک باشد.

اگر کارت گرافیک یک کارت گرافیک خوب شناخته شده یا بخشی از مادربرد آن باشد، ممکن است مادربرد مشکلی داشته باشد. خازن برآمده یا سایر اجزای معیوب روی مادربرد می تواند باعث خاموش شدن رایانه یا نمایشگر شود.

مطلب پیشنهادی: عوامل موثر بر عمر مانیتور ایکس ویژن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »
استفاده از Discord درXbox
مقالات سایت
استفاده از Discord درXbox

استفاده از Discord درXbox چگونه است؟ پس از سال ها شایعات و درخواست های بازیکنان ایکس باکس، پشتیبانی بومی Discord به طور رسمی برای نسخه

ادامه مطلب »