نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان

صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان چیست و چگونه میتوان آن را در کوتاهترین زمان ممکن تعمیر کرد؟ مشکل عدم وجود سیگنال تا حد زیادی رایج‌ترین مشکل Xbox One X است که دیده‌ایم. اگر با این مشکل مواجه هستید، به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چه چیزی باعث عدم وجود مشکلات سیگنال می شود و در مورد آنها چه باید کرد. که ممکن است به معنای تعمیر DIY یا یافتن شخصی باشد که بتواند تعمیر را برای شما انجام دهد. بیایید درست بپریم…

صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان
صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان

Xbox One X هیچ مشکلی در سیگنال ندارد

مشکل صفحه سیاه مرگ یا بدون سیگنال Xbox One X می تواند به چند روش ظاهر شود:

  • هنگامی که کنسول به صفحه نمایش متصل می شود، صفحه نمایش به صورت سیاه و بدون تصویر یا احتمالاً سیاه است که به آبی محو می شود و سپس به رنگ سیاه باز می گردد.
  • هنگامی که کنسول به صفحه نمایش متصل می شود، صفحه نمایش پیامی با مضمون «کنسول بازی (روشن است؟)» یا چیزی مشابه نشان می دهد.

دلایل خرابی هارد دیسک ایکس باکس وان

این مشکل معمولاً ناشی از خرابی هارد دیسک یا مشکل HDMI است که در آن پورت HDMI آسیب دیده یا یکی از تراشه های مربوطه روی مادربرد به درستی کار نمی کند. با این حال، این مشکل همچنین می‌تواند به دلیل آسیب‌دیدگی یا کثیف بودن کابل HDMI باشد، بنابراین قبل از اینکه بخواهید خود کنسول را تعمیر کنید، ابتدا باید مراحل زیر را دنبال کنید.

اگر کنسول شما سیگنال ندارد، ابتدا باید مراحل زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کنید که سیم HDMI شما به طور کامل به تلویزیون و کنسول وصل شده باشد.
  • سیم HDMI را در دو انتها برای آسیب یا کثیفی بررسی کنید و در صورت نیاز آن را با دقت تمیز کنید.
  • از کابل HDMI دیگری که می‌دانید کار می‌کند استفاده کنید یا اگر فقط یک سیم دارید، آن سیم HDMI را به کنسول دیگری وصل کنید تا ببینید کار می‌کند یا خیر.
  • پورت HDMI را بررسی کنید تا ببینید کثیف است یا چیزی در آن گیر کرده است و در صورت نیاز پورت را به آرامی تمیز کنید.
  • بررسی کنید که پورت HDMI شل نباشد.
این مطلب توصیه شده برای شما :  بوق زدن و روشن نشدن ایکس باکس وان

اگر مراحل بالا را دنبال کرده اید و کنسول شما هنوز سیگنالی ندارد، احتمالاً باید هارد دیسک یا یکی از اجزای HDMI را تعویض کنید.

صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان
صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان

فرآیند تست هارد دیسک و قطعات HDMI پیشرفته است و اگر با باز کردن کنسول Xbox One X خود احساس راحتی نمی کنید و به ابزارها و قطعات مورد نیاز دسترسی ندارید، بهتر است به یک متخصص اجازه دهید این کار را انجام دهد. آن را برای شما با این حال، توضیح اساسی در مورد این فرآیند در زیر آمده است و همچنین در صورت علاقه مندی، پیوندهایی به یک ویدیوی YouTube با اطلاعات بیشتر را در بر می گیرد.

تست هارد دیسک ایکس باکس وان ایکس

ابتدا درپوش بالایی ایکس باکس را با برداشتن دو پیچ پشت و سپس پیچ های بلند از روی کیس جدا کنید. در مرحله بعد کابل روبان را قبل از برداشتن پوشش پایینی جدا کنید. به برداشتن پیچ ها ادامه دهید تا زمانی که بتوانید برد برق و صفحه بالایی را بردارید.

درایو دیسک را به سمت بالا بکشید و از مسیر خارج کنید تا بتوانید به هارد دیسک برسید. قبل از جدا کردن هارد از کنسول، کابل هارد دیسک را با احتیاط از مادربرد جدا کنید. کانکتور هارد دیسک را از مادربرد جدا کرده و سپس هارد دیسک را در کناری قرار دهید. یک هارد دیسک خوب شناخته شده را به مادربرد وصل کنید و آن را دوباره در کنسول قرار دهید.

در نهایت، دکمه پاور را دوباره به کنسول متصل کرده و سپس آن را به تلویزیون وصل کنید. کنسول را روشن کنید تا ببینید آیا تلویزیون اکنون سیگنال را همانطور که باید دریافت می کند یا خیر. (لطفا توجه داشته باشید: اگر هارد دیسک نرم افزار ایکس باکس را روی آن نصب نکرده باشد، صفحه نمایش خطا نشان می دهد.)

این مطلب توصیه شده برای شما :  5 راه برای تعمیر کنترلر PS4
صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان
صفحه سیاه مرگ ایکس باکس وان

تست کامپوننت Xbox One X HDMI

برای آزمایش اجزای HDMI، مادربرد باید حذف شود، که اساساً نیاز به جداسازی تمام اجزای دیگر دارد. با برداشتن درایو دیسک و سپس فن، منبع تغذیه و هارد دیسک شروع کنید. سپس 4 پیچ روی قاب فلزی پایینی را بردارید و مادربرد را بیرون بیاورید. پس از آن می توانید گیره X و هیت سینک را بردارید تا پورت HDMI و قطعات را ببینید.

پورت HDMI را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شل نباشد و هیچ یک از پین هایی که آن را به مادربرد متصل می کند شل نباشد. همچنین، هرگونه آسیب قابل توجه مایع را بررسی کنید.

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، مرحله بعدی تعویض تراشه زمان سنج است. همچنین ایده خوبی است که اجزای HDMI را برای هر شورت بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
علت صدای زیاد فن PS4

تا به حال به علت صدای زیاد فن PS4  فکر کرده اید؟ در حالی که پلی استیشن 4 به عنوان یک کنسول بازی تاریخی توانسته

ادامه مطلب »
قطع شدن دائمی کنترلر PS4
مقالات سایت
قطع شدن دائمی کنترلر PS4

دلایل قطع شدن دائمی کنترلر PS4 چیست؟ آیا کنترلر PS4 شما در لحظات تصادفی قطع می شود؟ آیا ناامید شده اید زیرا درست قبل از

ادامه مطلب »